מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות מקומיות
לעמוד קודם

קרסו מוטורס מסכמת שנה עם גידול בהכנסות

12/04/2022
זמן קריאה: 2.5 דק'

קבוצת קרסו מוטורס, יבואנית הרכבים רנו, ניסאן, אינפיניטי ודאצ'יה, פרסמה תוצאות כספיות לסיכום הרבעון רביעי ולשנת 2021 כולה. בחודש מאי 2020 הרחיבה החברה את פעילותה בתחום הליסינג לאחר שהשלימה עסקה לרכישת קבוצת קל אוטו. החברה החלה לאחד בדוחותיה הכספיים את קבוצת קל אוטו מיום 1 במאי 2020.

הכנסות החברה בשנת 2021 עלו ל-4.33 מיליארד שקל לעומת 3.7 מיליארד שקל ב-2020. הגידול נובע בעיקר מעלייה במכירות הרכב החדש והמשומש, שהושפעה בין היתר מהגבלות שנבעו ממשבר הקורונה ומגידול בפעילות הליסינג עקב איחוד מלא עם קל אוטו.

ההכנסות ממגזר הרכב עלו ל-2.22 מיליארד שקל לעומת 2.04 מיליארד שקל ב-2020. רווחי המגזר בתקופה עלו ל-385 מיליון שקל לעומת 310.8 מיליון שקל ב-2020. בשנת 2021 מכרה החברה 19,216 רכבים, בדומה למספר הרכבים שמכרה ב-2020.

ההכנסות ממגזר הליסינג עלו ל-1.73 מיליארד שקל לעומת 1.32 מיליארד שקל ב-2020. הגידול נובע מהאיחוד עם קבוצת קל אוטו. רווחי המגזר עלו ל-203.2 מיליון שקל לעומת 100 מיליון שקל ב-2020.

הכנסות ממגזרים שירות ואחרים עלו בשנת 2021 ל-380.1 מיליון שקל לעומת 354.7 מיליון שקל ב-2020. רווחי המגזרים יחד עלו ל-112.2 מיליון שקל לעומת 83.8 מיליון שקל אשתקד.

הרווח הגולמי עלה ל-798 מיליון שקל (כ-18.4% מההכנסות) לעומת 561.2 מיליון שקל ב-2020 (כ-15.1% מההכנסות). הרווח מפעולות רגילות גדל ל-441.3 מיליון שקל לעומת 236.6 מיליון שקל ב-2020. הגידול נובע בעיקר משיפור ברווחיות של פעילות הרכב החדש והמשומש ומגידול בפעילות הליסינג, שהושפעה בתקופה המקבילה אשתקד מהגבלות הקורונה.

הרווח הנקי של החברה בשנת 2021 עלה ל-276.8 מיליון שקל לעומת 130.8 מיליון שקל ב-2020. נכון ל-31 בדצמבר 2021 לקבוצה מזומנים ושווי מזומנים בסכום של 586 מיליון שקל. סך ההון של החברה הסתכם ב-1.76 מיליארד שקל, והוא מהווה 34.3% מסך המאזן המאוחד.

עקב מחסור עולמי במוליכים למחצה המשמשים לייצור רכיבים אלקטרוניים עבור תעשיית הרכב, חלה ירידה בהיקפי הייצור והמכירות של כלי רכב על ידי יצרני כלי הרכב בעולם. החברה פועלת לצמצום השפעת המחסור על פעילותה.

הכנסות החברה ברבעון הרביעי של 2021 הסתכמו ב-938.7 שקל. ההכנסות ממגזר הרכב הסתכמו ב-388 מיליון שקל. רווחי המגזר ברבעון הסתכמו ב-83.9 מיליון שקל. החברה מכרה ברבעון זה 2,585 רכבים לעומת 6,179 רכבים ברבעון המקביל ב-2020. הירידה נובעת מירידה בהיקפי הייצור והמכירות של כלי רכב על ידי יצרני כלי הרכב בעולם.

ההכנסות ממגזר הליסינג עלו ברבעון ל-444.1 מיליון שקל, ורווחי המגזר צמחו ל-67.1 מיליון שקל. ההכנסות ממגזרי שירות ואחרים צמחו ברבעון ל-106.5 מיליון שקל. הרווח של שני המגזרים הוא 30.8 מיליון שקל.

הרווח הגולמי ברבעון הרביעי של 2021 עלה ל-205.4 מיליון שקל (21.9% מההכנסות), והרווח מפעולות רגילות עלה ל-117.7 מיליון שקל. הרווח הנקי של החברה עלה ל-69.6 מיליון שקל לעומת 42.5 מיליון שקל ברבעון המקביל אשתקד.

ברבעון הרביעי של 2021 נרשם הפסד נטו מהפרשי שער ונגזרים פיננסים בסך של 5.4 מיליון שקל לעומת הפסד נטו של 7.5 מיליון שקל בסעיף זה ברבעון המקביל ב-2020.

דירקטוריון החברה החליט לחלק באפריל 2022 דיבידנד של 100 מיליון שקל. זאת בהמשך לדיבידנד בסך 100 מיליון שקל שחולק בספטמבר 2021.

 

איציק וייץ, מנכל קרסו. צילום: סטודיו לם

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן