מגהמה - ציי רכב
כתבות
מגה משפט
כללי
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית נגד פנגו

18/05/2022
זמן קריאה: 2 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת פנגו פיי אנד גו מפתח תקוה, המספקת את היישומון פנגו לשימוש הנהגים לתשלום בעבור חניה. נטען לרשלנות ולהטעיה ביישומון, הגורם נזק לנהגים המשתמשים בו בעבור תשלום על חניה.

לטענת המבקש יונתן ברק, הוא חנה באחד הימים בעיר רחובות והשתמש בפנגו כדי לשלם בעבור החניה. תחילת החניה הייתה בשעה 08:41 וסיומה היה בשעה 12:04. כאשר שב לרכבו, הופתע לראות דוח חניה שהוצמד לרכבו ובו קנס של 100 ש"ח בגין "חניה ללא תשלום אגרת חניה".

לדבריו, נאמר לו משירות הלקוחות של פנגו, כי על פי הסכם בינה לבין עיריית רחובות, החניה המרבית היא שעתיים, ועל כן סגרה פנגו את חיוב החניה כעבור שעתיים. עוד נאמר לו, כי נשלחו אליו מסרונים המתריעים על סיום החניה.

לטענת המבקש, בשילוט החניה לא מופיעה מגבלת זמן, וההודעה הנשלחת מפנגו על מועד סיום החניה מופיעה 7 שניות לאחר סיום הפעלת החניה. לפיכך אם הנהג אינו ממתין את 7 השניות האלו, הוא אינו יכול לדעת מתי תסתיים החניה. כמו כן מופיע הכיתוב האמור בגופן קטן שאינו בולט, 4 שניות לאחר ההודעה שלפיה על הנהג לבדוק את השילוט המקומי.

המבקש טוען כי פנגו אינה מפרסמת ואינה מתריעה בפני המשתמשים ביישומון שלה כי עליהם לבדוק מתי מסתיימת החניה, וכי היא עלולה להסתיים בטרם המועד המצוין בשילוט אשר במקום החניה.

לטענתו היה על פנגו להתריע באופן ברור ומוחלט מייד עם הקלדת הנתונים לצורך החניה, כי על הנהג להמתין ולראות מה הוא מועד סיום החניה, ובמיוחד לאחר זיהוי הרשות המקומית, שאז יכולה פנגו לציין באופן בולט וברור מה הוא משך החניה המרבי, וזאת אפילו לפני הפעלת החניה על ידי הנהג.

עליה לציין באותו מסך מה על הנהג לעשות אם נדרשת לו חניה ארוכה יותר, או לפחות לספק קישור למסך אחר ביישומון המסביר לו מה עליו לעשות. כך, סבור המבקש, יימנעו דוחות חניה מיותרים ותימנע עוגמת נפש מהנהגים. אשר על כן מתבקש בית משפט השלום בפתח תקוה לחייב את פנגו לפצות את הנהגים בגין עלות דוחות החניה ועוגמת הנפש שנגרמה להם.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן