סוזוקי ויטארה חשמלית מחודשת
סוזוקי משיקה את הדור הבא של סוזוקי ויטארה - מתיחת פנים לדגם הקיים וגרסה חשמלית חדשה לגמרי, e-Vitara. לשני הדגמים עיצוב חדשני, טכנולוגיה מתקדמת ומערכות בטיחות משופרות. ברקע - מעבר הדרגתי של המותג לעולמות החשמל.
סוזוקי ויטארה, ה-SUV המשפחתי, עובר מתיחת פנים חיצונית ופנימית הכוללת גריל קדמי בעיצוב אגרסיבי, ספוילר אינטגרלי, מסך מולטימדיה חדש בגודל תשעה אינצ'ים, מצלמה לזיהוי עייפות הנהג, מפתח חכם ואפליקציית SUZUKI CONNECT משודרגת.
תא הנהג עוצב מחדש תוך דגש בנוחות וארגונומיה, עם תצוגות מידע דיגיטליות, שליטה אינטואיטיבית וחומרי גימור איכותיים. תא הנוסעים שומר על תחושת מרחב, ולתא המטען נפח שימושי.
מערכת המולטימדיה כוללת תמיכה ב-Apple CarPlay® וב-Android Auto™, חיבור אלחוטי ודרך USB, זיהוי קולי, ניגון מוזיקה ב-Bluetooth® והצגת מידע על מצב הרכב. אפשרויות השיקוף והשליטה הקולית תלויות בתמיכה בשפה ובגרסת התוכנה.
ויטארה החדשה עומדת בתקן GSR האירופי המחמיר וכוללת מגוון מערכות בטיחות חדשות: הכנה למנעול אלכוהול, מערכת ISA לזיהוי תמרורים והתראה, מניעת סנוור אוטומטית, מערכת מרכוז נתיב, שמירת נתוני נהיגה ועוד.
במערכת DSBS II (עזר כפול לבלימה) פועלים יחד מצלמה ורדאר שמזהים סכנת התנגשות ומפעילים בלימה אוטומטית בשעת הצורך. קיימות גם מערכת לשמירה על הנתיב ומערכת העוקבת אחרי עיני הנהג ומתריעה במקרה של עייפות.
מאפיינים בטיחותיים נוספים: בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על סטייה מהנתיב, זיהוי תמרורים, ניטור שטחים מתים, התרעת תנועה חוצה מאחור ומנגנון לשיחת חירום.
בבכורה עולמית שהתקיימה ב-4 בנובמבר 2024 במילאנו, הציגה סוזוקי את הרכב החשמלי הראשון שלה, e-Vitara. דגם זה ייוצר במפעל החברה בגוג'אראט שבהודו מאביב 2025, ויושק במדינות נבחרות, בהן אירופה, הודו ויפן, בסתיו 2025.
ל-e-Vitara עיצוב חדשני בהשראת עולם ההיי-טק וההרפתקאות, עם קווי מרכב חדים, בסיס גלגלים של 2.7 מטרים וצמיגים בקוטר 19-18 אינץ'. בתא הנוסעים ציוד מתקדם, מסך משולב ומרכז שליטה בעיצוב קשוח.
מערכת ההנעה החשמלית מבוססת על e-Axle - יחידה יעילה המשלבת מנוע וממיר עם סוללת ליתיום-ברזל-פוספט בטוחה ואמינה. הביצועים כוללים תאוצה זריזה, במיוחד בעת עקיפה או נהיגה בדרכים מאתגרות.
מערכת ALLGRIP-e מבוססת על שני צירים חשמליים עצמאיים - קדמי ואחורי - המאפשרים הנעה כפולה, שליטה מדויקת ומצב Trail המסייע בשיפור האחיזה על משטחים חלקים. המערכת כוללת גם פונקציית דיפרנציאל מוגבל החלקה.
הפלטפורמה החדשה HEARTECT-e תוכננה במיוחד לרכבים חשמליים. היא קלה, בטיחותית ומאפשרת מרחב פנימי נדיב בזכות שלדה קצרה ורצפה מרכזית חלקה המותאמת לאחסון סוללה.
e-Vitara תוצע בשלוש גרסאות:
דגם 4x2 עם סוללה של 49 קוט"ש - טווח נסיעה של כ-345 ק"מ;
דגם 4x2 עם סוללה של 61 קוט"ש - טווח של כ-428 ק"מ;
דגם 4x4 עם סוללה של 61 קוט"ש - טווח של 412-396 ק"מ.
מערכת לניהול צריכת אנרגיה כוללת בקרה על טמפרטורת הסוללה ומיזוג האוויר, לשם ייעול השימוש בחשמל.
אפליקציה SUZUKI CONNECT, הזמינה בשני הדגמים, כוללת מגוון תפקודים חכמים: שליטה מרחוק על מיזוג האוויר, ניהול טעינה, מידע על מצב הסוללה, איתור רכב, תכנון מסלול והתאמה אישית של המסך המרכזי ברכב.
צבי נטע, יו"ר קבוצת מכשירי תנועה, יבואנית סוזוקי בישראל: "אנחנו מייצגים את סוזוקי בישראל כבר יותר מ-40 שנה, ובמרוצת השנים שמרנו על קו ברור של אמינות, יציבות והתאמה לצורכי הלקוח הישראלי. הכנסת הדגם החשמלי היא מהלך טבעי ומתבקש, שמאפשר לנו להמשיך ולהציע פתרונות תחבורה איכותיים גם בעידן החדש."
צילום: יח"צ סוזוקי