מגהמה - ציי רכב
חדשות
ספורט מוטורי
לעמוד קודם

פיג'ו ספורט עם סימולציה מבית דאסו סיסטמס

30/06/2024
זמן קריאה: 2 דק'

דאסו סיסטמס ופיג'ו ספורט, חטיבת הספורט המוטורי של סטלנטיס, הודיעו על שיתוף פעולה שנועד לייעל את האווירודינמיות של מכונית העל ההיברידית PEUGEOT 9X8 באמצעות סימולציה בעונת מרוצי הסיבולת 2024. הכוונה להביא לספורט המוטורי ביצועים חשמליים מעולים שמייצרים ערך למותגי הרכב של סטלנטיס.

פתרון SIMULIA PowerFLOW של דאסו סיסטמס על פלטפורמת 3DEXPERIENCE שימש כדי ליצור את התאום הווירטואלי של החלק החיצוני של הרכב במלואו ולחזות באופן מדויק את ההשלכות האווירודינמיות של מגוון עיצובים על הביצועים, על כוח ההצמדה ועל היציבות.

באמצעות אינטגרציה חלקה, בענן, של נתוני העיצוב והסימולציה, הצוותים של פג'ו ספורט יכלו לבחון רעיונות עיצוביים ולייעל אותם. בדרך זו החלטות סופיות הנוגעות לעיצוב נעשות באופן יעיל וחסכוני יותר.

"דאסו סיסטמס, הטכנולוגיה שלה והמומחיות שלה, מעניקות לנו כלי מרכזי בעבודת העיצוב והסימולציה. הפרויקט הזה איפשר לצוות של 120 עובדים לפעול בשיתוף פעולה, להמציא במהירות ולעמוד במטרות שהצבנו לעצמנו", אמר אוליבייה ג'נסוני, דירקטור ספורט מוטורי בפרויקט WEC בסטלנטיס.

עוד אמר: "כבר ביום הראשון יכולנו להבין בקלות את תוצאות הסימולציה של זרימת האוויר, לגשת בנוחות ולקבל החלטות ראשונות שהובילו את שאר העיצובים שלנו. באמצעות הסימולציה לבדה השלמנו 90-80 אחוז מהפיתוח שלנו."

מכונית העל ההיברידית של פג'ו ספורט, PEUGEOT 9X8, תשתתף באליפות העולם במרוצי סיבולת של עונת 2024, שכוללת תשעה מרוצים ברחבי העולם, בהם המרוץ היוקרתי, מרוץ 24 השעות של לה מאן. בקטגוריית רכבי העל ההיברידיים, המתחרים נדרשים לעמוד ברגולציות קפדניות בנוגע לעיצוב ולבחון את כלי הרכב שלהם באותה מנהרת רוח, עם דגש בתפקיד האווירודינמיקה בהשגת יתרון תחרותי.

פג'ו ספורט כבר השתמשה ביישומי CATIA של דאסו סיסטמס בעבור התכנון המכני שלה, ובשיתוף פעולה זה ביקשה לקדם את יכולות חקר האווירודינמיות שלה במהירות ולבצע מבחנים בעולם וירטואלי לפני שמבצעים מבחנים על מכונית פיזית במנהרת הרוח.

יותר מ-10,000 סימולציות בוצעו באמצעות הפתרונות של דאסו סיסטמס כדי להעריך כיצד אוויר ינוע, מתחת למערכת ההנעה למשל, סביב המפצל הקדמי ולאורך החלק האחורי - ללא כנף.

"הספורט המוטורי תובעני מאוד כלפי הנהגים וכלפי כלי הרכב. הוא דורש מהצוותים לפעול במהירות ובדייקנות", אמרה לורנס מונטנרי, סגנית נשיא, תעשיית התחבורה והניידות, דאסו סיסטמס. "דאסו סיסטמס יצרה בעבור המהנדסים של שתי החברות סביבה שיתופית בענן, שבה יכלו לדמות את נתוני האווירודינמיות של מכונית העל ההיברידית PEUGEOT 9X8, לאורך כל שלביה. המומחים שלנו ניתחו את תוצאות הסימולציות והציעו שיפורים כדי לעמוד בדרישות של אליפות העולם. בסופו של דבר הצליחה פג'ו ספורט לפתח מכונית על תחרותית עם עמידות גבוהה."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן