מגהמה - ציי רכב
מדורים
טכנולוגיות מתקדמות
לעמוד קודם

להונדה מצמד מדומה

29/10/2025
זמן קריאה: 1 דק'

חברת הונדה (Honda) מנסה לגשר בין שני עולמות: נהיגה חשמלית שקטה וחלקה מצד אחד וחוויה מכנית ואינטראקטיבית של נהיגה עם הילוכים מצד שני. במסגרת זו חשפה את מערכת S+ Shift, שתופיע לראשונה בשנת 2026 בדגם פרלוד (Prelude) החדש, קופה היברידית ספורטיבית שמחזירה את שם המותג האייקוני לכותרות.

בענף הרכב ההיברידי והחשמלי, תיבות הילוכים מיותרות כמעט. המנועים החשמליים מספקים מומנט מיידי לאורך כל טווח הסל"ד, ולכן לא צריך העברת הילוכים. גם במכוניות היברידיות, שבהן עדיין קיים מנוע בעירה פנימית, היצרנים משתמשים בדרך כלל בתיבות רציפות (CVT) שנועדו לשמור את המנוע בתחום היעיל ביותר שלו.

במכוניות ההיברידיות האחרונות של הונדה, כגון דגמי אקורד (Accord Hybrid) או CR-V, היצרן אף ביטל לחלוטין את תיבת ההילוכים במובן הסטנדרטי. במקום זאת מערכת ההנעה משתמשת בשני מנועים חשמליים וביחס העברה יחיד, שנקרא eCVT. במצב עירוני הרכב מונע על חשמל בלבד, ובמהירויות גבוהות מצמד מכני מחבר את מנוע הבנזין ישירות לגלגלים.

הרכב מחזיר את ההתרגשות לנהיגה

פרלוד היא לא עוד היברידית חסכונית. היא מוצגת כקופה ספורטיבית פרמיום, וקהל היעד שלה הוא נהגים שאוהבים שליטה והנאה מנהיגה. לכן בהונדה הבינו שכדי לשמר את התחושה של "שליטה בידיים", צריך למצוא דרך להחזיר את חוויית ההילוכים, גם אם באופן מדומה.

כאן נכנסת לפעולה מערכת S+ Shift - פתרון שמדמה העברת הילוכים באמצעות שילוב חכם של בקרה אלקטרונית, תגובת מנוע מדויקת וסאונד אותנטי. למרות שאין תיבת הילוכים אמיתית, הונדה יצרה תחושה מדומה של החלפת הילוכים. המערכת מסנכרנת בין המנוע החשמלי למנוע הבנזין כדי לדמות את התחושות של העלאה והורדה של הילוך.

בעת האצה, המנוע החשמלי מפחית ומחזיר מומנט בקצב מדויק כדי לדמות שינוי הילוך, ומנוע הבנזין מייצר את הסאונד והתגובה של סל"ד משתנה. במצב S+, הנהג יכול להשתמש במנופים מאחורי ההגה (Paddle Shifters) כדי "להחליף הילוך", כאילו התיבה דו־מצמדית (DCT).

בהונדה הדגישו, כי בניגוד לדגמים חשמליים אחרים המשתמשים בסאונד מלאכותי, המנוע של Prelude אמיתי, והצליל המתקבל הוא תוצר של בעירה ממשית, לא סימולציה דיגיטלית בלבד.

מערכת S+ Shift תהיה בלעדית לדגם פרלוד של השנה הבאה, אך הונדה כבר רומזת שהיא עשויה להגיע לדגמים נוספים, אולי לגרסאות ספורטיביות של סיוויק (Civic) או דגמים ספורטיביים עתידיים. הונדה רוצה להזכיר לנהגים שבעידן החשמלי שמתקרב הטכנולוגיה לא חייבת להחליף את ההתרגשות אלא יכולה להחזיר אותה בדרך חדשה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן