מגה הסעות
חדשות
חדשות מוניות

חדשות מוניות

 
07/12/2021
זמן קריאה: 2 דק'

משרד התחבורה הציג בוועדת הכלכלה את החוק להסדר, פיקוח ופיתוח הרכב העצמאי בארץ, ובכך ישראל מצטרפת למספר מצומצם של מדינות בעולם המסדירות את התחום. יו"ר הוועדה, מיכאל ביטון הבטיח כי "נעשה הכול כדי לקדם את החוק, תוך ודאות כי תובטח בטיחות הנוסעים והולכי הרגל. ישראל מובילה במחקר ופיתוח בנושא וזהו יום היסטורי, היוצר מציאות חדשה בארץ, שיאפשר ל-400 מכוניות עצמאיות להסעה לנוע ברחבי ישראל". יו"ר הוועדה קרא לשותפות וגיוון בחברות המפעילות, ולשיתוף נהגי המוניות עם החברות המפתחות. במקביל הוא הציע כי משרד התחבורה ירכוש מחדש את זיכיון המונית מנהגי המוניות, כדי לפצות אותם.

לדברי אבנר פלור, סמנכ"ל מינהל התנועה במשרד התחבורה, הרכב העצמאי הוא מנוע צמיחה כלכלי ו-640 חברות הזנק בישראל כבר עוסקות בנושא. שאיפת המשרד היא אפס תאונות דרכים, הקטנת פליטות והורדת הגודש בכבישים, אשר לכולם ניתן מענה ברכב העצמאי. פלור הוסיף כי בעשור הקרוב כלי רכב אלו ישמשו בעיקר להסעה ציבורית, ופחות לרכב פרטי, וציין כי כיום נעים כארבעים כלי רכב בכבישי ישראל, וחברות נוספות בהליכי בחינה, בדיקה ואישור – תוך בדיקת הליכי החקיקה בעולם.

ירון קרון, מנהל פיתוח ומחקר במשרד לביטחון פנים, הדגיש את העבודה המשותפת על החוק עם משרד התחבורה, עו"ד אבי ליכט, יועץ חברת מובילאיי, סיפר כי החברה תהיה מוכנה כבר השנה להשיק מוניות עצמאיות בתל אביב וכי הסדרת חוקתית תמשוך משקיעים מחו"ל. ארז וגה, סמנכ"ל השיווק של חברת יאנדקס, סיפר כי ברוסיה כבר נעים מאות כלי רכב עצמאיים מייצורן, ואילו ערן אופיר, מנכ"ל חברת אימג'רי, הציג טכנולוגיה שונה של חברתו מאלו האחרות, וכי היא מכוונת לשוק הפרטי.

גיל אמיד, סמנכ"ל פורטליקס, סיפר על תוכנה הבודקת את תגובות הרכב העצמאי לתרחישים רבים כדי למנוע תאונות, אך ד"ר משה בקר, מנהל אקדמי של מערכות תבוניות בתחבורה, הזהיר מתאונות דרכים חמורות מהנסיעה המשותפת על הכבישים למכוניות עצמאיות ורגילות.

איתי עצמון, היועץ המשפטי של הוועדה, ציין את החדשנות בחקיקה זו, וההכרח בתקנות לחוק, קביעת לוח זמנים להסדרת התקנות ופיקוח פרלמנטרי עליהן.

שמעון סודאי, יו"ר איגוד קציני הבטיחות, הזהיר מהעברת האחריות לנסיעה ליצרן הרכב, והחובה על הרכב העצמאי לזהות תמרורים וסימונים על הכביש, שאינם תמיד ברורים ונהירים. יהודה בר אור, יו"ר ארגון נהגי המוניות, התריע משבירת מטה לחמם של 40 אלף הנהגים, ומההשקעה הכספית הרבה שלהם במשך השנים.

בועז טופורובסקי קיווה כי ישראל "תהיה המדינה הראשונה בעולם בה יהיו אפס הרוגים מתאונות דרכים, שינוי בהרגלי רכישת רכב, ואף מוניות מעופפות".​

05/12/2021
זמן קריאה: 1.5 דק'

מונית חשמלית ונגישה לאנשים עם מוגבלויות תחל לפעול בקרוב בעיר תל אביב-יפו. לקראת השקת המונית הלונדונית, שתופעל גם כקו שיתופי, נפגשו מנהלי חברת אי וי מוטורס (EV MOTORS) עם מיטל להבי, סגנית ראש העיר תל אביב-יפו הממונה על התחבורה כדי להציג לה את הטכנולוגיה החדישה.

אוהד זליגמן, יו"ר קבוצת EV MOTORS, יבואנית המונית מדגם לונדון טקסי (LONDON TAXI), הציג את המונית למיטל להבי, שהצטרפה לנסיעת מבחן במונית ברחבי תל אביב לקראת הפעלתה בעיר בינואר 2022. זליגמן עדכן את להבי על תוכניות הקבוצה בפריסת עמדות טעינה והקמת תחנות נוחות מותאמות להפעלת רכב חשמלי של הקבוצה, מנותקות מרשת החשמל, באמצעות שימוש באנרגיות ירוקות (סולרי, מימן וגז טבעי).

מונית מסוג London Taxi מונגשת לאנשים עם מוגבלויות, בעלת הנעה חשמלית בתצורה של 6+1 נוסעים, בעלת טווח נסיעה משולב של 500 ק"מ והפרדה מלאה בין הנהג לנוסעים לטובת הגנה מפני הידבקות בקורונה.

עופר סגל, סמנכ"ל השיווק והמכירות של EV Motors, ציין כי אחד היתרונות של השימוש במונית חשמלית בעיר כמו תל אביב יפו היא סיוע בהפחתת זיהום אוויר ורעש. רדיוס הסיבוב של המונית מותאם לרחובות צרים ולפניות מרובות, וטווח הנסיעה מאפשר לנהג לסיים יום עבודה ללא עצירה לטעינה.

למונית משטח עלייה לכיסאות גלגלים וכיסא מתכוונן על ציר לכניסה נוחה יותר. אפשר להפעיל במונית זו מונה מפוצל המאפשר להפיק חשבונית מפוצלת, כלומר להוזיל את מחיר הנסיעה ולהגדיל את פדיון הנהג. המונית משווקת עם אחריות לחמש שנים על הרכב ושמונה שנים אחריות מורחבת על הסוללה. חברת סוכנות השדרה תשווק אותה ותתפעל צי מוניות שבבעלותה.

לדברי עמית ארביסמן, בעלים של מוניות השדרה ושותף בחברת אופטיסיטי, השילוב של מונית חשמלית מונגשת עם הפלטפורמה הטכנולוגית של חברת OPTICITY ייצר שינוי ניכר בשוק הנסיעות השיתופיות.

 

כותרת
תוכן