נסועה בשנת 2024
הנסועה השנתית הממוצעת של כלי רכב פרטי בשנת 2024 הייתה 14.7 אלף ק"מ (זהה לנתון בשנת 2023). סך הנסועה של כלי הרכב הפרטיים הייתה 54.2 מיליארד ק"מ, עלייה של 3.1% לעומת שנת 2023 (בשנת 2023 חלה עלייה של 0.7% לעומת שנת 2022).
בשנת 2024 הסתכמה הנסועה של כלי הרכב המנועיים ב־67.5 מיליארד ק"מ, עלייה של 2.4% לעומת שנת 2023. בשנת 2023 ניכרת עלייה של פחות מ־0.1% לעומת שנת 2022). רוב הנסועה הייתה של כלי רכב פרטיים (80.3%), ואחריהם משאיות (12.4%).
תרשים 1: סך הנסועה השנתית לפי סוג רכב (אחוזים), 2024
בלוחות א' ו־ב' מוצגים הנסועה הממוצעת וסך הנסועה לפי סוגי רכב בשלוש השנים האחרונות, ובתרשים 2 מוצגת הנסועה הממוצעת לפי סוגי רכב בשנים 2024-2023.
בשנת 2024 עלתה הנסועה הממוצעת של אופנועים ב־4.4%, והנסועה של רכב פרטי עלתה ב־0.1%. עלה גם סך הנסועה השנתית של אופנועים (7.3%), של רכבים מיוחדים (אמבולנסים, רכבי הצלה - 4.6%), של רכבים פרטיים (3.1%) ושל אוטובוסים (1.3%), וירדה סך הנסועה השנתית של אוטובוסים זעירים (7.5%), מוניות (3.1%) ומשאיות (0.7%).
סוג רכב | נסועה ממוצעת לרכב (אלפי ק"מ)י ק"מ) | אחוז שינוי | ||
---|---|---|---|---|
2022 | 2023 | 2024 | 2024 לעומת 2023 | |
סך כלי הרכב | 16.6 | 16.0 | 15.9 | -0.3 |
רכב פרטי | 15.2 | 14.7 | 14.7 | 0.1 |
משאית | 27.7 | 26.9 | 26.8 | -0.3 |
מונית | 67.7 | 63.6 | 62.2 | -2.2 |
אוטובוס | 56.4 | 54.0 | 52.0 | -3.7 |
אוטובוס זעיר | 49.4 | 45.1 | 42.0 | -6.8 |
רכב מיוחד | 18.1 | 17.7 | 17.4 | -1.6 |
אופנוע | 7.5 | 7.5 | 7.8 | 4.4 |
סוג רכב | נסועה שנתית לרכב (מיליוני ק"מ) | אחוז שינוי | ||
---|---|---|---|---|
2022 | 2023 | 2024 | 2024 לעומת 2023 | |
סך הרכב | 65,900 | 65,945 | 67,538 | 2.4 |
רכב פרטי | 52,205 | 52,572 | 54,216 | 3.1 |
משאית | 8,684 | 8,420 | 8,358 | -0.7 |
מונית | 1,596 | 1,555 | 1,507 | -3.1 |
אוטובוס | 1,318 | 1,318 | 1,335 | 1.3 |
אוטובוס זעיר | 757 | 700 | 648 | -7.5 |
רכב מיוחד | 121 | 124 | 130 | 4.6 |
אופנוע | 1,220 | 1,254 | 1,345 | 7.3 |
תרשים 2: נסועה ממוצעת לרכב (אלפי ק"מ) לפי סוג רכב, 2023, 2024
ככל שכלי הרכב חדש יותר, כך הנסועה הממוצעת שלו גבוהה יותר. לדוגמה, בשנת 2024 כלי רכב פרטי בקבוצת הגיל 3-0 שנים נסע 19.4 אלף ק"מ בממוצע לעומת 15.5 אלף ק"מ בקבוצת הגיל 6-4 שנים. הנסועה השנתית הממוצעת הולכת ופוחתת עד ל־4.4 אלף ק"מ בלבד לכלי רכב פרטי שגילו יותר מ־30 שנה.
תרשים 3: נסועה ממוצעת לרכב פרטי (אלפי ק"מ) לפי גיל הרכב, 2024
הנסועה הממוצעת של כלי רכב פרטיים חדשים (בקבוצת הגיל 3-0 שנים) בבעלות חברת החכֵּר (ליסינג) הייתה 26.4 אלף ק"מ (26.6 אלף ק"מ בשנת 2023). זאת לעומת 16.7 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות פרטית (16.0 אלף ק"מ בשנת 2023), 25.3 אלף ק"מ לרכב פרטי בבעלות חברה (25.3 נתון זהה בשנת 2023) ו־24.3 אלף ק"מ לרכב פרטי בהשכרה או בתיור (24.8 אלף ק"מ בשנת 2023).
בתרשים 4 ניתן לראות שבשונה משאר סוגי הבעלות, כלי רכב פרטי חדש בבעלות פרטית המונע באמצעות חשמל נוסע בממוצע יותר ממקבילו שאינו מונע באמצעות חשמל ( 21.2 אלף ק"מ לעומת 15.8 אלף ק"מ). בתוך קבוצת כלי הרכב הפרטיים החדשים המונעים באמצעות חשמל, נמצא פער נמוך בין נסועה שנתית ממוצעת של רכב בבעלות פרטית (21.2 אלף ק"מ) לבין שאר סוגי הבעלות:24.8 חברות החכֵּר (22.4 אלף ק"מ) וחברה (21.5 אלף ק"מ).
תרשים 4: נסועה ממוצעת של כלי רכב פרטיים חדשים לפי סוג בעלות, לא חשמלי/חשמלי, 2024
כלי רכב פרטיים חדשים המונעים בסולר נסעו בממוצע 24.5 אלף ק"מ. כלי רכב פרטיים חדשים המונעים בחשמל נסעו בממוצע 21.3 אלף ק"מ. לעומת זאת כלי רכב חדשים המונעים בבנזין נסעו בממוצע 18.6 אלף ק"מ.
תרשים 5: נסועה ממוצעת של כלי רכב פרטיים חדשים (אלפי ק"מ) לפי סוג הנעה, 2023, 2024
בשנת 2024 עלתה הצריכה של בנזין לרכב (95 ו־98 אוקטן) ב־1.1%, ואילו זו של סולר ירדה ב־4.8% במכירת סולר לתחבורה.
מוצר דלק לתחבורה | 2023 | 2024 | הפרש |
---|---|---|---|
בנזין לרכב | 3,403 | 3,441 | 1.1% |
סולר תחבורה | 3,502 | 3,334 | -4.8% |
משאיות גדולות נוסעות יותר. בשנת 2024 הייתה הנסועה השנתית הממוצעת של משאית סולר שמשקלה 34 טונות ומעלה 63.2 אלף ק"מ, כמעט פי שלושה מהנסועה הממוצעת של משאית סולר שמשקלה עד 3.5 טונות - 21.6 אלף ק"מ.
אופנוע חשמלי נוסע בממוצע יותר מכל אחד מסוגי האופנועים שאינם חשמליים (רוב האופנועים החשמליים חדשים על הכביש, כלומר עד 3 שנים): 9.5 אלף ק"מ לעומת 7.4 אלף ק"מ (לאופנוע בנפח מנוע עד 125 סמ"ק), 8.1 אלף ק"מ (400-126 סמ"ק) ו־7.6 אלף ק"מ (401+ סמ"ק).
מונית חשמלית נוסעת בממוצע יותר ממונית היברידית וממונית שמונעת באמצעות סולר או בנזין (רוב המוניות החשמליות חדשות על הכביש, כלומר עד 3 שנים): 65.9 אלף ק"מ לעומת 63.7 אלף ק"מ (היברידית), 61.0 אלף ק"מ (סולר) ו־55.8 אלף ק"מ (בנזין).
אוטובוס חשמלי נוסע בממוצע פחות מאוטובוס המונע בסולר ובגז (48.3 אלף ק"מ לעומת 52.3 ו־51.0 בהתאמה). אוטובוס זעיר ציבורי נוסע בממוצע יותר מאוטובוס זעיר פרטי (47.9 אלף ק"מ לעומת 34.0). לשם השוואה, בשנת 2015 אוטובוס זעיר ציבורי נסע בממוצע 59.7 אלף ק"מ, ואוטובוס זעיר פרטי נסע בממוצע 40.2 אלף ק"מ.
ברבעון השני של שנת 2025 צי כלי הרכב החשמליים הגיע ל־191,559, מתוכם 181,626 כלי רכב פרטיים. שאר כלי הרכב החשמליים נחלקים בין סוגי הרכב: אופנוע (4,545), אוטובוס (2,457), מונית (595), אוטובוס זעיר (71), משאית עד 3.5 טונות (1,631) משאית שמשקלה יותר מ־3.5 טונות (634).
כלי הרכב הפרטיים החשמליים שעלו על הכביש במחצית הראשונה של 2025 הם 16.8 אחוזים מסך כלי הרכב הפרטיים שעלו לכביש בתקופה זו.
תרשים 6: כלי רכב פרטיים חשמליים ושאר כלי הרכב החשמליים, 2023 עד 2025 (רבעון שני)
תרשים7: שאר כלי הרכב החשמליים (אופנוע, אוטובוס, מונית, אוטובוס זעיר ומשאית), 2023 עד 2025 (רבעון שני)