מגהמה - ציי רכב
כתבות
מגה משפט
כללי
לעמוד קודם

תביעה ייצוגית: שירות פנגו סימפל

10/05/2023
זמן קריאה: 1.5 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה נגד חברת פנגו פיי אנד גו מפ"ת, המספקת פלטפורמות לתשלום דמי חניה, בטענה לצירוף לקוחות לשירות פנגו סימפל ללא הסכמתם הפוזיטיבית או יידועם על כך, וחיובם בדמי תשלום חודשיים (עלות חודשית קבועה של 9.90 ש"ח) לאחר חודש יוני אשתקד ועד היום.

בבקשה נאמר, כי פנגו נתבעה בעבר בגין התנהלות דומה במסגרת תביעה ייצוגית הנוגעת לחבילת השירות פנגו סימפל. הצדדים לאותו הליך הגיעו להסדר פשרה. אולם פנגו לא פעלה לתקן את דרכיה ולא ביטלה מנויים שצורפו בעל כורחם, ואף הערימה קשיים על אלו המבקשים לברר את העובדות ולקבל זיכוי כספי בגין חיובים אשר לא הוסכם עליהם.

לטענת המבקשים, אפרים פינקל תושב חדרה ואלכס לוזקין תושב אור עקיבא, פנגו מסרבת לתת מידע או לענות על שאלות ענייניות, ואף ממאנת לענות לשיחות טלפון במוקדי השירות, ולא חוזרת ללקוחות כהבטחתה ובהתאם לדין. פנגו מצהירה כי היא מקליטה את השיחות עם הלקוחות, אבל בחירתה לא להציג את השיחות ולהעלות טענה בכל פעם מחדש כי השיחה הספציפית לא הוקלטה או אינה נמצאת בידה, היא לכל הפחות רשלנות.

בבקשה נטען, כי התרשלותה של פנגו בצירוף לקוחות ללא הסכמה לשירות פנגו סימפל ואי יידועם לאחר שניתן פסק הדין בתביעה הקודמת נגדה, גרמו באופן ישיר נזק לחברי הקבוצה המיוצגת. לדברי המבקשים, התנהלותה של פנגו מעלה חשש כבד כי מדובר בהתנהלות שיטתית וסדרתית.

בבקשה שהוגשה לבית המשפט המחוזי בת"א מצוין, כי לאחרונה נפתח עמוד פייסבוק בשם "נפגעי פנגו". חברים בו יותר מ-600 חברים, אשר לכולם טענות נגד החברה בגין צירוף לשירות בתשלום ללא הסכמה וגביית יתר, תוך התעלמות מפניות ודרישות של לקוחות לקבל תיעוד להצטרפותם.

בבקשה מצוין, כי בהתאם לפרסומה של פנגו באתר האינטרנט שלה, יש לה כשלושה מיליון לקוחות נכון להיום. להערכת המבקשים, כרבע מהם צורפו לפנגו סימפל באמצעות האפליקציה בעל כורחם, ולא נותקו מהשירות חרף פסק הדין שניתן בתביעה הקודמת, ואף המשיכו להיות מחויבים בדמי תשלום חודשיים.

המבקשים מעריכים את גודלה של הקבוצה המיוצגת שנפגעה ממעשיה וממחדליה של פנגו בצירוף לשירות פנגו סימפל בתשלום ללא הסכמתם ב-240,000 לקוחות, ואת היקף הנזק המצרפי ב-77 מיליון ש"ח.

 

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן