EVR Motors מייצרת בהודו סלילים למנועים חשמליים
חברת הסטארט אפ הישראלית EVR MOTORS (מרכז פעילותה בפ"ת) המפתחת מנועים חשמליים פורצי דרך לכלי רכב, פותחת מפעל בהודו לייצור סלילים במנה גאומטרי טרפזואידלי עם פטנט של החברה. הסלילים ישמשו את שותפיה של EVR בהודו, המייצרים מנועים חשמליים על בסיס הטופולוגיה הייחודית שפיתחה EVR ויספקו את הביקוש למנועים חשמליים בהודו ובשווקים נוספים ברחבי העולם.
המפעל בהודו מתאפיין באוטומציה ברמה גבוהה ומייצר סלילים ל-20,000 מנועים בחודש. על פי התוכניות, היקף הייצור יגדל ל-100,000 מנועים בחודש.
ניק רוג'רס, שמונה לאחרונה ליו"ר מועצת המנהלים של EVR: "פתיחת מפעל הייצור החדש היא נקודת ציון של ממש בהגשמת הייעוד של החברה לשנות את פני שוק כלי הרכב החשמליים באמצעות טכנולוגיות חלוציות."
אור בן שושן, שותף ומנהל בקרן SIBF, שהיא אחת המשקיעות המובילות בחברת EVR Motors: "שוק המנועים החשמליים צומח מאוד, וחברת הפורטפוליו שלנו, EVR-Motors, נהפכת למובילת שוק בתחום. החברה כבר חתמה על הסכמים מסחריים עם חברות בינלאומיות, ואנו בטוחים שבקרוב נדווח על הסכמים חשובים נוספים שיתרמו להתפתחות העסקית של החברה."
EVR Motors פיתחה טופולוגיית מנועים ייחודית שבעבורה אושרו בשנים האחרונות 11 פטנטים: סטטור טרפזואידלי - TS RFPM (Trapezoidal Stator Radial Flux Permanent Magnet). הטופולוגיה מאפשרת לייצר מנועים קטנים יותר, קלים יותר וזולים יותר, שאפשר להתאימם על ידי שינויים מינוריים לדרישות של לקוחות רבים. גודלם ומשקלם של מנועי EVR קטנים ב-30% עד 50% מאלה של מנועים חשמליים קיימים, ומחירם נמוך יותר בהרבה.
המנועים הראשונים של החברה תוכננו בעבור כלי רכב דו-גלגליים ותלת-גלגליים, ואפשר להתאימם למגוון רחב של יישומים נוספים. EVR השיגה אבן דרך חשובה מבחינת הפיתוח לאחר בדיקה ותיקוף מוצלחים של קו המוצרים המלא של המנועים החשמליים שלה. קו המוצרים כולל היום ארבע משפחות, מ-6kW ועד מנועי 150kW ששוקלים 36 ק"ג בלבד. מגוון זה מאפשר ל-EVR להרחיב את פעילותה מכלי רכב דו-גלגליים ותלת-גלגליים למכוניות משפחתיות, משאיות קלות ואוטובוסים חשמליים.
EVR Motors נתמכת על ידי קבוצת משקיעים בהובלת מריוס נכט, אחת הדמויות המובילות בישראל ביזמות סדרתית, בייסוד חברות טכנולוגיה ובהשקעות בהיי טק. בימים אלה EVR שוקדת על סבב גיוס כדי להאיץ את החדירה לשוק, להגדיל את כושר הייצור ולפתח מנועים נוספים. מנכ"ל EVR, עפר דורון, שימש בתפקידו הקודם מנהל מפעל החלל של התעשייה האווירית, והוביל את צוות התעשיה האווירית שתכנן ובנה את החללית בראשית של SpaceIL.
משמאל: עופר דורון ונאור גילאון שגריר ישראל בהודו. צילום: יח"צ חברת EVR Motors
משמאל: נטשה זנגין, שגרירת ישראל בניו דלהי, אלי רוז'ינסקי, נשיא COO חברת EVR Motors, נאור גילאון, שגריר ישראל בהודו, אופיר שוהם, Board חברת EVR Motors, עופר דורון. צילום: יח"צ חברת EVR Motors
מערכת של EVR Motors. צילום: יח"צ EVR Motors