סקר: ממשק המשתמש קשה לשימוש במכוניות חדשות
בעולם שבו יותר ויותר חברות המגיעות מעולם מוצרי הצריכה האלקטרוניים נכנסות לשוק הרכבים החשמליים (כגון אפל, סוני ושיאומי), עולה גם הציפייה של רוכשי המכוניות לחוויית משתמש שמזכירה את העולם שממנו הגיעו הקונים, שבו שולטים סמארטפונים, עם דגש בהתאמה אישית לרוכשים. סקר חדש שביצעה חברת האוטומוטיב הרמן (Harman), חברה בת בבעלות מלאה של סמסונג, המתמקדת בטכנולוגיות מחוברות לרכב, מגלה אי שביעות רצון מתא הנהג במכוניות ההווה ורצון לקבל מהמכונית חווייה שתעשיר את השהייה בתוכה.
הסקר, שנעשה בקרב נהגים ונהגות בגילים 65-18 שרכשו מכוניות חדשות בשנתיים האחרונות ובקרב כאלה שמתכוונים לקנות מכונית בקרוב מגלה, כי כמחציתם, 48% מהנשאלים, מדווחים שממשק המשתמש ברכב קשה לשימוש וקשה לגשת לתכונות של המכונית בזמן נהיגה. 46% מהמשתתפים אמרו שהם מרגישים כי החומרה אינה מעודכנת ברכב שלהם כמו שהיו מצפים בדגמים חדשים של מכוניות, ו-44% ציינו כי חסרות להם במכונית תכונות בסיסיות שנמצאות בטלפון הנייד שלהם.
צילום: הרמן
"הסקר מראה כמה עמוק הצורך בגישה חדשה לפיתוח תא הנהג הדיגיטלי במכוניות של השנים הקרובות", אומרת מיכל גבע, מנכ"לית Harman ישראל. "הפרספקטיבה שלנו על תא הנהג השתנתה מאוד, בעיקר עקב ההתפתחות המהירה של הרכבים החשמליים. אנו רואים מעבר ממסך יחיד במכונית, שמנסה לחקות סמארטפון, למערכת של מסכים, שם המידע צריך להיות מוצג באופן שבו הוא מובן בקלות ומותאם במדויק לנהיגה. הנושא עכשווי בתעשיית הרכב כיום, עם חברות OEM (יצרניות ציוד מקורי), ספקים רבים שמחפשים לנהל מספר מסכים בתוך הרכב מול משתמשים ומגוון תצוגות."
הפתרון, אומרת גבע, נמצא בתא נהג דיגיטלי שפועל באמצעות פלטפורמות חומרה ותוכנה הניתנות להרחבה ולהתאמה אישית, כגון Ready Upgrade של החברה. "החומרה גמישה ויכולה לתמוך בעד שבעה צגים, בשמונה מצלמות וב-12 מיקרופונים, עם ממשקי תקשורת בקר שטח CAN)) וממשקי תקשורת Ethernet. היא מציגה מידע מועיל, שעשוי לספק תובנות אמיתיות כגון עדכוני כבישים והתראות תנועה, באופן שאינו מסיח את הדעת. התוכנה מותאמת לפי דרישה ומשדרגת את איכות הסאונד ואת מערכות האודיו שקיימות לרכב, ומוצע ניווט בתלת-ממד במציאות רבודה כדי לשפר את חוויית הנסיעה של הנהג והנוסע באמצעות גרפיקה איכותית והיפר-ריאליסטית."
לדברי גבע, Ready Upgrade הופך את הרכב למכשיר אלקטרוני מודרני המשפר את חוויית השימוש של הצרכנים עם תכונות ושירותים מתקדמים לאורך חיי הרכב, ומתחרה הן בבתים חכמים והן בסמארטפונים במתן חוויות שאפתניות לצרכן המודרני. "מדובר בחבילה של טכנולוגיות מוכנות לייצור המפחיתות את זמן הפיתוח והעלות ומאפשרת שדרוגי חומרה ותוכנה לאורך חיי הרכב. אנו מאמינים שמכוניות נועדו גם לחיות בהן ולא רק לנהוג בהן. המטרה שלנו היא להמציא מחדש את החוויה הצרכנית לשוהים במכונית לכזו שמקלה על המשתמשים בה, פרודוקטיבית יותר ומהנה יותר."