מגהמה - ציי רכב
מדורים
טכנולוגיות מתקדמות
לעמוד קודם

אפל קאר פליי - בדרך לרכב החשמלי של אפל

16/06/2022
זמן קריאה: 2.5 דק'

הדור הבא של CarPlay הוא חוויית נהיגה אולטימטיבית לחובבי אפל במכונית. הוא מספק תוכן לכל מסכי הנהג, כולל לאשכול המכשירים, מה שמבטיח חוויית עיצוב מגובשת שמותאמת לאייפון. פונקציות הרכב כגון בקרות רדיו וטמפרטורה מטופלות ישירות מ-CarPlay. אפשרויות התאמה אישית, החל בווידג'טים וכלה בבחירת עיצובי אשכולות מדדים, הופכות אותו לייחודי לנהג. המערכת היא גם רמז לאחד המוצרים היותר מרגשים שנמצאים בצנרת של החברה: מכונית חשמלית ראשונה.

המערכת תגיע לכבישים רק בסוף השנה הבאה, אבל בינתיים יותר מ-600 יצרני רכבים מובילים כבר אימצו אותה. הממשק החדש מרחיב את הממשק של אפל לשליטה על כל מערכות הרכב. המערכת תהיה מסוגלת להחליף את האשכולות בכל המכשירים, הרדיו, בקרות הטמפרטורה ועוד בממשק של אפל.

הממשק החדש גם ניתן להתאמה אישית מלאה, ומאפשר למשתמשים להתאים אישית את המראה של אשכולות המכשירים שלהם, המסכים במכוניות שלהם, ווידג'טים למזג האוויר, פגישות בלוח השנה, נתוני נסיעה, אזורי זמן, מוזיקה ומכשירי בית חכם.

זה צעד נוסף לכיוון הרכב החשמלי של אפל, בדרך לחינוך השוק למוצרי החברה. מדובר במערכת הפעלה מהפכנית לרכבים שלא נראתה עד היום. על פי דיווחים, אפל מנהלת מו"מ על עסקאות שרשרת האספקה ב​​עבור חלקי רכב וייצור כולל.

דווח כי לאפל יש כמה מהמוחות העיצוביים הטובים ביותר של תעשיית הרכב, שעובדים על איך ייראה הרכב. זה כולל את מנהל הפנים לשעבר של אסטון מרטין, דאנקן טיילור, מהנדס הקונספט הראשי לשעבר של אסטון מרטין, פיט ג'ולי, סגן נשיא חוץ ופנים לשעבר של טסלה, סטיב מקמנוס, ומנכ"ל פורשה לשעבר, מנפרד הרר.

 

 

למרות שאנשים שמכירים את הפרויקט מטילים ספק אם אפל תעמוד ביעד שלה לשלוח מכונית אוטונומית מלאה בסביבות 2025, החברה עדיין שואפת להכריז על רכב כבר אז. אפילו ללא יכולות נהיגה עצמית.

המערכת מבטיחה נסיעה חכמה יותר מתחילתה ועד סופה. האייפון יוכל לשמש גם כמפתח לרכב, והרכב יסתנכרן איתו באופן מלא שיאפשר שימוש בטוח בזמן נהיגה. ממש כמו הארנק הדיגיטלי של אפל, שאפשר להוסיף אליו כרטיסי אשראי, תוכלו להוסיף את הרכב שלכם, לפתוח ולהתניע אותו באמצעות האייפון. המפתחות לרכב יעבדו גם חמש שעות לאחר שסוללת האייפון תיגמר.

אפל טוענת, כי המערכת היא "נהג המשנה האולטימטיבי". זאת דרך חכמה ובטוחה יותר להשתמש באייפון בזמן נסיעה. אתה יכול לקבל הנחיות, לבצע שיחות, לשלוח ולקבל הודעות וליהנות מהמוזיקה האהובה עליך. הכול בתצוגה המובנית של המכונית. CarPlay כולל קטגוריות נוספות של אפליקציות וטפטים מותאמים אישית בלוח המחוונים.

לדוגמה, במקום לכתוב ולקרוא הודעות באופן מסוכן בזמן הנהיגה, המערכת מאפשרת הקשבה והקראה. אפשר לשלוח הודעות שמע עם Siri ב-iOS וב-CarPlay, ולא צריך להסתכל על האייפון בזמן נהיגה. סירי תוכל להכריז על הודעות נכנסות, וכדי להשיב יהיה צריך רק לדבר. המערכת תאפשר לבקש מסירי לשתף את זמן ההגעה המשוער עם מישהו מרשימת אנשי הקשר בזמן ניווט עם מפות אפל.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן