פרארי 849 היברידית
פרארי (Ferrari) חוזרת לשורשים ובו־בזמן מביטה קדימה עם השקת 849 טסטרוסה (849 Testarossa), דגם הדגל שמשלב הנעה היברידית מתקדמת עם עיצוב בהשראת שנות השבעים והשמונים - זמן שבו נהפכה סדרת סטסרוסה המקורית לאייקון מוטורי.
ההשקה התקיימה במילאנו, הרחק מאור הזרקורים של תערוכת מינכן שהתקיימה בו־בזמן, ובמקום להציג עוד דגם־על, פרארי בחרה להציג את מחליפתה הרשמית של SF90 Stradale. הדגם נועד לשלב ביצועים קיצוניים עם יעילות אנרגטית, ולשמש סמן ימני לעתיד החשמול של המותג.
ל־849 מנוע V8 עם טורבו כפול בנפח 3.99 ליטר המספק 1,035 כוחות סוס - שיפור של 49 כ"ס לעומת SF90 היוצאת. פרארי השיגה את העלייה בהספק באמצעות מגדשי טורבו גדולים יותר, ראשי מנוע חדשים, סעפות יניקה ופליטה משופרות, ברגים מטיטניום, מערכת שסתומים מחוזקת ומסילות דלק חדשות. תוכנית הפחתת משקל חסכה כמעט 10% ממשקל המנוע בזכות שימוש נרחב בחומרים קלים וברכיבים מטיטניום.
לצד המנוע התרמי משולבים שלושה מנועים חשמליים המוסיפים יחד 220 כוחות סוס. שניים מהם ממוקמים על הסרן הקדמי ומאפשרים הנעה כפולה חכמה עם בקרת חלוקת מומנט אלקטרונית לשיפור האחיזה וליציאה מהירה מפניות. המנוע השלישי משולב בציר האחורי ופועל גם כגנרטור, בטכנולוגיה שמקורה הישיר במערכות היברידיות של פרארי מפורמולה 1.
עיצוב חוץ ופנים
השילוב בין כל הרכיבים מניב תאוצה מ־0 ל־100 קמ"ש תוך 2.3 שניות בלבד, ומהירות מרבית של יותר מ־330 קמ"ש. סוללה בקיבולת של 7.45 קוט"ש מותקנת נמוך בשלדה, ומשמשת גם להנעה חשמלית מלאה של עד 25 ק"מ במצב eDrive. הנהג יכול לבחור בין ארבעה מצבי ניהול אנרגיה בהתאם לאופי הנהיגה.
מבחינת עיצוב, פרארי קיבלה השראה ממכוניות הספורט המקוריות של שנות השבעים, עם פרופורציות קלסיות של מנוע מרכזי־אחורי (Berlinetta mid-rear) וקווים המזכירים את הטסטרוסה המקורית האגדית. האווירודינמיקה שופרה מאוד: במהירות של 250 קמ"ש המכונית מייצרת 415 ק"ג של כוח הצמדה - תוספת של 25 ק"ג ל־SF90. היעילות התרמית של מערכת הקירור עלתה ב־15%.
בתא הנוסעים הותקנה סביבת נהג חדשה, ארגונומית וממוקדת יותר, עם גלגל הגה חדש שבו כפתורים מכניים בלבד, כולל כפתור התנעה פיזי במרכז - בהתאם לפילוסופיה של פרארי להשיב לנהג תחושת שליטה ישירה.
849 טסטרוסה תוצע בשתי גרסאות: קופה וספיידר פתוחה. הרוכשים באירופה יקבלו את הרכב ברבעון השני של 2026, ומכירה גלובלית (כולל ארצות הברית) תתחיל כשלושה חודשים לאחר מכן. המחיר ההתחלתי באירופה הוא 460 אלף אירו לגרסת הקופה ו־500 אלף אירו לגרסת הספיידר.
פרארי מאשרת מחדש את מעמדה כיצרנית שמצליחה לשלב מסורת איטלקית, הנדסה עתידנית וביצועים חסרי פשרות, גם בעידן החשמלי.








