ג'ילי EX5 TECH
קבוצת הרכב: פנאי-שטח | קבוצת רישוי: 4 | דרגת זיהום: 1 | רמת בטיחות: 8 | ארץ ייצור: סין | מחיר: 167,990 ₪
לג'ילי EX5 TECH, רכב SUV חשמלי שמתבסס על פלטפורמת GEA חשמלית חדישה, עיצוב זורם וממדים גדולים. העיצוב היוקרתי זיכה אותו בפרס בינלאומי. המנוע חשמלי בהנעה קדמית וביצועיו משופרים. סוללת 60.2 קוט"ש מעניקה טווח של 410 עד 430 ק"מ. רמת הבטיחות גבוהה, עם מגוון מערכות אקטיביות ואדפטיביות שמזכות בציון 8 בישראל וחמישה כוכבים במבחני ריסוק באירופה. הנדסת האנוש טובה, ורמת האבזור עשירה ומפנקת. המחיר אטרקטיבי והתמורה מעולה.
מנוע וביצועים: מנוע חשמלי Pmsm המספק 214 כ"ס ומומנט של 32.6 קג"מ. סוללת 62.22 קוט"ש מספקת טווח נסיעה של 410 ק"מ (ברמת TECH). ההנעה קדמית.
תיבת הילוכים: אוטומטית הילוך ישיר.
עיצוב חיצוני: אלגנטי עתידי, עם קווים זורמים. מכסה המנוע רחב, בעל קימורים בולטים, נושק לפגוש אגרסיבי וליחידות תאורת לד צרות. לפגוש חרטום אטום ומעוגל, ובתחתית יש כונס אוויר.
הצד נראה כמרכב קרוסאובר גדול ובעל עיצוב סולידי. קו הגג ישר ומשלב מסילות אלומיניום למטען. הדלתות גדולות ורחבות, עם ידיות נשלפות וחלונות כהים מאחור. לקשתות הגלגלים חיפוי פלסטיק, וחישוקי הגלגלים מאלומיניום, בעיצוב ספורטיבי כמניפה.
מאחור עיצוב אלגנטי, בגג ספוילר ופנס בלימה. השמשה הפנורמית רחבה וכהה. דלת תא המטען קמורה ומשלבת פס תאורת לד רוחבי שחובר ליחידות תאורה בכנפיים. הפגוש רחב, בשילוב מחזירי אור.
עיצוב פנימי: עתידי ונקי, בשילוב חומרים איכותיים ומגוונים. הפנל דו־מפלסי שטוח, רחב ועמוק, בשילוב שלושה רמקולים ותאורת אווירה. במרכזו צג מולטימדיה גדול, ופתחי אוורור לרוחבו מתכווננים ידנית. לוח המחוונים דיגיטלי ומלבני, ומשתלב בחלל ההגה הקטום מלמעלה ומלמטה. בין המושבים משטח רחב וגבוה בשילוב תאי אחסון ומשענת יד. ידית ההילוכים מצויה בסביבת גלגל ההגה מימין. המושבים מהודרים, בציפוי עור, מרווחים ובמשענות הראש משולבים רמקולים. התקרה גבוהה, בשילוב גג שמש וסוכך עם גלילה חשמלית. דפנות הדלתות מהודרות, בציפוי עור. יש מתגי כרום ותאורת אווירה. הרצפה שטוחה.
תחזוקה: טיפולים כל 20,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש: המכונית מבשרת חדשנות. לרכב מידות גדולות ועיצוב מודרני, ולפנים הרכב סגנון עתידי ותחושה של רכב פרמיום, עם מרווח פנימי מהמובילים בקטגוריה. כשמתקרבים לרכב, הדלתות נפתחות והמנוע נכנס לפעולה. הכניסה נוחה, עם מפתח רחב. תנוחת הישיבה גבוהה. פעולות התפעול מתרכזות במסך המולטימדיה הגדול. יש מתגי מגע יעילים ונוחים.
למנוע ביצועים עוצמתיים ומשופרים והוא שקט - מאפיין של הנעה חשמלית. הספק של 214 כ"ס ומומנט גבוה מפיקים תאוצה זריזה של 6.9 שניות ל־100 קמ"ש. קיבולת הסוללה מצומצמת, 60.2 קוט"ש בלבד, ומעניקה 410 ק"מ ברמת הגימור שנבחנה. הנתון מאכזב לעומת סוללת הגיאומטרי C, אבל נתוני המבחן לא רחוקים מנתוני הטווח של היצרן. תהליך הטעינה הרגנרטיבית מופעל בצג המולטימדיה. לבחירת הנהג שלושה מצבי טעינה חוזרת ושלושה מצבי נהיגה: רגיל, חסכוני וספורטיבי. במבחן סיפקה המכונית כ־6.4 ק"מ טווח לכל קוט"ש אחד. מכאן שטווח הנסיעה שלה במבחן היה 380 ק"מ, שהוא טווח יעיל לשימוש בכבישי ישראל. הטעינה האיטית AC בהספק של 11 קילוואט, והטעינה המהירה בהספק של 100 קילוואט. זמן הטעינה הוא כ־20 דקות מ־20 ל־80%.
מערכת V2L מאפשרת להשתמש במכשירי חשמל חיצוניים. התנהגות הכביש טובה. כיול המתלים רך ומרוסן, והמכונית הדוקה לכביש ואינה קופצנית גם בנסיעה איטית. להגה מבנה קטום ייחודי והוא מצריך הסתגלות, אבל הוא קל ומדויק. מול עיני הנהג תצוגת נתונים שמשתקפת על השמשה, בכלל זה מהירות והתרעות על תנועת הרכב.
לג'ילי שלל מערכות אקטיביות ואדפטיביות בדרגת בטיחות 8 המרבית בישראל. היא מעניקה תחושת יציבות ושליטה. רמת האבזור עשירה ומפנקת, ומתבססת על מערכת Flyme Auto מתוצרת Meizu. למכונית מערכת מולטימדיה איכותית עם תמיכה עברית, כרגע ללא שיקוף מסך (יתעדכן בקרוב למכשירי אפל, ובהמשך לאנדרואיד).
ל־EX5 מערכת ניווט עצמאית. מערכת להודעות קוליות "היי ג'ילי" שפועלת ביעילות. שאר הפעולות נשלטות מהמסך. כדי לשקף מסך מטלפון אנדרואיד, אפשר בשלב זה להיעזר באפליקציה Carbitkunk. קיימת גם אפליקציה לשליטה מרחוק ברכב לפעולות כגון הפעלת מזגן ופתיחת דלתות.
המרחב הפנימי של הרכב מרשים בגודלו: לכך תורמים מרווח הרגליים ורוחב מושב אחורי של 1.35 מטרים - כמו במכונית סלון. בעת קיפול המושבים פנים הרכב נעשה שימושי גם לצורך מנוחה בזמן טעינה, לפנאי ובידור (עם V2L). המכונית חווייתית לנהיגה, וניכרת התחשבות בנהג ובנוסעים.
ברמת גימור TECH מתווספים המכללים גג שמש עם וילון גלילה חשמלי, מערכת שמע עם 16 רמקולים שחלקם מוטמעים במשענות הראש, מושבים עם מערכת עיסוי ליושבים מלפנים, משענת רגליים למושב הנוסע, זיכרונות למושב הנהג, תא מטען עם פתיחה חשמלית, תאורת אווירה ומערכת שיקוף של נתוני הנהיגה בשמשה.
יתרונות: איכות חומרים, עיצוב פנימי ומרווח לרגליים, הנדסת אנוש, מתגים פיזיים.
חסרונות: קיבולת סוללה, עיצוב חיצוני סולידי, פתיחת גג ללא מתג, ללא תמיכה באנדרואיד, ללא התרעה חיצונית על מצב טעינה, ללא כוונון גובה של חגורות בטיחות.
סיכום: ג'ילי EX5 היא מכונית חשמלית איכותית מאוד, שקובעת מחדש את הסטנדרטים בקטגוריה משפחתית חשמלית. העיצוב מודרני, המידות נדיבות, התכנון הפנימי מרווח ויעיל, רמת הבטיחות מושלמת ויש שפע של אבזור ופתרונות יצירתיים לאחסון. ניכרת מחשבה על ניצול פנים הרכב לשהות בזמן החניה או הטעינה. המחיר האטרקטיבי שובר השוויון הופך את המכוניות החשמלית למשתלמת ביותר מבחינת עלות־תועלת.
