נאייקס בשיתוף פעולה חדש עם תדיראן ואפליקציית גריבו
חברת נאייקס המפתחת פלטפורמת מסחר, תשלומים ונאמנות לקוחות גלובלית שנועדה לסייע לבתי עסק להרחיב את עסקיהם, מודיעה על שני שיתופי פעולה חדשים עם חברות מובילות בתחום האנרגיה בישראל - חברת תדיראן ואפליקציית גריבו, במסגרתם נאייקס תספק את פתרונותיה המתקדמים בתחומי התשלום וניהול אנרגיה כחלק מקידום חזון האנרגיה הירוקה בישראל.
נאייקס פיתחה מערכת לניהול עמדות טעינה וניהול אנרגיה (CSMS) המבוססת על פרוטוקל OCPI, OCPP, פרוטוקול גלובלי ידוע, ועל ידי כך מאפשרת למפעילי רשתות טעינה לספקשירותי טעינה ברחבי העולם.
במסגרת שיתוף הפעולה עם חברת גריבו, ספקית שירותי טעינה באמצעות פלטפורמה דיגיטלית מובילה (EMSP) יוכלו מפעילי עמדות טעינה המנהלים את רשת הטעינה שלהם במערכת של נאייקס, להפעיל את עמדותיהם דרך גריבו ולהיחשף לכ- 50 אלף נהגי ונהגות רכב חשמלי בישראל העושים שימוש באפליקציית גריבו.
במסגרת ההסכם עם תדיראן אנרגיה חדשה, לה מאות עמדות ציבוריות ופרטיות בפריסה ארצית, נאייקס תספק פתרון תשלום באשראי לעמדות הטעינה של תדיראן. הפתרון הטכנולוגי של נאייקס מבוסס ענן כך שאין צורך באינטגרציה מול יצרן עמדות הטעינה וניתן בקלות להוסיף טרמינל קורא כרטיסי אשראי לכל עמדת טעינה. בנוסף, טרמינל אשראי אחד יוכל לשרת מספר עמדות טעינה הממוקמות בסמיכות, בדומה לתשלום בחניון הנעשה באמצעות עמדת תשלום
מהפכת הרכב החשמלי הולכת וצוברת תאוצה. מתחילת השנה ועד סוף יוני נמסרו בישראל קרוב ל-40 אלף מכוניות חשמליות חדשות, מ-45 מותגים חשמליים שונים, שהם כ-25.3% מכלל הרכבים החשמליים שנמכרו בתקופה זו (על פי איגוד יבואני הרכב). למרות שבישראל כ-130 אלף כלי רכב חשמליים,קיימים עדיין אתגרים משמעותיים בענף.אחד המרכזיים שבהם הוא העדר אחידות ונגישות בשימוש בעמדות טעינה ציבוריות, דבר הנובע מהדרישה כי התשלום בעמדות הטעינה תעשה באמצעות אפליקציה ייעודית שונה עבור כל מפעילת עמדות טעינה. נאייקס מספקת פתרון המאפשר אמצעי תשלום אחיד לספקי העמדות בלי צורך בהורדת אפליקציה שונה כל פעם.
עומר בוביס, מנכ"ל חטיבת נאייקס אנרגיה: "ישראל הינה מעצמה של חדשנות וטכנולוגיה, אולם בעולמות טעינת רכבים חשמליים, בפרט בכל הנוגע לחווית המשתמש ותשלום בגין טעינות, נדרשת עוד כברת דרך כדי להגיע לסטנדרט הקיים בעולם. שיתופי הפעולה החדשים שלנו עם תדיראן וגריבו הם צעד נוסף ומרכזי במימוש האסטרטגיה שלנו לסייע לשחקניות השונות, מקומיות וגלובליות, לספק לנהגים את החוויה הטובה ביותר ולהנגיש עבורם את כל השירותים הנוגעים לטעינת רכב. טעינה חשמלית חייבת להיות נוחה, זמינה ופשוטה, וואנו מחויבים ומסורים להגשמת החזון הזה גם בישראל."
חטיבת האנרגיה בנאייקס מציעה מגוון מוצרים ופתרונות כולל נקודות מכירה (POS) ותוכנות המשמשות את מפעילי עמדות הטעינה לרכבים חשמליים ברחבי העולם. בעקבות הצורך בפריסה רחבה של עמדות טעינה מחד, וקלות ההתקנה והתפעול מאידך, נאייקס צופה לראות יותר ויותר חברות קטנות שיהיו בעלי עמדות טעינה ציבוריות לצד שחקניות גדולות, ועל כן קיימת חשיבות רבה מאד לפיתוח אמצעי תשלום מרכזי אחיד, שלא יחייב את הלקוח לפעול באמצעות אפליקציות של מפעילים רבים ושונים.
לנאייקס תשעה משרדי מכירות גלובליים, כ-900עובדים, קישורים ליותר מ-80 מוסדות פיננסיים, ובנוסף היא מוכרת כמוסד תשלומים מורשה באירופה ובישראל.
עמדת טעינה תדיראן עם מסוף נאייקס
צילום מסך גריבו שת"פ נאייקס