בקשה לתביעה ייצוגית נגד כלמוביל על הטעיה
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת כלמוביל מראש העין, היבואנית של רכבי יונדאי בישראל, בטענה לשיטת שיווק פסולה ושיטתית. במסגרת זו מוצגים לצרכנים מחירי מחירון מנופחים ופיקטיביים שנועדו ליצור מצג שווא של הנחות בעלות משמעות שהיא מציעה.
בבקשה, שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז־לוד, נאמר כי כלמוביל נוהגת להציג מחיר מחירון מופרז ופיקטיבי שאין לו כל אחיזה במחיר העסקאות בפועל, ולצידו מצוינת לכאורה "הנחה", אשר במציאות משקפת את המחיר האמיתי שבו נמכר הרכב או הנחה מופחתת מזו הניתנת בפועל, אם בכלל. בהתאם, סכום ההנחה שמציגה כלמוביל פיקטיבי, ואינו משקף את ההנחה בפועל.
לטענת המבקשים, דגנית בציר־זנזורי ומתן שרגאי, התנהלותה של כלמוביל היא מניפולציה פסולה שנועדה להטעות את הצרכן, לנצל את חולשתו ולהניע אותו להתקשר בעסקה מתוך הבנה מוטעית וכוזבת לגבי שווי ההנחה או שווי הרכב, וכן להביא את הצרכן לאולמות התצוגה של כלמוביל או ליצור התעניינות במבצעיה באמצעות ההטעיה.
לדברי המבקשים, שיטת השיווק הפסולה של כלמוביל באה לידי ביטוי הן באתר האינטרנט שהיא מפעילה והן במתחמי המכירה שלה הפרוסים ברחבי הארץ.
בית המשפט מתבקש להורות לכלמוביל לתקן את התנהלותה, לחדול מהפרסום המטעה ולפרסם את המחיר האמיתי של רכבים הנמכרים על ידה, כך שגם ההנחה המוצגת תהיה אמיתית. כמו כן להגביל את זמן "המכירה המיוחדת", ובמהלכה להציג את המחיר האמיתי שבו נמכרו הרכבים לפניה.
בית המשפט גם מתבקש לחייב את כלמוביל לפצות את חברי הקבוצה המיוצגת בגין פגיעה באוטונומיה והטעיה, וכן בגין הפער בין ההנחה שהוצגה על ידה לבין ההנחה שניתנה בפועל, אם בכלל.
אילוסטרציה