מגהמה - ציי רכב
מדורים
טכנולוגיות מתקדמות
לעמוד קודם

לסקניה פתרון טעינה מהירה לרכב חשמלי כבד

15/10/2025
זמן קריאה: 1 דק'

קבוצת סקניה משיקה את מערכת הטעינה מגה־ואט (MCS) למשאיות שלה. המערכת תהיה זמינה לאספקה בתחילת 2026.

MCS מבטיחה יכולת טעינה מהירה ומסמנת צעד בעל משמעות לעתיד בר־קיימה ויעיל יותר לתחבורה הכבדה כתקן בינלאומי למשאיות חשמליות עם טעינה מהירה. MCS מוגדר לזרם מרבי של 3,000 אמפר (ה־MCS הראשון של סקניה יספק עד 1,000 אמפר). הודות לטכנולוגיה זו, משאית יכולה להיטען מ־20 אחוז ל־80 אחוז בפחות מ־30 דקות תוך השתלבות חלקה עם זמני המנוחה או ההפסקה של הנהגים. פריצת דרך זו הופכת את המשאיות החשמליות המיועדות לנסיעה למרחקים ארוכים לא רק למעשיות אלא גם לרווחיות.

עם MCS אפשר לטעון את המשאיות החשמליות עד 750 קילוואט, מהירות גבוהה פי שניים בערך מתקן CCS2 של היום. טעינה בעלת קיבולת גבוהה זו מצריכה פתרונות חדשניים ובטוחים כגון מחברים מקוררי נוזל במטען ופרוטוקולי תקשורת משופרים המבטיחים פעולות יציבות וצפויות. טעינת MCS מטפלת בנקודת כאב מרכזית נוספת במעבר החשמול של ימינו: עלות הטעינה מבחינת תמחור והזמן המושקע בתהליך.

משאיות חשמליות של סקניה המצוידות ב־MCS יהיו זמינות להזמנה בתחילת 2026. בד־בבד נעשים מאמצים נרחבים לבניית תשתית טעינה חזקה ברחבי אירופה, עם מסדרונות MCS מתוכננים לאורך נתיבי תחבורה מרכזיים כבר משנת 2025. סקניה עובדת גם עם שותפים ביוזמת Milence להקמת 1,700 נקודות טעינה בעלות ביצועים גבוהים ברחבי אירופה עד 2027. תשתית זו משלימה את תשתית הטעינה הקיימת, ומאפשרת למפעילים לשמור על רמות גבוהות של אמינות ויעילות במשימות של תובלה ארוכת טווח.

בחטיבת TRATON Charging Solutions (שעימה נמנים פולקסווגן, מאן ומשאיות אינטרנשיונל) מבינים שהצלחתם של כלי רכב כבדים חשמליים תלויה בזמינות של טעינה ציבורית מהירה במחיר הוגן. טכנולוגיית MCS מאפשרת לתשתית טעינה ציבורית ופרטית כאחד לעמוד בדרישות הטעינה בעלת קיבולת גבוהה, ומבטיחה שמפעילים יוכלו לטעון במהירות ובחסכונות. הדבר חיוני לשמירה על היעילות והתחרותיות של הפעילות, תוך תמיכה ביעדי קיימות רחבים יותר במגזר התובלה.

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן