מגהמה - ציי רכב
כתבות
מגה משפט
כללי
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: הפרה של חובת ההסעה בגט

22/06/2023
זמן קריאה: 1 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 600 מיליון ש"ח הוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א נגד חברת ג'יטי גטאקסי סרוויסס ישראל מת"א, המפעילה את היישומון GETT. נטען שהחברה מצאה דרך ל"עקוף" ולהפר את הכלל הקבוע בתקנות התעבורה המכונה "חובת ההסעה", ואשר לפיו חייב נהג המונית להסיע את הנוסע ומטענו לכל יעד שיבקש.

לטענת המבקש, עו"ד שרון סחאי, החברה מאפשרת לנהגים המשתמשים ביישומון שלה להפר בהתמדה את הכלל בדבר חובת ההסעה, שכן היישומון מחייב כל נוסע להזין את יעד הנסיעה שאליו הוא מבקש להגיע. היעד חשוף לנהג המונית. על ידי כך מתאפשר לנהג לבחור אם לקחת על עצמו את הנסיעה אם לאו מכל סיבה שהיא.

כך ממש הסביר האחראי על גיוס הנהגים בחברת GETT: "כדי שיידע לבחור אם בא לו. סתם לדוגמה, יש לו עכשיו נסיעה מת"א ליפו ולא בא לו להיכנס ליפו כי יפו זה פקקים, לא בא לו, שלא ייקח."

בבקשה נטען, כי "לא בא לו" איננה סיבה סבירה לסירוב לקבל נסיעה לפי הוראות התקנות. כפועל יוצא מהתנהלות זו, נגרמים נזקים למשתמשי האפליקציה, אשר יעד הנסיעה שלהם אינו אטרקטיבי לעמדת נהג המונית, ומשום כך הם נאלצים להמתין זמן רב עד לאיתור נהג "שבא לו" לקבל על עצמו את הנסיעה.

לדברי המבקש, האפליקציה האמורה מאפשרת להפלות לרעה נוסעים המעוניינים לנסוע ליעדים שלנהג המונית "לא בא" לנסוע אליהם. בכך החברה מגדילה את זמני ההמתנה למונית של הנוסע ליעד הפחות רווחי, ובמקרים קיצוניים, עד כדי אי הגעת מונית כלל. בכך היא אף יוצרת לנוסעים אלו נזקים ממשיים, ממוניים ובלתי ממוניים, של אובדן זמן יקר וחוסר ודאות, המכומתים בחוות דעת כלכלית המצורפת לבקשה, ולפיה הם עלולים להגיע לסך של מאות אלפי ש"ח.
 

תגובת Gett: "חברת גט פועלת בהתאם להוראות החוק. החברה תלמד את הבקשה שהוגשה ותגיב בבית המשפט".

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן