מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 558
לעמוד קודם

מותג הפרמיום IM Motors בדרך לישראל

04/03/2025
זמן קריאה: 7 דק'

קבוצת לובינסקי חתמה על יבוא מותג הפרמיום IM Motors לישראל - לדבריה היא החברה הראשונה בעולם שחתמה על הסכם להפצת דגמי IM Motors מחוץ לגבולות סין. המותג הוא פרי שיתוף פעולה משולש של יצרנית הרכב SAIC Motors, יצרנית הרכב הגדולה בסין 18 שנים ברציפות, חברת הטכנולוגיה Zhangjiang Hi-Tech וקבוצת Alibaba (Alibaba Group Holding Limited - BABA)). המותג השלים לאחרונה שני סבבי גיוס הון בסך של עשרה מיליארד יואן בסבב הראשון ו-9.6 מיליארד יואן בסבב השני, שניהם גיוס ההון הגדול ביותר בתעשיית הרכב הסינית בשנת 2024.

שמו של מותג IM הוא קיצור של Intelligence in Motion, והוא נשען על שלושה ממדים:

  • נהיגה עצמאית: יותר מאשר האצה, טווח או התנהגות כביש, זו עצמאות שמושגת באמצעות שימוש בטכנולוגיה חכמה בכל היבטי התפעול של הרכב, כולל שימוש בכלי AI מתקדמים להתאמת ביצועי הרכב לצרכי הנהג והנוסעים. המטרה היא לייצר חוויית נהיגה של מכונית על, המאפשרת לכל נוהגי הרכב איכויות נהיגה ברמה הגבוהה ביותר ובבטחה.
  • תא נוסעים עתידני מבוסס AI: כל מערכות השליטה ברכב, בכללן מערכות הנהיגה האוטונומיות המבוססות בינה מלאכותית, מגדירות מחדש את הבטיחות והנוחות. זו בדיוק הפילוסופיה שעל פיה מתוכננים ומיוצרים דגמי IM. מעבר לחיבור שבין נקודה אחת לאחרת, IM מספק פתרונות ניידות מתקדמים תוך הטמעת טכנולוגיית AI חדשנית והקפדה על הסטנדרטים הגבוהים ביותר של איכות.
  • הדור הבא של מערכות הינע חשמליות: רכבי IM יצוידו בעתיד הקרוב בטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחומי ההינע החשמלי. בשיתוף עם יצרנית הסוללות CATL, פיתחו במעבדות IM סוללות מצב מוצק במתח 800 וולט המאפשרות טעינה אולטרה מהירה (תוספת של כ-200 ק"מ ב-5 דקות בעמדות תומכות טעינה אולטרה מהירה של 396 קוט"ש). מנועי הוריקן חדשניים מבטיחים תפוקה גבוהה במיוחד לצד יעילות אנרגטית חסרת תחרות, ומאפשרים טווחי נסיעה גבוהים של יותר מ-600 ק"מ (WLTP) לדגמי ULR (Ultra Long Range) ויותר מ-700 ק"מ (WLTP) לאלו של IM5.

תכנון כלי הרכב של IM נבע מהרצון לבצע קפיצת מדרגה מוחשית בעולם הרכב בעזרת טכנולוגיה חכמה, מתקדמת וקפדנית, ושימוש בחומרים מתקדמים. השלדה הדיגיטלית של כלי הרכב בנויה מסגסוגת אלומיניום קלה, עמידה לפיתול ומבוקרת באמצעות בקרת VMC (קיצור של Vehicle Motion Control) בשישה צירים, אשר מאגדת את כל הנתונים הדינמיים של הרכב (היגוי, בלימה, שיכוך באמצעות מתלי אוויר, מנועים) למחשב מרכזי אחד. באמצעות אלגוריתמים ייעודיים, VMC מנתח את כל הנתונים הדינמיים שנאספים כדי להתאים באופן מיטבי את פקודות הנהג למצב הנהיגה, לדרך ולתנאים הסביבתיים, ולבצע התאמות מיידיות של כל מערכות הרכב.

מחשב הדרך של IM - נקרא Cerebellum, ה"מוח" של הרכב, ותפקידו לייצר קפיצת מדרגה של ממש באיכות הנסיעה בהתנהגות, בבטיחות ובנוחות - שלושת הממדים החשובים ביותר.

ההיגוי בגלגלים האחוריים (עד 12 מעלות לכל כיוון) מופעל בהתאם למהירות הנסיעה, באופן אשר מאפשר רדיוס סיבוב זעיר (פחות מחמישה מטרים) במהירויות נמוכות, כשל מכונית מיני (הפניית הגלגלים האחוריים בכיוון מנוגד לקדמיים). במהירויות גבוהות, היגוי זה משפר ב-80% בערך את היציבות, חדות תגובת ההיגוי ושמירת קו הנסיעה (צמצום תת-היגוי והיגוי יתר למינימום האפשרי) באמצעות הפניית הגלגלים האחוריים.

