מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 529
לעמוד קודם

ג'יפ אוונג'ר e-Hybrid

16/05/2024
זמן קריאה: 3 דק'

סמלת, יבואנית JEEP (ג'יפ) בישראל, מרחיבה את משפחת דגמי Jeep ומשיקה את ג'יפ Avenger e-Hybrid החדש תוך פחות מחצי שנה לאחר השקת אוונג'ר החשמלי המלא, שהוכתר לרכב השנה באירופה לשנת 2023.

Avenger e-Hybrid הוא נקודת הכניסה של מותג Jeep לעולם ההנעה ההיברידית, והוא הדגם המתקדם ביותר של היצרן עד היום. מחיר הרכב מתחיל ב-154,900 ₪ - אטרקטיבי בקטגוריה. 100 הרכבים הראשונים יימכרו במחיר של 149,900 ₪.

Avenger e-Hybrid מונע באמצעות מערכת היברידית מתונה, קלת משקל, במתח של 48 וולט, המסוגלת לספק חוויה היברידית כמעט מלאה. בחזיתו של הרכב מותקן מנוע בנזין המספק 100 כ"ס הפועל עם מנוע חשמלי המספק 28 כוחות סוס. זוג המנועים מחובר לתיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים בעלת שישה יחסי העברה.

הרכב מסוגל לעבור באופן חלק מהנעה באמצעות מנוע בנזין להנעה באמצעות מנוע החשמל בלבד, וכך לחסוך בתצרוכת הדלק ובפליטת מזהמים. סוללת הליתיום-יון בקיבולת 0.9 קוט"ש ממוקמת מתחת למושב הנהג, ולפיכך אינה משפיעה לרעה על המרחב בתא הנוסעים. תוספת המשקל של המערכת ההיברידית המתונה היא 60 ק"ג בלבד, מה שמביא את משקלו הכולל של Avenger e-Hybrid החדש ל-1,280 ק"ג בלבד.

תצרוכת הדלק נמוכה, ובאמצעות בלימה רגנרטיבית הרכב אוגר אנרגיה לטובת שימוש חוזר על ידי מערכת ההנעה החשמלית. תיבת ההילוכים האוטומטית החדשה, המשולבת במערכת ההיברידית במתח 48 וולט, מפחיתה את תצרוכת הדלק בעד 20% בהשוואה לתיבות הילוכים אוטומטיות סטנדרטיות. בסך הכול תצרוכת הדלק של מערכת ההנעה ההיברידית במתח 48 וולט נמוכה ב-13% מהגרסה המונעת באמצעות מנוע בנזין בלבד, ובנסיעה עירונית בלבד, תצרוכת הדלק נמוכה בעד 28% על פי תקן WLTP. הנתון הזה מביא את פליטת CO2 של Avenger e-Hybrid ל-111 גרם לק"מ ולתצרוכת דלק ממוצעת של 20.4 ק"מ לליטר על פי תקן WLTP.

המנוע החשמלי מסוגל להניע את Avenger e-Hybrid באופן עצמאי. כלומר אפשר לבצע תמרונים במהירות נמוכה על ידי המנוע החשמלי בלבד, תוך כדי שמירה על שקט בתא הנוסעים ומחוצה לו יותר מ-50% מזמן הנסיעה בעיר. תכונה זו עוזרת מאוד להגברת תחושת הרוגע בזמן הנסיעה היומית. Avenger e-Hybrid החדש מציע נוחות רבה באמצעות שלל מערכות, שאחת הבולטות בהן היא מערכת זחילה בפקקים. הרכב מסוגל לנוע למרחק של עד קילומטר אחד באמצעות המנוע החשמלי בלבד.

פליטת המזהמים המופחת אינה באה על חשבון הנוחות. המערכת ההיברידית מסוגלת לספק ריגוש נוסף בכל רגע באמצעות תכונת E-Boost. במצב זה המנוע החשמלי מספק 5.6 קג"מ, אשר מתווספים למומנט המופק ממנוע הבנזין. תכונה זו משפרת את זמינות הכוח בסל"ד נמוך ובעת התחלת הנסיעה. המערכת ההיברידית מספקת מעברים חלקים ומהירים בין מצב נהיגה חשמלי בלבד למצב היברידי שבו פועל גם מנוע הבנזין.

תיבת הילוכים רובוטית כפולת מצמדים חדשה (e-DCT6), אידאלית לנהיגה נטולת מתח בעיר ומחוצה לה. לתיבת ההילוכים משוטי העברת הילוכים המותקנים מאחורי ההגה ומוסיפים ריגוש והנאה לחוויית הנהיגה.

לרכב מרווח גחון של 20 ס"מ, זווית גישה של 20 מעלות, זווית בטן של 20 מעלות וזווית נטישה של 34 מעלות. יש שישה מצבי נהיגה: שלושה מצבים לנסיעה בעיר ומחוצה לה ושלושה מצבים להרפתקאות בשטח. כמו כן קיימת מערכת לבקרה בעת ירידה במדרון.

ה-Avenger עוצב ומיוצר כ-Jeep. הוא מורכב מה-DNA של Jeep, שנוצק לתוך רכב שטח קומפקטי, הכולל שילוב ייחודי של מצוינות, עיצוב מרשים, שימושיות גבוהה וטכנולוגיה עדכנית. הוא מיוצר באירופה.

Avenger e-Hybrid החדש מוצע בשתי רמות גימור, שתיהן כוללות כסטנדרט לוח מחוונים דיגיטלי בגודל "10.25, מערכת מולטימדיה עם קישוריות ל-Apple CarPlay ו-Android Auto, יחידות תאורה מסוג LED, משוטי העברת הילוכים מאחורי ההגה ומגוון מערכות בטיחות מתקדמות.

גרסת הכניסה, Altitude, כוללת מספר אלמנטים עיצוביים ואבזור עשיר. בעיצוב החיצוני חישוקי "17, ובתא הנוסעים מושבים איכותיים המספקים תחושת יוקרה. בקרת השיוט אדפטיבית.

רמת הגימור הבכירה, Summit, היא ספינת הדגל של Avenger e-Hybrid. העיצוב החיצוני מועשר בחישוקים בגודל "18 וביחידות תאורה מסוג LED גם בחלק האחורי. בתא הנוסעים תאורת אווירה בשלל צבעים ומראה מרכזית אלקטרוכרומטית (מתכהה באופן אוטומטי) מעוצבת ללא מסגרת, המוסיפה לאווירה היוקרתית. בפן הטכנולוגי כניסה והתנעה ללא מפתח, התרעה על כלי רכב הנמצאים בשטח מת, "תמונת רחפן" בזווית 180 מעלות, חיישני חניה היקפיים, אורות גבוהים אוטומטיים, דלת תא מטען חשמלית הנפתחת ללא מגע ויכולות נהיגה אוטונומית ברמה 2.

 

Jeep Avenger e-Hybrid. צילום - יצרן

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן