KGM טורס URBAN 4X2 2025
קבוצת הרכב: פנאי-שטח | קבוצת רישוי: 4 | דרגת זיהום: 15 | רמת בטיחות: 2 | ארץ ייצור: דרום קוריאה | מחיר: 169,900 ₪
תיאור: לקיי־ג'י־אם טורס, רכב SUV C מבית KGM שרכשה את פעילות סאניונג הקוריאנית. עיצוב ממורשת המותג, המתמחה בייצור רכבי שטח תוך שילוב אלמנטים המשדרים קידמה, חדשנות וטכנולוגיה. לרכב מנוע טורבו בנזין 1.5 ליטרים ותיבה אוטומטית טיפטרוניק. הנעת הגלגלים קדמית. רמת הבטיחות נטולת מערכות אקטיביות המקובלות בקטגוריה, אבל רמת האבזור עשירה, המחיר אטרקטיבי והתמורה מעולה.
מנוע וביצועים: טורבו בנזין GDI בנפח 1.5 ליטרים המספק 163 כ"ס ומומנט של 28.6 קג"מ.
תיבת הילוכים: אוטומטית טיפטרוניק בת שישה הילוכים ומערכת העברה ידנית באמצעות מנופים המצויים בגלגל ההגה.
עיצוב חיצוני: לרכב עיצוב קשוח. בחזיתו מכסה מנוע שטוח, גבוה ומובלט בצדדים, משטח בולט ושתי ידיות ייחודיות, גריל קדמי דמוי מפלים חדים, בשילוב יחידות תאורה צרות מפנסי לד ובעיצוב עין הנשר, המעניקים לטורס מראה חסון, אלגנטי וחדשני. הפגוש אגרסיבי וכולל כונס תחתון, מגן אבנים כסוף, פנסי ערפל ותפס אדום לאוזן גרירה.
הצד במבנה SUV גדול. קו הגג ישר, בשילוב מסילות אורך, וקורת C מאחור מובלטת בגוון כסף. קווי הזרימה ישרים ובולטים בכתפי הדלתות ובסף התחתון, החלונות במפלס גבוה, וכהים מאחור. קשתות הגלגלים בחיפוי פלסטיק שחור שחובר למגני הסף התחתון. לחישוקי הסגסוגת עיצוב ספורטיבי.
מאחור עיצוב קשוח עם ספוילר בולט בשילוב פנס לד לבלימה, שמשה רחבה, בליטה בדלת המדמה גלגל חליפי, ידית לפתיחת הדלת מימין, יחידות תאורה אנכיות בצדדים, פגוש רחב ומגן תחתון אגרסיבי כסוף.
עיצוב פנימי: מודרני, בשילוב חומרים איכותיים, תוך שימת דגש במרחב פנימי. הפנל דו־מפלסי, רחב ועמוק, ובמרכזו מוצב מסך מולטימדיה. יש פתחי אוורור לרוחב הפנל, ומתחתם משטח כסוף המעוצב כמדף. בפנל המזגן צג 8 אינץ' למגע דיגיטלי. לוח המחוונים כולל מסך דיגיטלי 12.3 אינץ'. גלגל ההגה מהודר ובעל קוטר גדול ו־4 צלעות. חלקו התחתון קטום ומרכזו טרפזי. המושבים מהודרים, בגג חלון שמש וסוכך מעל המושבים הקדמיים. דפנות הדלתות מרווחות ומהודרות.
תחזוקה: טיפולים כל 15,000 ק"מ או שנה.
מבחן כביש: ביצועי המנוע טובים, עם נתוני הספק ומומנט גבוה במיוחד, שמביאים לזמן תאוצה קצר יחסית למשקל. בידוד הרעשים טוב, למעט רעש קל מכיוון הצמיגים. לתיבת ההילוכים האוטומטית שישה הילוכים, ובכלל זה מערכת להעברת הילוכים ידנית באמצעות ידית ההילוכים ומנופים המצויים בגלגל ההגה. הדבר יעיל ונוח. התנהגות הכביש טובה. כיול המתלים רך למדי ומרוסן ביותר, והטורס הדוקה לכביש ומשדרת יציבות. ההיגוי קל ומדויק, אך מדי פעם לא מתקשר.
לגבי תנועה בשטח, הנעת הגלגלים הקדמית במבחן, בגרסת 4X2, יעילה. מרווח גחון גדול למדי מאפשר מעבר בדרכי שטח בעבירות קלה. כושר הגרירה נע בין 500 ק"ג ל־1,500 ק"ג בגרור עם בלמים.
מבחינת רמת הבטיחות, אין נטולת מערכות אקטיביות ואדפטיביות הקיימות בקרב מתחרות מהקטגוריה. למרבה ההפתעה, אין מערכת בקרת שיוט אדפטיבית. מעבר לזה רמת האבזור עשירה. קיימות מערכות רבות שהן מעבר למקובל בקטגוריה, ובהן מערכת מולטימדיה ידידותית עם תמיכה לאנדרואיד ואפל, פקדים פיזיים לתפעול נגיש ונוח, מערכת בקרת אקלים דיגיטלית, גג שמש קדמי וחימום לכל המושבים שמצופים עור חום. הטורוס מרווחת ומהנה לנהיגה ונסיעה.
