משאית חשמלית של רנו עם טווח של 600 ק"מ
בחטיבת המשאיות של רנו מדווחים על הזמנות רבות שהתקבלו לדגם E-Tech T עם טווח נסיעה מצוהר של 600 ק"מ בטעינה אחת. אחרי שצברו 30 מיליון קילומטרים בתובלה, המשאיות החשמליות של רנו כבר חסכו 29,000 טונות פליטות CO2. עם התחלת המסירות של הדגם החדש היצרן הצרפתי מרחיב את מגוון פתרונות התובלה בת־הקיימה שלו כדי לתמוך בלקוחותיו במעבר האנרגטי שלהם.
ברנו מציינים כי טווח הנסיעה המוגדל של E-Tech T מושג על ידי שילוב של רכיב חדש - סרן חשמלי. טכנולוגיית הסרן החשמלי מאפשרת לקבץ את כל רכיבי מערכת ההינע - מנועים חשמליים ותיבת הילוכים - יחד בחלקו האחורי של הרכב, וכך לפנות מקום בין קורות הצד כדי להכיל סוללות נוספות.
"משאית חשמלית זו תעודד את המעבר לניידות חשמלית", הסביר עמנואל דופריי, סגן נשיא בכיר לניידות חשמלית ברנו משאיות. לדבריו, ברנו מאמינים שטווח נסיעה של 600 ק"מ בטעינה אחת, בשילוב פיתוח רשתות תשתית טעינה ציבוריות עד 2026, בפרט באמצעות המיזם המשותף של החברה (שמכונה Milence), יאפשר לחברה להשיג את השוויון התפעולי (בהשוואה לטכנולוגיית דיזל) שהלקוחות מצפים לו.
דגם E-Tech T, שתוכנן להובלה למרחקים ארוכים ובעל טווח נסיעה מורחב, ישפר את ההיצע החשמלי של היצרן בלי להחליף את הפתרונות הנוכחיים. רנו משאיות אכן תמשיך להציע מגוון רחב של אוטונומיות, תצורות וציוד המותאמים לשימושים ספציפיים. כדי לסייע לחברות הובלה למצוא פתרון אידיאלי, רנו משאיות מספקת להן גם כלי סימולציה מתקדמים המאפשרים להגדיר כל משאית חשמלית לפי צרכיהם הספציפיים.
ברנו לא מעוניינים להיכנס למרוץ לאוטונומיה בטעינה אחת מכיוון שסוללות גדולות מדי פוגעות במטען, מעלות את עלויות התפעול הכוללות ומגדילות את טביעת הרגל הסביבתית. למעשה, משאית חשמלית יקרה יותר מרכב המונע בבעירה פנימית. יש לחשוב מחדש על לוגיסטיקה דלת פחמן, ובמילים אחרות, לשקול מחדש דפוסי תובלה כדי לייעל את השימוש בכלי הובלה וכך להפחית את העלות לקילומטר.
רנו משאיות מעודדת את לקוחותיה להתאים את גודל הסוללות לצרכיהם, ומספקת תמיכה בייעול הפתרון, כולל אסטרטגיית הטעינה. גישה זו מאפשרת להגיע למרחק יומי של יותר מ־700 קילומטרים עם רנו משאיות E Tech T המיוצרת בייצור סדרתי.
הסדרה החשמלית מיוצרת במפעל בורג־אן־ברס אשר מרכיב את סדרות הרכבים החשמליים מאז סוף 2023.