ליונדאי אוטובוס מימן עם טווח של אלף ק"מ
חטיבת האוטובוסים של יונדאי השיקה לאחרונה גרסה משודרגת של אוטובוס תאי דלק המונע במימן עם טווח נסיעה מוגדל של 960 ק"מ. לאוטובוס המימן־חשמלי החדש מערכת מנוע כפולה ותיבת הילוכים משולבת, ותפוקת הכוח המרבית שלו היא 350 קילוואט.
מערכת תאי הדלק מספקת עד 180 קילוואט. כאשר היא משולבת עם סוללת ליתיום־יון של 48.2 קילוואט־שעה, היא מאריכה את טווח הרכב מעבר ל־500-450 ק"מ לטעינה של הדגם הקודם. לצורך הגנה בטיחותית, מערכת אוטומטית מנתקת את אספקת המימן ואת סוללת המתח הגבוה במקרה של התנגשות, ומערכת עיכוב אש מאטה את התפשטות הלהבות ממתח הסוללה בחמש דקות לפחות.
האוטובוס מדגם יוניברס צפוי להגיע לטווח של 960 ק"מ למילוי אחד, מה שהופך אותו לאחד האוטובוסים של תאי דלק בעלי הטווח הארוך ביותר שקיימים כיום בשוק.
לצורך השוואה, לדגם Urbino 18 של סולאריס טווח של כ־600 ק"מ למילוי, ודגם Wrightbus GB Kite Hydroliner הגיע ל־1,030 ק"מ.
הדגם החדש של יונדאי ייבחן בניסוי־שירות ובמבחני תדלוק מימן בטרויינה, האזור ההררי של ניאום. בניסוי ייבחן אוטובוס יוניברס של יונדאי בגבהים של 2,080 מטר ובשיפועים של עד 24%, תוך הדמיה של הסעת נוסעים כגון שירותי הסעות. הוא יעזור לעורר את הביקוש המקומי. הערכה כיום היא שאוטובוסים המונעים במימן ייצרו את עיקר הביקוש לתדלוק במימן באירופה לפחות בטווח הזמן הקרוב.רוב קסטיאן, מנכ"ל חברת התדלוק המימני של חברת רסאטו, מסר כי למגזר התחבורה הציבורית יש בסיס עסקי לאוטובוסים המונעים במימן, למרות חששות הענף מטכנולוגיה חדשה. יש גם חשש מהפוטנציאל של המימן בשוק התחבורה הרחב יותר. לדבריו, בשנתיים הקרובות יהיו הפרויקטים המעניינים ביותר של אוטובוסים משום שמדובר בעסקים אמיתיים עם כלי רכב אמיתיים ותחנות אמיתיות. השוק הנוכחי האמיתי כיום טמון בתפעול אוטובוסים במימן ובהסכמים עם מפעילי ציי רכב.