 

 

מערכות ה-AI פועלות גם בתנאי סביבה משתנים (גשם ושלג) ומביאות להפחתה של עד 33% בסכנת התהפכות - כפול ממערכות ייצוב אלקטרוניות קיימות בשוק. בקרה זו מנתחת את איכות פני הדרך כדי להתאים את עוצמת הבלימה ולמקסם אותה לפי תנאי הכביש. מערכת זו שולטת בזווית הגלגול של הרכב בעת פנייה על ידי שינוי שיכוך המתלים בהתאם לעומסים המופעלים על הרכב, ומנטרת את תנאי הדרך כדי להפחית במידה רבה את צלילת החרטום בבלימה והנדנוד האופייני שמופיע בכלי רכב אחרים ברגע העצירה, גם במדרון.

מותג IM דוחק את גבולות הביצועים, הבטיחות, העמידות והאמינות. לדוגמה, בניסויי דרך הצליח דגם IM6 להגיע למהירות מרבית של 305 קמ"ש - ה-SUV הסיני הראשון בעל מהירות מרבית של יותר מ-300 קמ"ש (הדגמים הסדרתיים מוגבלים אלקטרונית עד 252 קמ"ש). נתון זה משקף את האיכויות הגבוהות והדקדקנות שבתכנון רכבי IM, וכן איכותם ורמת ייצורם. השלדה הדיגיטלית מעלה מאוד את רף הבטיחות במבחן האייל (Moose Test - התחמקות ממכשול). IM5 השיגה מהירות של 90.96 קמ"ש בזמן התחמקות ממכשול - שיא חדש בקטגוריה, אשר ממחיש את רף הבטיחות הגבוה שאליו מכוון מותג IM.

לרכבי IM ממשק תפעול (IM OS) ומערכות נהיגה אוטונומיות מתקדמות אשר משולבות יחד בתא נוסעים עתידני, איכותי, בטוח ונוח במיוחד. לדוגמה, בנהיגה בלילה גשום, תנאי הסביבה עלולים לשבש את יכולת הנוהגים להבחין בתנאי הדרך ובסכנות. מערכת AI של IM, באמצעות מערך של 9 מצלמות ראשיות וחיישנים רבים, תשקף את הנעשה מסביב לרכב ותתריע על סכנות על גבי מסך תצוגה גדול בתא הנוסעים. מערכות הרכב המתקדמות יודעות לזהות שדה ראייה מוגבל במראות הצד, ומפעילות אוטומטית את המצלמות ההיקפיות של הרכב כדי להציג את הנעשה מאחוריו ומצדדיו על גבי המסך, בתצוגה בבהירות משופרת על ידי AI. המערכת תדגיש בתצוגה הולכי רגל וכלי רכב הנמצאים מסביב בהתאם לרמת הסיכון.

במערכות הנהיגה האוטונומיות שלל אפשרויות להתגבר על אתגרי נהיגה. מערכת AI Chauffer מציעה פתרונות בלחיצת מתג יחיד כגון זיהוי וחניה אוטונומית בניצב או במקביל, יציאה אוטונומית מחניה - גם בתנאים צפופים ומורכבים לתמרון, נסיעה אוטונומית לאחור במרחק של עד 100 מטר ותכונות נהיגה אוטונומיות בשיוט שכוללות שמירת מהירות, שמירת מרחק מכלי רכב מלפנים, שינוי נתיבים, יציאה במחלפים, זיהוי רמזורים, הימנעות מכלי רכב גדולים ונהיגה אוטונומית בעומסי תנועה.

טכנולוגיה מתקדמת זו ארוזה בתאי נוסעים מהמפוארים ביותר בתעשייה, בעלי גימור יוקרתי במיוחד וזכוכית רבודה לבידוד רעשים מרבי. עיצובם הייחודי של דגמי IM נעשה בשיתוף עם האוניברסיטה לאומנויות סנטרל סיינט מרטין שבלונדון. בכל מושבי הרכב חימום, אוורור ועיסוי, במערכת השמע יותר מ-20 רמקולים באיכות גבוהה, ויש פונקציה של ביטול רעשים סביבתיים ליצירת סביבת נסיעה חרישית ונעימה. עזרים חדשניים כגון כוסות, גופי תאורה, מדפים ומתלים פותחו במיוחד לרכבי IM עם תאימות מגנטית לנקודות מגנטיות ייעודיות אשר הותקנו בכל תא הנוסעים ומאפשרים נוחות וקסטומיזציה מלאה של סביבת השימוש ברכב בהתאם לצרכי המשתמשים.

 

 

IM Motors ייחשף בהופעת בכורה בשוק הישראלי ברבעון השלישי של 2025.

בשלב ראשון, מותג הפרמיום IM Motors יכלול שני דגמי כלי רכב הרלוונטיים לשוק האירופי:

IM6 הוא SUV יוקרתי במבנה קופה עם שלדת אלומיניום ומתלי עצמות עצה כפולות מלפנים ומתלה רב-חיבורי מאחור. ברכב נעשה שימוש בחומרים השמורים לרכבי יוקרה מהרף העליון, וכן אבזור עשיר שכולל מערכת שמע עם 20 רמקולים באיכות גבוהה, שלושה מסכים ענקיים (26.3, 15.5 ו-10.5 אינץ') ומערך בטיחות מקיף ומלא. ממדים: 491 ס"מ אורך, 198.8 ס"מ רוחב ו-166.9 מ"מ גובה. בסיס הגלגלים הוא 295 ס"מ.

דגם זה יצויד בשלב ראשון בסוללות LFP ו-NCM, ובעתיד הקרוב בסוללות מצב מוצק במתח של עד 875 וולט עם כושר טעינה של עד 396 קו"ש (בעמדות טעינה מתאימות), המעניק יכולת טעינה של 200 ק"מ ב-5 דקות ויותר מ-350 ק"מ ב-10 דקות.

בשלב ראשון יוצע הדגם עם מספר יחידות הנעה:

  • הנעה אחורית בהספק של 335 כ"ס ו-46 קג"מ. סוללה (LFP) בקיבולת 75 קוט"ש, טווח מוערך של יותר מ-460 ק"מ (WLTP), 6.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש. הנעה אחורית בהספק של 508 כ"ס ו-51 קג"מ. סוללה (NCM) בקיבולת 100 קוט"ש, טווח מוערך של יותר מ-610 ק"מ (WLTP), 5.4 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.
  • גרסת ביצועים דו-מנועית והנעה לכל הגלגלים בהספק משולב של 776 כ"ס (מנוע קדמי 268 כ"ס ואחורי 508 כ"ס) ו-81.5 קג"מ. סוללה (NCM) בקיבולת 100 קוט"ש וטווח מוערך של יותר מ-520 ק"מ (WLTP), 3.48 שניות מעמידה ל-100 קמ"ש.

IM5: מכונית סאלון יוקרתית במיוחד בתצורת סדאן קופה המבטיחה להעלות את הרף בקבוצה. עיצובה מקנה אווירודינמיות ומקדם גרר נמוך (0.226). מידותיה הנדיבות (493.1 ס"מ אורך, 196 ס"מ רוחב, 174.4 ס"מ גובה ובסיס גלגלים של 295 ס"מ) יוצרים תא נוסעים מרווח מאוד לכל אחד מיושבי הרכב, באיכות חסרת תחרות ועם טכנולוגיה מתקדמת.

לדוגמה, בדשבורד מסך רוחבי ענק (26.3 אינץ') ומסך תפעול שני בגודל 10.5 אינץ', הנעזרים בטכנולוגיית AI. למערכת השמע הסופר איכותית 20 רמקולים. דגם זה יצויד בשלב ראשון בסוללות LFP ו-NCM, ובעתיד הקרוב בסוללות מצב מוצק במתח של עד 875 וולט עם כושר טעינה של עד 396 קו"ש (בעמדות טעינה מתאימות), המעניק יכולת טעינה של 200 ק"מ ב-5 דקות ויותר מ-350 ק"מ ב-10 דקות.

בשלב ראשון יוצע דגם זה במספר יחידות הנעה:

  • הנעה אחורית, סוללה (LFP) בקיבולת 75 קוט"ש וטווח מוערך של יותר מ-490 ק"מ (WLTP), 290 כ"ס, מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5.4 שניות.
  • הנעה אחורית, סוללה (NCM) בקיבולת 100 קוט"ש וטווח מוערך של יותר מ-700 ק"מ (WLTP), 402 כ"ס, מעמידה ל-100 קמ"ש ב-5 שניות.
  • גרסת ביצועים דו-מנועית והנעה לכל הגלגלים בהספק משולב של 776 כ"ס (268 כ"ס מלפנים ו-508 כ"ס מאחור), הניזונים מסוללה (NCM) בקיבולת 100 קוט"ש, זינוק מ-0 ל-100 קמ"ש בתוך 2.9 שניות.

לכל הדגמים שלדת סגסוגת אלומיניום ומתלי עצמות עצה כפולות מלפנים.

דורי מנור, יו"ר קבוצת לובינסקי: "החתימה על יבוא דגמי IM Motors לישראל מייצגת את העצמת הקשר הייחודי שרקמנו עם SAIC Motors לפני יותר מ-15 שנים, והדגמים שיגיעו לארץ ללא ספק מייצגים קפיצת מדרגה הן בתחום טכנולוגיית הרכב החשמלי והן בשוק הפרמיום בישראל."

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן