מגה מיכשור
מדורים
ציוד לתהליכי ייצור
אוטומציה

ציוד לתהליכי ייצור

אוטומציה

 
28/12/2021
זמן קריאה: 1 דק'

מערכות מכטרוניות הן אלמנט חיוני בסביבת הייצור של ימינו. ככל שגובר רצון היצרנים לאמץ את פיתוחי התעשייה 0.4, כך מתפתח מושג חדש של מכטרוניקה חכמה. השילוב של רכיבי תנועה ליניארית, בקרה אלקטרונית, תוכנה, מנוע חשמלי וחיישנים, מספק ארגז כלים ורסטילי למפתחי מכונות.

בקווי ייצור שכוללים מכונות כבישה והידוק, היצרנים מחפשים מערכות מכטרוניות לשיפור הוורסטיליות, ולנוחות השימוש והביצועיות של הציוד שלהם. מערכות אלה יכולות לנצל את הפיתוחים האחרונים בתוכנה ובחומרה כדי לשפר את רמת הדיוק ואת איכות הרכיבים שהן מייצרות.

במקביל, מעוניינים היצרנים להוסיף יכולות 0.4 לפס הייצור שלהם, כלומר, היכולת לאסוף נתונים תפעוליים על כל מכונה, והיכולת לחלוק את הנתונים האלה (בזמן אמת ככל שמסתייע) עם מערכת ייצור אנליטית בערכאה גבוהה יותר, לטובת שיפור כלל המערכת.

במידה מסוימת, שמכטרוניקה היא שמפלסת את הדרך לתעשייה 0.4: היא מחברת רכיבים אלקטרוניים ומכניים נפרדים לכדי פתרון שמוקדש לפס ייצור מסוים.

בעבר היה צריך לחבר ציוד כבישה והידוק לרכיבים שהגיעו מספקים רבים ושונים. את התהליך הארוך והיקר הזה ניתן להחליף היום עם ערכת מכטרוניקה חכמה שכוללת את כל הרכיבים האלקטרוניים, המכניים, החיישנים, הכבלים, ממשקי התקשורת ורכיבי הבקרה וההנעה.

דוגמה לכך היא ערכת הכבישה החכמה של בוש רקסרות (Bosch Rexroth).

19/12/2021
זמן קריאה: 1 דק'

הגריינדרים הסיבוביים של ימינו מציעים מערכת מורכבת של חישה ובקרה שיכולים להשיג תוצאת מדויקות יותר בהרבה פחות זמן. בגריינדרים האוטומטיים החדשים ניתן לשלוט באופן חסר תקדים. ניתן להזין למערכת דרישות מדויקות ברזולוציות מזעריות, והמערכת תיענה לכך בהתאם. שכבת חומר מוסרת עד לרמת אלפית האינץ'. ממשק נוח לשימוש עם מסך מגע מאפשר הפעלה של הגריינדרים על ידי עובדים עם מיומנות פחותה.

בדגם IG-280-SD של DCM ישנה אוטומציה של המגע הראשוני בין גלגל הליטוש לחלק המעובד, לעומת המכונות הישנות שהצריכו התאמה מיוחדת על ידי מפעיל מיומן. בטכנולוגיה החדשה, חיישן שמותקן במכונה מזהה את רמת הוויברציה ומכוון אוטומטית בצורה מדויקת לא רק את הלחץ של הכישור, אלא גם את מהירות הסיבוב של הגלגל מתחת לחלק המעובד. ברגע שהחיישן מזהה שהגלגל בא במגע עם החלק, סבב טחינה מתחיל.

יתרון נוסף גלום בכך שהתהליך כולו מתרחש בתוך תא סגור וכך נמנע זיהום החלל בנסורת. לטובת תהליך עבודה נקי, בריא ובטוח יותר.

החומרים שניתן לעבד בגריינדר IG-280-SD הם קרביד, קרמיקה, נחושת, אלומיניום, ברזל מחושל, פלדה חנקנית, טיטניום, חומרים מגנטיים, סוגי גבישיים כמו זכוכית, קוורץ, צורן, ספיר ועוד.