תיאור | נתונים |
---|---|
מנוע | חשמלי, הנעה קדמית |
הספק (כ"ס) | 214 |
מומנט (קג"מ) | 32.63 |
תיבת הילוכים | אוטומטית, הילוך ישיר |
אורך (מטר) | 4.615 |
רוחב (מטר) | 1.901 |
גובה (מטר) | 1.670 |
בסיס גלגלים (מטר) | 2.750 |
מידת צמיגים | 235/50/19 |
נפח תא המטען (ליטרים) | 461, בקיפול משבים: 1,877 |
תכולת סוללה חשמלית (KWh) | 60.22 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,765 |
יחס משקל הספק (ק"ג/כ"ס) | 1/8.2 |
מרווח רגליים (ס"מ) | קדמי: 56, אחורי: 26, סה"כ: 82 |
רוחב מושב אחורי (מטר) | 1.35 |
תאוצה 0־100 קמ"ש (שניות) | 6.9 |
מהירות מרבית קמ"ש | 175 |
טווח נסיעה חשמלי – יצרן (ק"מ) | 410 |
טווח נסיעה חשמלי – מבחן (ק"מ) | 380 |
טווח ק"מ/1 קוט"ש | 6.4 |
צריכת חשמל – יצרן (Wh/ק"מ) | 160 |
צריכת חשמל – מבחן (Wh/ק"מ) | 157 |
הספק טעינה איטית AC (KW) | 11 |
הספק טעינה מהירה DC (KW) | 100 |
אחריות לרכב | 6 שנים או 150 אלף ק"מ |
אחריות לסוללה | 8 שנים או 160 אלף ק"מ |
תיאור | נתונים |
---|---|
מנוע | חשמלי, הנעה קדמית |
הספק (כ"ס) | 214 |
מומנט (קג"מ) | 32.63 |
תיבת הילוכים | אוטומטית, הילוך ישיר |
אורך (מטר) | 4.615 |
רוחב (מטר) | 1.901 |
גובה (מטר) | 1.670 |
בסיס גלגלים (מטר) | 2.750 |
מידת צמיגים | 235/50/19 |
נפח תא המטען (ליטרים) | 461, בקיפול משבים: 1,877 |
תכולת סוללה חשמלית (KWh) | 60.22 |
משקל עצמי (ק"ג) | 1,765 |
יחס משקל הספק (ק"ג/כ"ס) | 1/8.2 |
מרווח רגליים (ס"מ) | קדמי: 56, אחורי: 26, סה"כ: 82 |
רוחב מושב אחורי (מטר) | 1.35 |
תאוצה 0־100 קמ"ש (שניות) | 6.9 |
מהירות מרבית קמ"ש | 175 |
טווח נסיעה חשמלי – יצרן (ק"מ) | 410 |
טווח נסיעה חשמלי – מבחן (ק"מ) | 380 |
טווח ק"מ/1 קוט"ש | 6.4 |
צריכת חשמל – יצרן (Wh/ק"מ) | 160 |
צריכת חשמל – מבחן (Wh/ק"מ) | 157 |
הספק טעינה איטית AC (KW) | 11 |
הספק טעינה מהירה DC (KW) | 100 |
אחריות לרכב | 6 שנים או 150 אלף ק"מ |
אחריות לסוללה | 8 שנים או 160 אלף ק"מ |
תיאור האבזור | קיים/מפרט |
---|---|
מערכת שמע מקורית | 16 רמקולים |
מערכת מולטימדיה | מסך בגודל 15.4" |
דיבורית | ✓ |
מערכת ניווט | ✓ |
חבילת גלישה | לא |
חיבורי אודיו | USB X 4 |
Android Auto | ברבעון השלישי של 2025 |
Apple Car Play | ברבעון הראשון של 2026 |
בקרת אקלים | ✓ |
פתחי אוורור מאחור | ✓ |
חיישני חניה | קדמיים ואחוריים |
מצלמת רוורס | היקפית 360 |
בקרת שיוט | ✓ |
גלגלי סגסוגת אלומיניום | ✓ |
מפתח התנעה חכם | ✓ |
הגה מתכוונן גובה/עומק | ✓ |
כיוון חשמלי למושבים | נהג ונוסע |
גג שמש חשמלי | ✓ + סוכך חשמלי |
מראות צד מתקפלות | ✓ |