מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
ארגון חברות ההסעה
לעמוד קודם

הארגון בישיבת השדולה למען עסקים קטנים ובינוניים

26/01/2022
זמן קריאה: 1.5 דק'

השדולה למען עצמאים ועסקים קטנים ובינוניים בישראל, בראשות ח"כ קרן ברק, כונסה לכינוס חירום בעקבות מצב העסקים הקטנים והעצמאיים בגין נגיף קורונה. אף נציג ממשלה לא הגיע.

לדברי ח"כ קרן ברק, "לרשות המיסים ולמדינת ישראל יש כל הכלים כדי לאסוף נתונים - כמו שהם גובים מע"מ ומיסים - ובאמצעותם להבחין בירידות במחזורי ההכנסה ולפצות בהתאם. הם יכולים לעזור לעסקים כדי לשמור עליהם וכדי שירוויחו, כי כל קריסה של עסק תעלה למדינה הרבה יותר. זאת ראייה כלכלית נטו - להשאיר אותם עם ראש מעל המים ושימשיכו להעסיק שכירים כדי שנוכל לחזור לפעילות מלאה עם תום המשבר. במשברים הקודמים נתנו פטור מארנונה, פיצויים על הוצאות קבועות, הלוואות בערבות מדינה, עיכוב בהחזר ההלוואות, וכשיצאנו מהקורונה, הכלכלה חזרה בלחיצת כפתור.

שוקי שדה, מנכ"ל ארגון חברות ההסעה, אמר בישיבה: "ארגון חברות ההסעה מאגד את כל מערך ההיסעים במדינה שעושים את ההסעות הפרטיות - בתי ספר, גנים, מפעלים, תיירות וכיו"ב. מדובר בפרנסתם של יותר מ-20,000 משפחות. במסגרת הזאת יש מספר ענפים, אחד מהם הוא תיירות, שמושבת יותר משנתיים. לפני חודשיים-שלושה אמרו לנו לפתוח את התיירות לזמן מה. החברות קנו רכבים, התחילו לגייס נהגים, פתחנו. אחרי חודש סגרנו. נשארנו עם חובות איומים. אי אפשר שוב להוציא אנשים לחל"ת, וצריך לשלם להם משכורת. ענף אחר שלנו הוא הסעות למוסדות חינוך. כל יום ההנחיות אחרות: פעם מפסיקים ופעם לא, ואנחנו משחקים יו-יו עם הנהגים. צריך לקבל החלטה חד-משמעית. מלבד זאת קיימים האוטובוסים. אוטובוס שעומד יותר משנתיים, צריך להחזיר אותו לכשירות. צריך לבדוק צמיגים, מצברים וכו', ויש יותר מ-2,000 אוטובוסים כאלה."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן