מגהמה - ציי רכב
כתבות
מגה משפט
כללי
לעמוד קודם

תביעה ייצוגית: פגם בגג ברכב BYD ATTO 3

25/01/2023
זמן קריאה: 2 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נגד שלמה מוטורס, יבואנית ומשווקת של כלי רכב חשמליים מדגם BYD ATTO 3, ונגד יצרנית הרכבים האלו, החברה הסינית BYD AUTO INDUSTRY.

בבקשה מצוין, כי כלי הרכב משתייכים לקטגוריית רכבי הפנאי המשפחתיים החשמליים, וכי מחירם נע בין 164,000 ל-176,000 ש"ח, בהתאם לגרסת כלי הרכב. כלי הרכב החלו להימכר בישראל בחודש ספטמבר אשתקד, ועד היום נמסרו לרוכשים בישראל כ-4,000 כלי רכב חדשים.

לדברי המבקשים, אלעד חן תושב רמת גן ודניאל דודסון תושב פתח תקוה, עניינה של הבקשה הוא בפגם משמעותי הנראה לעין והמצוי בגג כלי הרכב. על מעטה הגג קיימים "גלים" ו"עיוותים" במספר מוקדים, סמוך לפסי הקישוט הצידיים (סביב המקום שבו מותקן גגון הרכב), בין פסי הקישוט העליונים לבין הגג הנפתח (SUNROOF).

המבקשים מציינים, כי מעדויות רבות של בעלי כלי רכב נוספים הן בארץ והן בעולם עולה, כי אין מדובר בפגם נקודתי בכלי רכב יחיד, כי אם בפגם ייצור סדרתי המופיע בכלי רכב רבים מתוצרת היצרן.

נטען כי המשיבות אינן נוקטות גילוי נאות לגבי הפגם ואינן מודיעות למתעניינים ברכישת כלי הרכב, כי אלו סובלים מגלים ומעיוותים בגגות, לא טרם הרכישה ולא טרם מסירת הרכב. זאת על אף שהדבר מנוגד הן לדין במישור של חובות הגילוי והן להוראות משרד התחבורה, המשליכות על זכויות הרוכשים, בכלל זה במישור של הזכות לביטול עסקה.

בבקשה נאמר, כי כאשר צרכנים מבחינים בפגם במעמד מסירת כלי הרכב החדשים לידיהם ומפנים את תשומת ליבה של היבואנית שלמה מוטורס, לא זו בלבד שהחברה אינה מתנצלת על הפגם ואינה פועלת כדי למסור לרוכשים כלי רכב אחר ותקין חלף הרכב הפגום, ולמצער אף אינה פועלת לתיקון הפגם, אלא נציגיה משיבים לצרכנים תשובות בנוסח "ככה הרכב מגיע מהיצרן" ו"אין לנו משהו לעשות עם זה".

לבקשה מצורפת חוות דעת של שמאי, שבה נקבע כי לכלי הרכב האמורים נגרמת ירידת ערך בשוק בשיעור מהותי ביותר של 18% מערך הרכב, וזאת בהערכה זהירה ושמרנית.

המבקשים מדגישים את האכזבה ועוגמת הנפש הנגרמות לצרכנים, אשר שילמו ממיטב כספם בעבור רכישת רכב יקר, מתקדם וחדש, עת הם מגלים כי הרכב שנמסר להם פגום בפגם חיצוני הנראה לעין והמוריד מערכו באופן מהותי.

נוסף על אלה, קבלת רכב עם פגם כאמור היא הפרה בוטה של כל ציפייה צרכנית סבירה ואי גילוי מפורש של הפגם על ידי היבואן והיצרן, תוך שלילת האפשרות לבחור אם הרוכש מעוניין לקבל את הרכב.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
1.
26/09/2023
האם הפגם קיים גם לגבי ATTO 3 שנרכש בספטמבר 2023?
האם הפגם קיים גם לגבי ATTO 3 שנרכש בספטמבר 2023?
2.
15/07/2023
האם יש תביעה ייצוגית בעניין מזגני byd
שלום רב, שמי יהודית , רכשתי רכב byd בסביבות פברואר השנה. מאז שקיבלתי את הרכב המזגן אינו תקין. אני מבינה שיש עוד רבים כמוני עם אותה הבעיה. האם יש תביעה ייצוגית בנושא? תודה
3.
15/06/2023
שלומוטורס מחתימים על טפסים כנגד התביעה הייצוגית
מוטורס מבקשים שנחתום על טופס שאומר שאין לנו תןענה כנגד הבעיה בגג - אם תהיה זכיה בייצוגית - זה אומר שבגלל שהחתימו אותנו - לא נקבל את הכסף?
4.
23/03/2023
תביעה איצוגית
איך ניתן להיצתרף ?
5.
25/02/2023
תביעה ייצוגית
איך אפשר להצטרף לתביעה הייצוגית ,,,רכשתי רכב דומה ב-10/2/23 עם אותה בעיה והחברה שלמה מוטורס עדכנה אותי על כך והחתמתי אותם על הפגם במעמד רכישת הרכב
כותרת
תוכן