מגהמה - ציי רכב
כתבות
מגה משפט
כללי
לעמוד קודם

תביעה ייצוגית: תקלה ברכיב SOS בסקודה

20/12/2022
זמן קריאה: 1 דק'

בקשה לאישור תביעה ייצוגית הוגשה לבית המשפט המחוזי מרכז-לוד נגד החברה הצ'כית סקודה (SKODA AUTO) ונציגתה בישראל, חברת צ'מפיון מוטורס מבני ברק. נטען לתקלה ברכיב הבטיחותי SOS (כפתור אשר בעת תאונה מאפשר חיוג לשירותי ההצלה, ואשר חובה להתקיים ברכב לפי דיני האיחוד האירופי) ברכבים סקודה קאמיק וסקודה סקאלה.

בבקשה נאמר, כי התקלה האמורה גורמת שיבושים במערכות הרכב, בהן מולטימדיה, מיזוג אוויר, מצלמת רוורס ומערכות שמע. לטענת המבקשים, פוקרא רובא, יצחק אביבי וירחי סורין זוהר, SKODA וצ'מפיון מוטורס היו מודעות היטב לתקלה ברכבים שמכרו, ואף בוצע ריקול במדינות אירופה כדי לתקנה, אולם בחרו למכור את הרכבים האמורים בכל זאת (למיטב ידיעת המבקשים, מתחילת שנת 2020).

גרוע מכך, הן נמנעו מתיקון התקלות אצל הלקוחות, תוך שאלה מטורטרים פעם אחר פעם למרכזי השירות לשווא, שכן הן אינן מתקנות את התקלה באופן מקצועי, ונמנעות מאחזקת מלאי מספיק של חלפים. לדברי המבקשים, התקלה חוזרת על עצמה פעם אחר פעם, וכאשר היא מתגלה, בדרך כלל מופיעה הודעה שלפיה מנגנון ה-SOS אינו עובד ויש לגשת למוסך.

עקב התקלה נגרמים נזקים נוספים: מערכת המולטימדיה מושבתת באופן מלא או חלקי, אי אפשר לשמוע שיחות או לא שומעים את בעל הרכב, המזגן אינו עובד או מצלמות הרוורס מושבתות. לטענת המבקשים, בעת שיווק הרכבים ידעו המשיבות על אודות התקלה האמורה, אך לא עשו דבר ולא טרחו לתקנה.

המשיבות, נטען בבקשה, מטרטרות את הלקוחות למרכזי השירות, ובכל פעם מתבצע "עדכון תוכנה" או מוחלף רכיב כלשהו, או שהן פשוט "מנערות" את הלקוחות בטענות שווא או גורמות להם להמתין שבועות וחודשים להזמנת רכיבים שאינם מצויים במלאי. התקלה שבה וחוזרת, וחלק גדול מהלקוחות הגיע לכדי ייאוש, עד כדי מכירת רכביהם אך ורק בשל התקלה האמורה. המבקשים טוענים, כי מדובר בהתרשלות הן בייצור הרכבים הן בשיווקם, ובמיוחד בטיפול בתקלה.

לדברי המבקשים, לחברי הקבוצה המיוצגת נגרמו נזקים ממשיים, בכללם עוגמת נפש ובזבוז זמן, והכול תוך פגיעה של ממש בשימוש התקין ברכביהם החדשים.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
1.
19/11/2024
אצלי מערכות המקושרות למולטימדיה מגמגמות, פעם עובדות ופעם לא
הייתי במוסך שרות מוטור אפ בקרית אריה ואמרו לי חכה לעדכון תוכנה הבא. לא ידעו להגיד מתי והאם הבעיה ידועה. קלטתי שאינם יודעים או אינם רוצים לפתור הבעיה. חיפשתי מוסך שרות אחר. טורטרתי 4 פעמים למוסך שרות ביפו וגם שם לא יודעים מה לעשות.
2.
06/11/2024
באקה
אני מעוניין להשתתף בתביעה למי לפנות? 0525606221
3.
01/10/2024
עכו
גם לי קורה שנדלקת sos בזמן האחרון הרבה
4.
10/04/2024
תקלה sos
גם לי יש את התקלה הזאת.
5.
22/11/2023
פנס לד ראשי שמאלי קדמי
האם מישהו נתקל בתקלה בפנס ראשי שמאלי שהפסיק לדלוק לאחר כ 30 אלף ק"מ?
6.
17/10/2023
אותה תקלה
7.
09/10/2023
גם לנו יש את התקלה
איך פתרתם אותה? גם אנחנו רוצים להשתתף ..
8.
28/09/2023
נורת SOS דולקת
שיבושים במערכת מיזוג האויר,מולטימדיה מושבתת,כל האורות בלוח השעונים מהבהבות
9.
08/07/2023
אצלי הענין תוקן לאחר שהאוטו עמד במוסך כשלושה שבועות.
אמנם קבלתי אוטו חלופי, אבל אין שום הבטחה שהתקלה לא תחזור על עצמה.
10.
02/07/2023
גם אני רוצה להשתתף בתביעה למי פונים
11.
22/05/2023
גם לנו יש תקלות עם רכב חדש של סקודה
גם אנחנו מעוניינים להצטרף. עם מי ניתן ליצור קשר?
12.
17/05/2023
תביעה
האם הוגשה התביעה בסופו של דבר?היכן זה עומד? כיצד ניתן ליצור קשר עם התובעים?
כותרת
תוכן