13/12/2021
זמן קריאה: 1 דק'

קשר ארוך טווח נוצר בין קבוצת ABB ליצרנית הפלדה JSW Steel Ltd, יצרנית הפלדה הגדולה בהודו, בעקבות הטמעת הפתרון הדיגיטלי של ABB באחד ממפעלי היציקה של החברה ההודית.

במסגרת הפרויקט, שיפרה ABB את התפוקה והיעילות האנרגטית של מפעל היציקה של יצרנית הפלדה באמצעות פתרון תפעולי שכולל מנגנון מעקב אחר תנועת העגורן והמצקת ומודלי "מעבר חום", לחיזוי טמפרטורת היעד בכבשן המצקת ולהבטחת הטמפרטורה המדויקת. שינוי זה אמור להגדיל את הרווח השנתי בשני מיליון דולר (רווח לפני ריבית, מיסים, פחת והפחתות) הודות למהירות יציקה גבוהה יותר ב-4%, חיסכון זמן של יום עבודה בחודש ותפוקה נוספת השווה ל-24 מיליון טונות.

אחד האתגרים הגדולים של מפעלי פלדה כיום הוא לשמר את הטמפרטורות בגובה הנחוץ לשם התכת פלדה, מבלי לבזבז משאבי אנרגיה שלא לצורך. היכולת להבטיח את הטמפרטורה הנכונה בזמן הנכון לצד הקפדה על פרמטרים נוספים ביציקת פלדה, מכריעה במישרין את איכות הפלדה ואת התפוקה.

הכיסוי הדיגיטלי שקבוצת ABB מציעה ליצרני הפלדה והמתכות הוא ממשק רב תחומי שממזג אלגוריתם, מידול מתמטי, מצלמות ועיבוד תמונה, מערכות שקילה, רדאר, לייזר וטכנולוגיות אלחוטיות. מלבד פלדה, קבוצת ABB מציעה כיסויים דיגיטליים ליצרני מתכות אחרות כמו ברזל, אלומיניום ועוד.

 

25/11/2021
זמן קריאה: 1 דק'

מדענים מאוניברסיטת אוסקה ביפן פיתחו שיטה של למידת מכונה שמטרתה לחזות את שארית זמן החיים של מסבי גלילה. הגישה שלהם מבוססת על שיטות לימוד מכונה שמשמשות לזיהוי פנים.

מסבי גלילה הם רכיבים חשובים במכונות אוטומטיות וייעודם הוא נשיאת משאות והפחתת חיכוך. באופן כללי מדובר בשתי טבעות שמופרדות על ידי רכיבים גלגוליים (כדוריות או גליליות). הטבעות יכולות להסתובב זו ביחס לזו, בחיכוך מזערי.

כמו רכיבי מכונה אחרים, גם המסבים נתונים לתהליך של בלייה והופעת פגמים שפוגעים בשמישותם. הקושי נעוץ במיקומם של המסבים בעומק המכונה ובצורך להשבית את המכונה לצורך בדיקתם והחלפתם.

היכולת לחזות את שארית זמן החיים של המסבים, בלי להוציא אותם ממקומם, יכולה אפוא לחסוך עלויות רבות ככל שהיא מאפשרת ניצול מירבי של המסב ומונעת את החלפתו המוקדמת מדי. מבדיקות שנערכו עלה כי בשיטה זו ניתן לצמצם ב-32% את טווח הטעות בחיזוי שארית זמן חיים של המסבים.

המדענים שפיתחו את הטכנולוגיה הזו מקווים ליישם אותה על גבי רכיבי מכונות נוספים ולייעל כך את תהליך הייצור במקומות נוספים. תקוותם לעתיד היא מציאת אלגוריתמים כלליים שאפשר יהיה ליישם על גבי מגוון רחב של רכיבי מכונה ולהטמיע בדרך זו שיטות בקרה תעשייתיות חדשות לטובת תחזוקה יעילה, חסכונית ובטוחה.

 

 

מסב פגום בשני שלבים. מקור: אונ' אוסקה

 

 

גרף שמציג שינויים בחיזוי שארית זמן חיים בהתאם להחמרת הפגם. מקור: אונ' אוסקה


מקור: www.sanken.osaka-u.ac.jp

כותרת
תוכן