מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
ארגון חברות ההסעה
לעמוד קודם

פגישה עם המשנה למנכ"לית משרד החינוך

12/05/2022
זמן קריאה: 2 דק'

נציגי הארגון נפגשו עם המשנה למנכ"לית משרד החינוך, אבי גנון, ועם שמעון אבני, מנהל אגף היסעים במשרד החינוך. מטעם ארגון חברות ההסעה השתתפו: יו"ר הארגון ניסים סרוסי, מנכ"ל הארגון שוקי שדה, עו"ד גילי שפר, חבר ההנהלה (גזבר) בני אביבי, וכן אופיר חדד (חברת נתיבים) ויאיר שטרית (חברת אג'נדה יועצי תקשורת).

נושאי הדיון שעלו בפגישה:

* סעיף אי הצמדת התייקרויות במכרזים של משרד החינוך ובמכרזי השלטון המקומי.

* מלווה בהסעות תלמידים.

* גיל האוטובוסים בהסעות תלמידים (משרד החינוך) - העלאה ל-14 שנים, כפי שמאושר ברשויות המקומיות.

בפגישה התקיים דיון מעמיק והוצגה מצגת מפורטת לתיאור הבעיות. כמו כן חברי הארגון העלו מספר רעיונות והמלצות לפתרונות. חשנו שקיבלנו תשומת לב ויש הבנה עניינית לנושאים שהועלו.

בסיכום הישיבה הובטחו לנו התייחסות וטיפול, וכן תשובות בתוך פרק זמן קצר.

 

 

בקשה מח"כ אלי כהן לסייע בהסעות פרטיות

נציגי ארגון חברות ההסעה נפגשו עם ח"כ אלי כהן (לשעבר שר הכלכלה). בפגישה השתתפו מנכ"ל הארגון, שוקי שדה, ושמעון דהרי מחברת מסיעי ראשל"צ.

הארגון ביק מח"כ כהן לסייע בבעיות קשות בענף ההסעות הפרטיות, אשר נשארות ללא מענה ופתרון. כהן התבקש לתמוך בנו ולהציג שאילתות בכנסת, כדי לקבל עליהן תשובות מהגורמים הרלוונטיים בפרק זמן של 30 יום.

לבקשתו, העברנו לטיפולו שני נושאים עיקריים:

* בעיית המחסור בנהגים - טיפול בסיווג רישיון הנהיגה (רגולציה).

* משרד הביטחון - הפניית חיילים לפני שחרור ללימוד נהגיה על אוטובוס לטובת הגדלת מקורות הגיוס של נהגי אוטובוסים בענף ההסעות הפרטיות.

 

התייקרות הסולר

הקורונה כבר גרמה לנו נזקים כלכליים כבדים הנאמדים במאות מיליוני שקלים. כאילו זה לא מפסיק, המחיר של ליטר בנזין 95 עלה לאחרונה ב-39 אגורות לליטר, והגיע ל-7.44 שקלים לליטר בנזין בשירות עצמי ול-7.65 שקלים בשירות מלא. מחיר הסולר איננו מפוקח, אך גם הסולר התייקר ב-1.13 שקלים לליטר.

המס המוטל על בנזין, ובכלל זה בלו ומע"מ, הוא 55% ממחיר הבנזין עצמו. המס על סולר הוא 52% ממחיר הסולר עצמו. כאשר המחיר הבסיסי של הבנזין והסולר עולים, המדינה מרוויחה, וגובה יותר מיסים מהציבור. אין ספק כי העלאת המס היא חסרת פרופורציה ופוגעת הן במגזר העסקי הן בכל הציבור, ומביאה להעלאת יוקר המחיה בישראל.

אנו פועלים מול משרד האוצר בנושא. בהמשך לשיחות של מנכ"ל הארגון, שוקי שדה, עם יועץ השר ואיום שלנו להשבתה גורפת, פנה היועץ אל השר והעביר לו את פנייתנו. ואכן, שר האוצר החליט להוריד את מס הבלו בחצי שקל לשלושה חודשים.

אנו ממשיכים לפעול להפחתת מחיר הסולר.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן