תביעה ייצוגית: רצועת תזמון מתפוררת
בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת דוד לובינסקי, היבואנית הבלעדית של רכבים מתוצרת פיג'ו, סיטרואן, DS, אופל ו-MG, ונגד OPEL AUTOMOBILE, יצרנית כלי הרכב ממותג אופל. הבקשה הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד.
לדברי המבקשת, גילי רינה טיילור רונן מכוכב יאיר, עניינה של הבקשה היא נזקים שנגרמו וממשיכים להיגרם לבעלי כלי רכב מסוג אופל אשר מותקנים בהם מנועים מדגם PURE TECH בנפח 1.2 ליטרים הכוללים רצועת תזמון טבולה בשמן והעשויה מחומר פולימרי. הרצועה מתפוררת עם הזמן ומביאה לכשלים במנוע הרכב ובמכלוליו, עד כדי צורך להחליף את כל המנוע בשלמותו. כשלים נגרמים גם לרכיבים הנלווים ולמשאבת הוואקום.
בבקשה נטען שהדבר עלול לפגוע ביכולת הבלימה של הרכב ולייצר סכנה בטיחותית ממשית, ולגרום נזקים נוספים, בין היתר למערכות נוספות של המנוע ולחיישניו. הכשלים האמורים, השלכותיהם הבטיחותיות והנזקים הנלווים להם, מתרחשים בכל מנועי פיורטק בנפח 1.2 ליטרים המותקנים הן בכלי רכב מסוג אופל והן בכלי רכב של פיג'ו וסיטרואן. כל יצרניות הרכבים האלו מאוגדות תחת קונצרן STELLANTIS - יצרנית הרכבים השנייה בגודלה בעולם.
לדברי המבקשת, בעקבות ההשלכות הבטיחותיות החמורות הנגרמות מהכשל ברצועת התזמון, פורסמה בחלק ממדינות אירופה ובישראל הוראה לתיקון ("ריקול"). ואולם ריקול זה הוחל באופן חלקי בלבד על דגמי אופל מסוימים בלבד בישראל, ולמיטב ידיעת המבקשת - גם בעולם.
יתרה מזו, גם הריקול שהוחל בישראל לגבי כלי רכב המצוידים במנוע פיורטק אשר אינם כוללים את רכבי הקבוצה המיוצגת בבקשה הנדונה, אין די בה כדי לפתור את הבעיה העולה מהתפוררות הרצועה כמצופה וכמחויב על פי הדין. לטענת המבקשת, מדובר בריקול שאינו פותר את הכשל אלא באופן חלקי ביותר, אם בכלל, ובוודאי אינו מרפא או מפצה בגין הנזקים הרבים שנגרמים בעטיו של הכשל ואינו מונע את התרחשותם.