מגהמה - ציי רכב
ניוזלטר מגהמה
מגהמה גיליון 571
לעמוד קודם

יונדאי קרטר מפלצתי

27/11/2025
זמן קריאה: 1 דק'

יונדאי (Hyundai) חושפת רכב קונספט שלא דומה לשום דבר שהציגה בעבר. הדגם הנקרא קרטר (Crater) הוא רכב שטח קשוח המבוסס על שפת העיצוב של גרסאות XRT, אך באופן הרבה יותר מוגזם. לפי יונדאי, מדובר ב"קרוסאובר שטח קומפקטי שמגלם יכולת וקשיחות", בהשראת "סביבות קיצוניות" וברוח ההרפתקה. למעשה הוא נראה הרבה יותר כמו מחווה למפלצות־משאיות ענקיות.

סקיצות הקונספט מציגות רכב קטן עם נוכחות מובהקת: צמיגים שנראים בגודל 50 אינץ', מוט אורות על הגג ומרכב שמצריך כנראה סולם נשלף כדי להיכנס אליו. לא במקרה, הדגם לא עוצב בקוריאה אלא במרכז הפיתוח האמריקני של יונדאי באירוויין שבקליפורניה - מרכז המתמחה בפיתוח קונספטים ובבדיקות ואימות הנדסי בארה"ב.

יונדאי פרסמה סדרת סקיצות המציגות את קרטר כרכב שמעצים את אותה שפה עיצובית קשוחה של דגמי XRT שנראית בשאר הדגמים החשמליים שהוכנו לשטח. בהשוואה אליהם, הקונספט החדש הוא קפיצה מוגזמת בהרבה: שילוב בין קרוסאובר קשוח לרכב מפלצת.

דגם קרטר נחשף בתערוכת הרכב של לוס אנג'לס. יונדאי הציגה אותו רשמית ב־20 בנובמבר, והוא הוצג כל ימי התערוכה.

למרות שיונדאי כבר החלה להרחיב את משפחת XRT, כולל גרסת XRT Pro לדגם פאליסייד (Palisade), קונספט השטח הנועז רחוק מהם. לעומת גרסת השטח XRT Pro עם דיפרנציאל עמיד והרמה מתונה של המתלים, קונספט קרטר נראה כמו הצהרה על כוונה להיכנס לעולם רכבי השטח הקשים באמת, אולי אפילו לרמות ביצוע כגון מרוצי שטח בסגנון באחה (Baja) או מסלולי מדבר פתוחים.

ייתכן כי גרסה מתונה יותר, עם חישוקים וצמיגים מציאותיים יותר, תגיע לשלבי הייצור. יונדאי הוכיחה בעבר שהיא מוכנה להרחיב גבולות עם דגמי N עתירי ביצועים, לפיכך גם כאן קיימת אפשרות לדגם אמיתי שימוקם מעל דגמי הביצועים XRT ומיועד לנהיגת שטח אמיתית.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן