בקשה לתביעה ייצוגית: פגם במאדה של מיזוג האוויר
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד יצרנית הרכבים הקוריאנית KIA MOTORS CORPORATIONS והחברה הישראלית טלקאר, בעלת הזיכיון מטעמה ליבוא ושיווק של רכבים מתוצרתה. נטען לפגם מובנה הקיים ביחידת המאדה (או המאייד) של מערכת מיזוג האוויר המותקנת ברכבי קיה נירו מהדור הראשון (רכב פנאי קטן עם הנעה היברדית/היברדית נטענת - PLUG IN) אשר יוצר בין השנים 2016 ל-2022.
הפגם גורם דליפת קרר (בריחת גז) ממערכת מיזוג האוויר, החיוני לתפקוד המערכת ולפעולת קירור האוויר. בשל כך נפגע מאוד תפקוד מערכת מיזוג האוויר, עד כדי השבתה מוחלטת של יכולת הקירור. כשל זה, נאמר בבקשה, מחייב להשבית את הרכב במוסך, להחליף את המאדה הפגום ביחידה חדשה שעלותה מגיעה לאלפי ש"ח ולמלא מחדש גז במערכת, בעלות נוספת.
בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד על ידי איילת ברין מגבעת זאב נאמר, כי מדובר בתקלה מובנית, סדרתית ונפוצה בדגם קיה נירו, אשר חברות KIA וטלקאר מודעות לה היטב, אך מסתירות אותה בחוסר תום לב מהציבור, ונמנעות מלשאת באופן פומבי באחריות עליה. בתוך כך הן מסבות נזקים ממוניים ובלתי ממוניים מהותיים לבעלי רכבי קיה נירו.
לדברי המבקשת, די בשיטוט קל ברחבי הרשתות החברתיות ובפורומים כדי לגלות הצפה של תלונות על כך, הממחישות ולו במעט את היקף התופעה והשלכותיה, המוכרות היטב לבעלי הרכב הפופולרי הנמכר בישראל בכמויות גדולות בשנים האחרונות.