תביעה ייצוגית: פנגו נתבעת על הטעיה צרכנית
בקשה לאישור תביעה ייצוגית בהיקף מצרפי מוערך של 90 מיליון ש"ח הוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א נגד חברת פנגו פיי אנד גו מפ"ת. נטען להטעיה צרכנית מכוונת אשר נועדה לגרום ללקוחותיה להשתמש ביישומון התשלום הנפוץ פנגו בתעריף מלא, גם במקומות מובהקים שבהם חלק ניכר מהלקוחות זכאים להטבות ממשיות במחיר החניה.
בבקשה נטען שהדבר נעשה בלי ליידע את הלקוחות כי הם זכאים להטבה, בלי לאפשר להם להזין את ההטבה ביישומון, ובלי לאפשר להם לבטל את התשלום ביישומון בשלב מאוחר יותר, לאחר שנודע להם כי הם זכאים לקבל את ההטבה.
במקרים רבים לקוחות החברה מגלים כי הם זכאים להטבה של עשרות אחוזים ממחיר החניה, ובחלק מן המקרים אף לחניה חינם, רק לאחר שכבר הפעילו את היישומון. אין באפשרותם לבטל את התשלום באמצעותו. במקרים כאלה ללקוחות החברה אין ברירה, והם נאלצים לשלם מחיר ביתר, על אף שהם זכאים לתשלום מופחת או פטורים מתשלום לחלוטין, רק משום שבחרו להשתמש ביישומון.
לטענת המבקשים, צבי זימרן תושב זכרון יעקב וישראל מדן תושב ירושלים, החברה מטעה את לקוחותיה במודע ובכוונה כדי להגדיל את השימוש של הלקוחות ביישומון גם במקרים שבהם בשל כך נמנעת מהם הטבה שוות ערך, שיכולה לחסוך להם כסף רב, וכל זאת רק כדי להגדיל את רווחיה.
אשר על כן מתבקש בית המשפט לחייב את החברה לפצות את לקוחותיה בגין כל הנזקים שנגרמו להם בעקבות השימוש ביישומון, ובתוך כך להשיב להם את כל הסכומים שנגבו מהם ביתר. כמו כן להורות לחברה לחדול מלהטעות במכוון את לקוחותיה ולחדול למנוע מהם לממש את הטבות החניה המגיעות להם, וכן לא להפעיל את שירותי החניה של היישומון בחניונים שבהם אחוז ניכר מהלקוחות זכאים לקבל הטבות בעבור החניה (למשל, חניון היכל התרבות וחניונים סמוכים לאולמות קולנוע), כל עת שאי אפשר לעדכן את ההטבות ביישומון.
בית המשפט גם מתבקש להורות לחברה להוסיף להודעה הנשלחת ללקוחות בעת הכניסה לחניון הבהרה מפורשת, כי התשלום באפליקציה שולל הטבות העשויות להינתן בעבור החניה, ולהטמיע ביישומון פונקציה שתאפשר ללקוחות שהפעילו תשלום דרך היישומון, לבטל את הוראות התשלום כדי לאפשר להם לממש את ההטבות המגיעות להם.

