מגהמה - ציי רכב
חדשות
חדשות קלינטק
לעמוד קודם

פיילוט: מערכת של טראקנט להפחתת זיהום

29/12/2022
זמן קריאה: 1 דק'

טראקנט חתמה על קיום ניסוי עם צבא ההגנה לישראל להטמעת ממיר דלק המיועד לצמצום תצרוכת הדלק ולהפחתת הפליטות המזהמות במנועי סולר. החברה הודיעה, כי ניסוי מספטמבר לצמצם פליטות ותצרוכת דלק בצי הרכבים של צה"ל באמצעות האביזר הקטליטי המשולב המשווק על ידה (Catalyst Smart Trucknet) לימד על חיסכון בתצרוכת דלק ב-7% בממוצע.

טראקנט החלה בניסוי עם צי הרכבים של צה"ל כדי לבחון את השפעת המכשיר (Trucknet Smart Catalyst), המיועד לצמצום תצרוכת דלק ולהפחתת פליטות מזהמות במנועי סולר, כחלק מהשאיפה להתקדם לטכנולוגיות חדשות. צי הרכבים של צה"ל צורך כיום כ-100 מיליון ליטר סולר בשנה. מחיר הסולר הרשמי הוא 9.38 שקל לליטר. בהתאם לתוצאות הניסוי, מדובר בפוטנציאל חיסכון של עשרות מיליוני שקלים בשנה.

בעקבות תוצאות הניסוי בכוונת צה"ל לערוך ניסוי המשך בתנאי שטח, אך בשלב זה החברה אינה יכולה להעריך את תוצאותיו. לצה"ל אין כל התחייבות לרכוש את האביזר הקטליטי אף אם הניסוי יצליח.

לדברי חנן פרידמן, מנכ"ל טרקאנט, "המשמעות של תוצאות אלו חשובה הן בשל יכולת המערכת לצמצם בצריכת הסולר והן בצמצום הפליטות המזהמות הנובעת מכך, עד כדי הפחתה של כ-15%. התוצאות תומכות בהנחות הראשונות שלנו, ומכאן אפשר לגזור את הפוטנציאל הרב הקיים. רק בישראל ישנם 250,000 רכבים כבדים שהם פוטנציאל בעבורנו בשל היותם צרכני דלק בזבזנים, וכך עשרות מיליוני משאיות הנעות ברחבי אירופה וארה"ב. לשם אנחנו מכוונים."

החיסכון שנוצר על פי הניסוי, יחסית למחיר יחידה של 4,000 דולר לצרכן, מעמיד את ההחזר על ההשקעה (ROI) על זמן קצר במיוחד. הדבר יאפשר לטראקנט להציע את הפתרון שלה לציי רכב גדולים כפתרון מיידי, יעיל, פשוט להתקנה וזול, ולהגדיל באופן מאוד את הכנסותיה בעתיד.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן