מגהמה - ציי רכב
מקצוענים בשטח
מועצת המובילים
לעמוד קודם

הכנס השנתי של חברות ההובלה

05/02/2023
זמן קריאה: 2.5 דק'

ביום חמישי, 30 במרס 2023, בשעה 8:30, יתקיים הכנס השנתי המרכזי של חברות ההובלה בפלאזה עזריאלי תל אביב. כנס מועצת המובילים ירכז תחת קורת גג אחת בכירים ומקבלי החלטות בענף. בכנס אפשר להתעדכן בנעשה בענף הרכב, ההובלה והלוגיסטיקה, לשתף מידע עם קולגות ולהיחשף לתצוגה של נותני החסויות בכנס: דאף, מאיר, כלמוביל, איתוראן, רמות סוכנויות ביטוח, דלק טן וטראקנט.

אורח הכבוד בכנס יהיה השנה, ח"כ אורי מקלב, סגן שרת התחבורה. עוד בכנס: גבי בן הרוש, יו"ר המועצה, ודוד כוכבא, מנכ"ל המועצה, יעדכנו בכל פעילויות המועצה ובמה שצפוי בהמשך.

ידובר על טכנולוגיות עתירות ידע בתחום ההובלה והלוגיסטיקה. במסגרת זו יתארח מנכ"ל דאף, שיחשוף את הדור הבא של משאיות העתיד - NGD של דאף. מנכ"ל תחום היסעים בכלמוביל ידבר על הנעה במימן. מנכ"ל חברת מאן יסקור את המשאית החשמלית של החברה, וחנן פרידמן, מנכ"ל טראקנט, יציג פלטפורמה דיגיטלית חכמה להפחתת עלויות ההובלה, שאף קיבלה לאחרונה את חסות הרשות לחדשנות.

כמו כן יוצגו עו"ד אייל ידין שהחליף את אבי אדרי כיו"ר איגוד עובדי התחבורה, ההסתדרות, ואת אייל ברוך, מנכ"ל נמל הדרום, שיסקור שיטות תפעול חדשניות בנמל הדרום.

בסיום הכנס ירצה העיתונאי אור הלר, כתב צבאי ומגיש בערוץ 13, על המתרחש בימים אלה באיראן, מה באמת קרה במבצע "צוק איתן" עם נהגי המשאיות וידבר קצת על הניהול התלת-ראשי במשרד הביטחון.

 

הזמנת עובדים זרים למקצועות הנהיגה

בעת האחרונה, עקב המחסור בנהגים, עולה יותר ויותר האפשרות לשלב עובדים זרים במקצוע נהגי רכב כבד. מדובר בבעיה משקית וביטחונית הנובעת ממחסור בנהגים, שהיא בעיה מתמשכת שמאפיינת את כל העולם המערבי. המאגר הטבעי של משוחררי צה"ל ועולים לא התחדש כ-20 שנה, על כן יש לשנות מסלול ולחשוב על האופציה של העסקת עובדים זרים.

אם התהליך הזה יתחיל, יש לדעת מספר דברים:

* בסיס ההחלטה למתן היתר יבוא של עובד זר הוא החלטת ממשלה, אין צורך בחקיקה.

* התהליך יתחיל במשרד הביטחון והחוץ, בבחירת המדינות שמהן יגיעו העובדים. מדובר במדינות שאיתן יש לישראל יחסים בילטרליים. התהליך ימשיך במשרד הכלכלה, שיאפיין את אופן העסקה, תנאי שכר ומגורים. לאחר מכן משרד הפנים יבדוק רקע פלילי, בריאות פיזית ונפשית, הגבלת גיל וויזת עבודה. משרד התחבורה יבדוק את רישיון הנהיגה.

* אם יתקבל היתר להבאת עובדים זרים לעבודה כנהגי משאיות בחברות ההובלה, ההיתר ניתן ישירות למעסיק (חברת ההובלה) ויוגדרו ההיקף המספרי ותקופת ההעסקה. מועצת המובילים, באמצעות גורם מקצועי בתחום, תשמש ארגון מתכלל לאורך התהליך, כולל תקופת ההעסקה, ומשרד הכלכלה יפקח באופן שוטף על פעילות המעסיק ועל עמידה בתנאי ההיתר.

לאחרונה יצרה מועצת המובילים קשר עם מספר גורמים לבדיקת הנושא. כרגע אין ודאות כי ישנה ייתכנות לתהליך, אך כל הצדדים וההשלכות ייבחנו והחלטה תתקבל בקרוב.

חידוש היתר חומ"ס לנהגים

מועצת המובילים ומשרד התחבורה סיכמו, כי כדי לפתור את בעיית העיכובים במתן היתר להובלת חומרים מסוכנים שגרמו להשבתת נהגים, חידוש ההיתר לנהגים אשר מובילים חומרים מסוכנים יוגש שישה חודשים לפני תום תוקף ההיתר. במועצת המובילים מקווים, כי הנחיה זאת תביא לשיפור השירות ולהסמכת נהגים מורשים להובלת חומ"ס בחברות ההובלה בהקדם.

משרד התחבורה מדגיש, כי כדי למנוע עיכובים, הנהגים נדרשים לוודא בעת קליטת נהג המיועד לשמש כנהג המוביל חומר מסוכן, כי הם נרשמו לבדיקת ביטחון באמצעות מערכת ההזדהות הממשלתי. כמו כן שנה וחצי לאחר קבלת ההיתר, יש לשלוח את הנהג לבדיקה חוזרת, לשם חידוש היתר חומרים מסוכנים.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן