מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

קול קורא לתקצוב פרויקטים ברשויות המקומיות

25/04/2022
זמן קריאה: 2.5 דק'

לאחר שלוש שנים ללא תקציב פרסם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים קול קורא, "שותפים לדרך 2022", המזמין רשויות להגיש עד 14 במאי בקשות לתקצוב פרויקטים תחבורתיים בשטחן, תוך שימת דגש בפרויקטים בטיחותיים, פרויקטים של פיתוח ותשתיות רכיבה.

בשלוש השנים האחרונות צומצמו מאוד התקציבים שהועברו לרשויות המקומיות לטובת תכנון וביצוע של פרויקטים עירוניים מתחום התחבורה בשל היעדר תקציב מדינה. "שותפים לדרך" מאפשר לרשויות מקומיות להגיש בקשות לתקצוב פרויקטים תחבורתיים בהיקף כולל של כחצי מיליארד שקלים.

לקול הקורא שותפים הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, אגף תקציבים באוצר והחשב הכללי. בהתאם למדיניות שרת התחבורה, ח"כ מרב מיכאלי, משרדה מקדם פרויקטים מתחום התחבורה הציבורית בהיקף חסר תקדים. הפרויקטים תוקצבו בעבר לרשויות באמצעות הקול הקורא, והשנה יועברו לבחינת ממוני התחבורה הציבורית המחוזיים. קיים תקצוב בנפרד, חוץ לקול הקורא.

אגף רשויות מקומיות במשרד התחבורה, האחראי על כל הפרויקטים העירוניים מתחום התחבורה מוביל את הקול הקורא. האגף רואה חשיבות רבה בפיתוח התשתיות העירוניות ברשויות המקומיות. נציגיו נפגשו בשנה האחרונה עם ראשי רשויות, מנכ"לי אשכולות אזוריים וגורמי מקצוע בשלטון המקומי כדי ללמוד על הצרכים, לייעל את תהליכי העבודה המשותפים ולתרום לשיפור השירות באמצעות הטמעת שינויים חשובים בנוהל התקצוב ובכלי הסיוע המוצעים לרשויות המקומיות.

כדי להגביר את המימוש התקציבי של הפרויקטים שיאושרו במסגרת הקול הקורא, הוחלט כי תקצוב הפרויקטים יותאם למחירון דקל, כך שישקף באופן הטוב ביותר את מחירי השוק הנוכחיים. כדי להגביר את יכולות התכנון והביצוע של פרויקטים עירוניים מתחום התחבורה, יתאפשר לראשונה להגיש בקשות לתקצוב גם על ידי אשכולות אזוריים של מספר רשויות מקומיות, בעיקר כאשר מדובר בשבילי אופניים החוצים מספר רשויות.

כדי לקדם במהירות פרויקטים תחבורתיים קטנים, אפשר להגיש בקשות לתקצוב תכנון וביצוע של פרויקטים בעלות של עד 750 אלף שקלים באותה שנה, ללא צורך בהמתנה לקבלת תקציב נוסף לביצוע, לאחר סיום שלב התכנון. זאת בכפוף לאישור המשרד, בטרם היציאה לביצוע. הרשות נדרשת להתחיל את העבודות בכל פרויקט שיתוקצב במסגרת הקול הקורא בתוך שנה ממועד קבלת התקציב, ולהשלימו בתוך שלוש שנים לכל היותר.

שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, ח"כ מרב מיכאלי: "אני רואה שינוי בגישה ורצון לייצר עוד שבילי אופניים, עוד נת"צים ועוד הליכתיות מתוך הבנה שהם האלטרנטיבה שאנחנו שמות בראש סדר העדיפויות. 'שותפות ושותפים לדרך' הוא כלי מרכזי לפיתוח התחבורה המקומית, ואני קוראת לכל ראשי הרשויות למצות את היכולות שהוא מציע."

מנכ"לית משרד התחבורה, מיכל פרנק: "בנוהל 'שותפים לדרך' אנחנו תומכים בפרויקטים תחבורתיים בשטח העירוני, שתורמים לבטיחות התושבים בדרכים ולפיתוח תשתיות תחבורה ברשויות. הנוהל מעודד פיתוח שבילי אופניים, שהם חלק בלתי נפרד ממדיניות המשרד לקדם תחבורה מקיימת. השנה לראשונה נאפשר לאשכול רשויות להגיש פרויקטים כדי לקדם פרויקטים תחבורתיים מרחביים, וכן נאפשר פרויקטים בקנה מידה קטן שיאושרו לקבל תקצוב משותף לתכנון וביצוע."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
קבצים
בטעינה...
כותרת
תוכן