הסדר פשרה עם טויוטה: לוח מחוונים פגום
בקשה לאישור הסדר פשרה בתביעה ייצוגית שהוגשה בחודש אוקטובר 2019 נגד טויוטה מוטורס, יצרנית רכבי טויוטה ולקסוס, ונציגתה בישראל, היבואנית יוניון מוטורס.
בבקשה לאישור שהגיש ד"ר שי משה בן חיים נטען, כי ברכבים מסוימים אשר יוצרו על ידי טויוטה ונמכרו בארץ על ידי יוניון מוטורס, קיימת תקלה בטיחותית סדרתית עקב התקנת לוח מחוונים פגום, אשר בחלוף הזמן נסדק או נמס או נעשה דביק למגע ומבריק למראה עד כדי סנוור נהג הרכב.
לטענת המבקש, טויוטה ויוניון מוטורס יודעות זה שנים רבות כי מדובר בפגם בייצור, הנפוץ בעיקר ברכבי טיוטה ולקסוס, אך מסרבות לשאת באחריות לגביו, ובשונה מההתנהלות הנפסדת בישראל, הכירה טויוטה בקיום התקלה הבטיחותית הסדרתית בארה"ב ונשאה באחריות.
טויוטה ויוניון מוטורס דחו את הטענות כלפיהן, וטענו בין השאר, כי מדובר ברכבים ישנים, אשר תקופת האחריות לגביהם הסתיימה לפני שנים רבות, ומרביתם אף חצו את תקופת ההתיישנות. עוד טענו, כי העניין כבר ממילא זכה למענה במסגרת הטבה שירותית שיושמה בישראל לפנים משורת הדין.
הסדר הפשרה שאליו הגיעו הצדדים לאחר הליך גישור נוגע לבעלי רכבי טויוטה מהדגמים, קורולה, אוונסיס ו-קמרי או פרדו או לקסוס מהדגמים IS 35O\250, LS460, RX350, או RX400H, אשר יוצרו בין 1 בינואר 2007 ל-28 במרס 2009 ושווקו בישראל על ידי יוניון מוטורס או לקס מוטורס.
בעלי הרכבים האלו יגיעו לסוכנות מורשית טויוטה/לקסוס לביצוע בדיקה של הדשבורד, ובסיומה יוחלט אם הם זכאים להחלפת הדשבורד בחדש. אם יוחלט שכן, בכפוף לתשלום דמי השתתפות עצמית, יוזמן להם דשבורד חדש שיסופק בתוך שנה ממועד ההזמנה. אם יוחלט כי חבר הקבוצה המיוצגת אינו זכאי להחלפת הדשבורד, הוא יוכל להשיג על החלטה זו בפני ממונה טכני.
ההטבה השנייה שלה יהיו זכאים חברי הקבוצה המיוצגת בהתאם להסדר הפשרה היא החזר בגין תשלום ששולם בעבר לסוכנות מורשית בגין החלפה קודמת של הדשבורד. הסכום האמור יושב לבעל הרכב בהפחתת דמי השתתפות עצמית.