יתרונות: ביצועי מנוע, מומנט, זמינות כוח, תיבת הילוכים, יכולת עבירות בדרכי עפר, עיצוב, מרווח פנימי, רמת אבזור, כושר גרירה, מחיר קנייה.
חסרונות: היעדר בקרת שיוט אדפטיבית, מערכות בטיחות אקטיביות להתרעה ולבלימה, ציון בטיחות 2, דרגת זיהום 15, צריכת דלק, חתך צמיגים נמוך.
לסיכום, KGM טורס הוא רכב פנאי־שטח קומפקטי, בעל מידות מהנדיבות בקטגוריה. עיצובו ייחודי ומודרני, תואם רכבי שטח מבית סאניונג. יש כאן פריצת דרך לתחום ה־SUV בכל הקשור למותג. הדבר ניכר בעיצוב, בשילוב הטכנולוגיות ובאיכות הנסיעה. התמורה למחיר הולמת ביותר והופכת את הדגם לאטרקטיבי בקטגוריית ה־SUV.
| תיאור | נתונים |
|---|---|
| מנוע | טורבו בנזין 1.5GDI |
| הספק (כ"ס/סל"ד) | 500-5,500/163 |
| מומנט (קג"מ/סל"ד) | 1,500-4,000/28.6 |
| תיבת הילוכים | אוטומטית 6 הילוכים טיפטרוניק והעברה ידנית |
| אורך (מטר) | 4.700 |
| רוחב (מטר) | 1.890 |
| גובה (מטר) | 1.720 |
| בסיס גלגלים (מטר) | 2.680 |
| מידת צמיגים | 245/45/20 |
| נפח תא מטען (ליטרים) | 599. בקיפול מושבים: 1,662 |
| נפח מכל הדלק (ליטרים) | 50 |
| משקל עצמי (ק"ג) | 1,603 |
| יחס משקל/הספק (ק"ג/כ"ס) | 1/9.8 |
| מרווח רגליים (ס"מ) | קדמי: 53, אחורי: 30, סה"כ: 83 |
| רוחב מושב אחורי (מטר) | 1.31 |
| תאוצה 100-0 קמ"ש (שניות) | 1/10.9 |
| מהירות מרבית (קמ"ש) | 191 |
| תצרוכת דלק – יצרן (ק"מ/ליטר) | 11.7 |
| תצרוכת דלק – מבחן (ק"מ/ליטר) | 11 |
| תיאור | קיים/מפרט |
|---|---|
| בלימה אוטומטית בעת חירום | ✓ |
| ניטור מרחק מלפנים | ✓ |
| בקרת סטייה מנתיב | תיקון היגוי אקטיבי |
| זיהוי הולכי רגל | ✓ |
| זיהוי כלי רכב בשטח מת | ✓ |
| מערכת למניעת התנגשות צד | לא |
| זיהוי רכב דו־גלגלי | ✓ |
| זיהוי תמרורים | לא |
| בקרת שיוט אדפטיבית | לא |
| בקרת מהירות חכמה | ISA |
| בלימה כאשר רכב חוצה מאחור | לא |
| בלימת חירום בחצייה בצמתים | לא |
| שליטה אוטומטית באורות דרך | ✓ |
| התרעה על שכחת ילד ברכב | לא |
| התרעה על מצב עייפות | לא |
| התרעה על הסחת דעת נהג | לא |
| התרעה על פתיחת דלתות | לא |
| הכנה להתקנת מנעולי אלכוהול | לא |
| בלם חניה חשמלי | ✓ |
| פנסי ערפל קדמיים | ✓ |
| גלגל חליפי | ערכת תיקון |
| כריות אוויר | 7 |
| ביטול כרית אוויר לנוסע | ✓ |
| חגורות בטיחות עם קדם מותחן | ✓ |
| חיישני חגורות בטיחות | 5 נוסעים |
| התקני ISOFIX לעגינת ילדים | ✓ |
| מבחני ריסוק EURO NCAP | בוגרים: לא בוצעו |
| ילדים: לא בוצעו | |
| הולכי רגל: לא בוצעו |
| תיאור האבזור | קיים/מפרט |
|---|---|
| מערכת שמע מקורית | 4 רמקולים |
| מערכת מולטימדיה | מסך בגודל "9 |
| חיבורי אודיו | USB |
| Android Auto | ✓ |
| Apple Car Play | ✓ |
| בקרת אקלים | ✓ |
| פתחי אוורור מאחור | ✓ |
| חיישני חניה | כן אחוריים קדמיים |
| מצלמת רוורס | ✓ |
| גלגלי סגסוגת אלומיניום | ✓ |
| מפתח התנעה חכם | ✓ |
| הגה מתכוונן גובה/עומק | ✓ |
| כיוון חשמלי למושבים | לנהג |
| גג שמש חשמלי | ✓ |
| מראות צד מתקפלות | ✓ |





