מגהמה - ציי רכב
כתבות
מגה משפט
כללי
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: הנחות על מחירי הדלק

15/08/2024
זמן קריאה: 1.5 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד טן - חברה לדלק מנתניה, חברת הדלק החמישית בגודלה, המפעילה 72 תחנות תדלוק, בטענה להטעיה של חברי מועדון הלקוחות שלה בנוגע להנחות על מחירי הדלק. בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נאמר, כי החברה הציגה באופן מטעה מצגים, מבצעים והנחות ללקוחות המועדון, בניגוד להוראות הדין ותוך פגיעה בזכויות הצרכנים. לדוגמה: אי גילוי על השוני במחירי הדלק בין תחנותיה בהסכם ההצטרפות למועדון, ופרסום הנחות והשוואות מחירים מטעות לגבי המחיר המרבי בשירות מלא שקבע מינהל הדלק במקום לגבי המחיר הרגיל בפועל או המרבי בשירות עצמי. כמו כן ניכר חוסר בהירות לגבי כפל הנחות עם ההנחה הרגילה לחברי המועדון, מניעת אפשרות מחברי המועדון לדעת בזמן התדלוק את המחיר ששילמו בפועל והצגת "חיסכון" מטעה בדו"חות החודשיים.

בית המשפט מתבקש להגדיר את חברי הקבוצה המיוצגת כדלקמן: כל חברי מועדון הלקוחות של טן - חברה לדלק ששילמו בעבור דלק בנזין בתחנותיה מחיר העולה על המחיר שהובטח להם ו/או לא קיבלו את ההנחות המגיעות להם כחברי מועדון עקב הטעיה או התנהלות בלתי הוגנת מצד החברה או מצגיה.

לדברי המבקש, יוסף ברלינסקי מקיבוץ אפיק שברמת הגולן, סא"ל במיל' ונכה צה"ל, הוא הצטרף למועדון הלקוחות של החברה מתוך הנחה שחברותו במועדון תעניק לו הטבות והנחות אטרקטיביות על רכישת דלק בתחנותיה. המבקש מציין, כי החברה טענה כי היא משתמשת במונח "חיסכון" ולא "הנחה", ולדבריו ניסיונה להבחין בין "חיסכון" ל"הנחה" נראה יותר כמו ניסיון ליפות את המציאות ולהצדיק פרסומים מטעים, כדי שהמונח "חיסכון" ישמש כמילה "מכובסת" ל"הנחה", ולא כטיעון משכנע שיש בו כדי להפריך את הטענות המועלות כלפיה במסגרת הבקשה לאישור תביעה ייצוגית נגדה.

לדעת המבקש, הצרכן הסביר אינו מודע להבדלים הסמנטיים בין חיסכון להנחה או אינו מייחס לכך חשיבות, ומבחינתו ציפייתו הסבירה היא שיקבל את ההנחה המובטחת לגבי המחיר בפועל, ולא הנחה מחושבת לגבי מחיר תיאורטי או בלתי רלוונטי שבכלל מיוחס לשירות אחר שכלל לא מוענק לו.

 

תחנת דלק טן בנשר. צילום: ניר ודל, Wikimedia

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן