מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 558
לעמוד קודם

חיזוק יבואני רכב זעירים ועידוד התחרות ליבוא הרכב

12/03/2025
זמן קריאה: 1.5 דק'

משרד התחבורה מחזק את התחרות בענף יבוא הרכב. ועדת השרים לענייני חקיקה אישרה שינויים שמקדם משרד התחבורה והבטיחות בדרכים במסגרת חוק שירותי רכב, הכוללים הגדלת מספר כלי הרכב שיבואן זעיר רשאי לייבא בשנה מ-20 כלי רכב כיום ל-60 כלי רכב. כמו כן היבואנים הזעירים יהיו רשאים לייבא כלי רכב משומשים, ובלבד שנותרו לפחות עוד חודשיים לגיל המרבי שבו אפשר לפי דין לרשום אותם במרשם כלי הרכב.

משרד התחבורה והבטיחות בדרכים, בראשות שרת התחבורה והבטיחות בדרכים, תא"ל (במיל') מירי רגב, פועל לעדכן את חוק רישוי שירותים ומקצועות בענף הרכב כדי לקדם את התחרות בשוק יבוא הרכב, שתביא להורדת מחירים ותתרום להפחתת יוקר המחיה.

השינויים הכלולים בחוק החדש יאפשרו בין השאר להרחיב את סוגי הרכב שיותר לייבא שלא על ידי יבואן ישיר אלא על ידי יבואנים זעירים, כך שיכללו גם רכב דו-גלגלי ומכונות ניידות. כך יגדלו המגוון וההיצע בשוק ותגדל התחרות בשירות, באבזור ובמחיר לצרכן.

שינויים נוספים הם הרחבת סוגי הרכב שעליהם תחול חובת היבואן הישיר לספק שירות, טיפולים ותיקונים הכלולים באחריות היצרן, גם לכלי רכב שלא יובאו באמצעותו אלא בערוצים אחרים - יבוא עקיף, יבוא זעיר ויבוא אישי.

צעדים אלה יחזקו את הכדאיות הכלכלית של היבוא הזעיר וצפויים לעודד כניסת יזמים נוספים לענף יבוא הרכב.

מחובתו של היבואן הישיר לספק שירות גם לכלי רכב שלא הוא ייבא. מחויבות זו הורחבה, ותכלול גם רכב דו-גלגלי וגרורים, ולא רק רכב נוסעים ומסחרי כפי שהיה עד היום.

השרה רגב: "הפחתת יוקר המחיה לכל אזרחי ישראל היא אחד היעדים החשובים של משרד התחבורה. מכיוון שהוצאות הרכב הן מרכיב מרכזי בסל ההוצאות של המשפחה הישראלית, אנו מקדמים צעדים שנועדו לעודד תחרות, שקיפות והוגנות בכל שלבי מחזור החיים של הרכב, מהרכישה דרך תחזוקה שוטפת וטיפולים במוסך, ועד מכירה. היום אנו מציינים צעד נוסף בקידום תחרות אמיתית בענף יבוא הרכב, אשר סובל חסמים וכשלים היסטוריים התורמים לעלות הגבוהה של רכישת רכב. בכוונתי להציג בקרוב לציבור בעלי הרכב צעדים נוספים בכל התחומים שציינתי, שמשמעותם חיסכון של עד אלפי שקלים לשנה."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן