מגהמה - ציי רכב
כתבות
מגה משפט
כללי
לעמוד קודם

בקשה לתביעה ייצוגית: תקלה בניהול הטעינה

09/06/2025
זמן קריאה: 1 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד HYUNDAI MOTOR COMPANY מדרום קוריאה, יצרנית הרכבים יונדאי וג'נסיס, ונגד יבואנית הרכבים האלו לישראל, חברת כלמוביל.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז־לוד נאמר, כי עניינה בתקלה נפוצה ובלתי פתירה ברכיב ה־ICCU (ראשי תיבות של Integrated Charging Control Unit) בכלי הרכב החשמליים מסוג יונדאי IONIQ5, יונדאי IONIQ6 ודגמי ג'נסיס GV60, GV70 ו־G80 משנות מודל 2021 ואילך, המיוצרים על ידי יונדאי ומשווקים בישראל על ידי כלמוביל. בגין התקלה האמורה הוכרזה גם קריאת שירות בטיחותית (ריקול) בארץ ובעולם.

בבקשה שהוגשה על ידי יצחק שעיו תושב עפולה ועדי קסלסי תושב רחובות נאמר, כי תקלה זו מביאה ברוב המוחלט של המקרים להשבתת הרכבים, ובחלקם האחר לפגיעה קריטית ביכולת הרכבים לתפקד.

לדברי המבקשים, מאחר שהרכיב האמור אחראי לניהול הטעינה, תקלה בו עלולה למנוע לחלוטין את אפשרות הטעינה של הרכב, מערכות החשמל הפנימיות יפסיקו לפעול, כולל התנעה, מערכת בלימה, תאורה ועוד, וברוב המקרים הרכב פשוט לא יתניע.

בבקשה נאמר כי על אף שהמשיבות מודעות היטב לקיומה של התקלה ברכיב ולמופעיה החוזרים, זאת גם לאחר יישום הוראות קריאת השירות הבטיחותית, הן בוחרות שלא להאריך את תקופת האחריות הנוגעת לתקלה ולא לפתור את התקלה על חשבונן באמצעות החלפת הרכיב התקול ברכיב שיהיה בו כדי להביא לפתרון מוחלט של התקלה.

כמו כן הן אינן פועלות להענקת פיצוי הולם לבעלי הרכבים האלו, הנאלצים לתפקד לעיתים במשך חודשים רבים ללא רכביהם ו\או באמצעות רכבי בנזין בזבזניים ו\או באמצעות רכבים חלופיים נחותים, זאת עד להחלפת הרכיב התקול.

בבקשה מצוין, כי החלפת הרכיב האמור יקרה מאוד (15,000־20,000 ש"ח), ובמקרים שבהם התקלה מופיעה או חוזרת לאחר תום תקופת האחריות, בעלי הרכבים, שהם רכבים חדשים ויוקרתיים, נאלצים לשאת בה בעצמם. עם היוודע דבר התקלה החוזרת, צפויה להיות השפעה מסחרית על יכולתם למכור את רכביהם במחיר המקובל.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן