פורמולה 1: שינויים בגישה לחשמל
פורמולה 1 צפויה להתרחק מהחלוקה הנוכחית בין כוח בעירה פנימית לחשמל, שעומדת השנה על יחס של כמעט 50:50, לקראת עונת 2027. התאחדות המכוניות הבינלאומית (FIA) הודיעה כי הכללים החדשים לשנת 2026 הפכו לנושא שנוי במחלוקת, כאשר המכוניות הקטנות והזריזות שהנהגים ומעריצים ייחלו להן עמדו בצל הדגש המוגבר על ניהול אנרגיה. נהגי המרוצים הביעו חוסר שביעות רצון מסגנון הנהיגה שהמכחונות החדשות דורשות, שכן לחיצה על הדוושה בעיקולים מהירים הפכה למזיקה לזמני ההקפה. במקביל, המכוניות מאיטות זמן רב לפני אזורי הבלימה כדי לאסוף אנרגיה. למרות עלייה במספר העקיפות, עלו חששות לגבי פערי המהירות בין מכוניות המנצלות אנרגיה לכאלו שאוספות אותה, חששות שאומתו בתאונה קשה של אוליבר ברמן (Oliver Bearman) במסלול סוזוקה ביפן.
במהלך הפסקה בלתי מתוכננת של חמישה שבועות - לאחר ביטול המרוצים בבחריין ובערב הסעודית בעקבות פרוץ המלחמה באיראן - התקיימו לפחות ארבע פגישות שבמהלכן היצרנים והמחוקקים ניסו למצוא פתרונות. בתחילה הוסכם על שינויים מיידיים לקראת גרנד פרי מיאמי, שאפשרו לנהגים לשחזר יותר אנרגיה במצערת מלאה וצמצמו מעט את טקטיקות איסוף האנרגיה במהלך מקצי הדירוג.
לקראת עונת 2027, כוחו של מנוע הבעירה הפנימית יעלה בכ־50 קילו־וואט, שהם כ־67 כוחות סוס, הודות להגדלת זרימת הדלק. במקביל, כוח הפריסה של מערכת השבת האנרגיה יופחת באותה הכמות. הגדלת זרימת הדלק עשויה לדרוש שינויים בחומרה של יחידת הכוח, ולכן מדובר בשינוי לטווח ארוך יותר שנועד לתת ליצרנים מספיק זמן להתאמה.
למרות שהשינויים טרם הפכו לרשמיים וזקוקים לאישור מועצת הספורט המוטורי העולמית, ה־FIA הבהירה כי יש הסכמה עקרונית. ההצהרה המלאה של ההתאחדות הדגישה את המחויבות לשיפור התחרות ההוגנת והבטוחה, תוך התחשבות במשוב מנהגי הפורמולה 1. הצעדים נועדו להבטיח שהתקנות יהיו אינטואיטיביות יותר עבור הנהגים והקבוצות וישרתו את האינטרסים של הספורט.
השלב הבא יהיה הצגת השינויים הרגולטוריים באופן פורמלי לאחר שיעברו ליטוש נוסף. תקנות 2026 פותחו בשיתוף פעולה הדוק בין ה־FIA, הנהלת הפורמולה 1, הקבוצות ויצרני המנועים. ההצעות הנוכחיות נדונו על רקע שיתוף הפעולה, במטרה לשמור על האיזון הטכנולוגי והתחרותי של האליפות היוקרתית ביותר בעולם המוטורי.


