מגה אקסקלוסיב
כתבות
תיירות ונופש
לעמוד קודם

מחקר חדש מציג: האתגרים שעומדים בפני תיירים ותיירות מהקהילה הגאה

08/06/2022
זמן קריאה: 2.5 דק'

המילה "תיירות", על כל המשתמע ממנה, בדרך כלל מלאה בקונוטציות חיוביות, אבל בשביל לא מעט תיירים ותיירות מהקהילה הגאה ברחבי העולם, המציאות עשויה להיות קצת יותר מורכבת: לפי מחקר חדש של פלטפורמת התיירות הדיגיטלית Booking.com, 87% מהתיירים מהקהילה הגאה בישראל ו-82% מהעולם העידו כי עברו חוויות פחות נעימות, או חוויות שגרמו להם לאי-נוחות, במהלך טיול או חופשה.

לפי המחקר, שבו לקחו חלק תיירים ותיירות מהקהילה הגאה מ-25 מדינות שונות בעולם, החוויות השליליות נמצאו הכי נפוצות במרחב הציבורי (31%) – ולפי הנתונים, התחושות האלו הורגשו בעיקר בקרב תיירות ותיירים מהודו (100%), מדנמרק (97%) וממקסיקו (93%).

הנתונים מראים כי מחצית מהישראלים (50%) הגאים ו-55% מחברי הקהילה הגאה בעולם חוו אפליה במהלך טיול כלשהו בעבר, כאשר 21% מהישראלים ו-28% מתיירי העולם הגאים הרגישו שהתייחסו אליהם על פי סטראוטיפ מסוים, ויש כאלה שהעידו שתיירים אחרים (12% ישראלים, 18% גלובליים) ו/או תושבים מקומיים (11% ישראלים, 17% גלובליים) נעצו בהם מבטים, צחקו עליהם או התעללו בהם מילולית במהלך החופשה.

בשל כך, חברי הקהילה הגאה מתמודדים עם סוגיות מורכבות הרבה יותר בבואם לתכנן טיולים או חופשות – החל מבחירת היעד ועד לסוג הפעילויות שהם משתתפים בהן.

לדוגמה, באשר לבחירת היעד, מחצית מהישראלים (50%) ו-64% מהתיירים הגאים בעולם מספרים שהם לוקחים בחשבון היבטים שיאפשרו להם לשמור על הבטיחות והבריאות הנפשית שלהם – תחושה זו הייתה הכי משמעותית בקרב אלו ברחבי העולם שמזדהים או מזדהות כקווירים וקוויריות (75%) או כהומואים ולסביות (74%).

בנוסף, 47% מהישראלים הגאים ומעט יותר (51%) בעולם מרגישים שההשתייכות שלהם לקהילה השפיעה על רשימת היעדים שהם היו רוצים לבקר בהם, 53% מהישראלים ו-58% מהמטיילים הגלובליים מאמינים שההשתייכות לקהילה משפיעה על בחירת האנשים שהם בוחרים לנסוע איתם, ו-46% מהישראלים ו-55% מהתיירים הגלובליים ציינו שזה משפיע על אופי הפעילויות שהם משתתפים בהן במהלך טיול או חופשה.

למרות הכל, ישנם סימנים מבטיחים להתקדמות חיוביות: 76% מחברי הקהילה הגאה בישראל ו- 85% מחברי הקהילה בעולם מספרים שברוב החופשות שלהם עד היום הם הרגישו רצויים – אמירה שזכתה להסכמה הגדולה ביותר בכל העולם בקרב הומואים ולסביות (90%).

עוד נתון מעניין הוא שמעט מעל למחצית (53%) מהישראלים ו-62% מהמטיילים הגאים ברחבי הגלובוס אומרים שהעובדה שהם חלק מהקהילה הגאה, דווקא מעצימה את תחושת הביטחון שלהם כתיירים ותיירות. 71% מהישראלים מסבירים שהם מרגישים ביטחון לטייל ביעדים שבהם מעניין אותם לבקר ואילו בקרב התיירים הגאים בעולם הנתון עומד על 84%.

 

מקור: Booking.com

 

חיבור לקהילה הוא המפתח

לפי המחקר של Booking.com, לפני בחירת יעד לחופשה הרבה תיירות ותיירים מהקהילה הגאה לוקחים בחשבון את מצב הקהילה הגאה בו. הרצון לחוות את כל מה שיש לקהילה המקומית להציע, בולט כשמסתכלים על הנתונים, לפיהם 40% מהישראלים הגאים ו-60% מהתיירים הגלובליים מהקהילה אמרו שיש סיכוי גדול יותר שיסעו ליעד בו נערכת חגיגה של הקהילה הגאה המקומית ושל ההיסטוריה שלה, ו-42% מהישראלים ויותר ממחצית (56%) מהמטיילים הגאים בעולם יעדיפו לנסוע ליעד שיאפשר להם ללמוד יותר על ההיסטוריה של הקהילה הגאה בו.

על מנת לייצר חוויית תיירות שבה כולם מרגישים רצויים, חברת Booking.com פועלת כדי לסלול את הדרך לעולם שבו ביטוי המפתח הוא "לטייל בגאווה" (Travel Proud). באוגוסט 2021, Booking.com השיקה את Proud Hospitality – תוכנית הכשרה שמיועדת לשותפי האירוח שלה ברחבי העולם, שזמינה כעת בשפות אנגלית וצרפתית, ועתידה להיות זמינה בקרוב גם בגרמנית וספרדית. נכון להיום, ליותר מ-10,000 מקומות אירוח מ-95 מדינות וטריטוריות כבר יש את התווית Proud Certified בפלטפורמת ההזמנות שלה.

"אנחנו ב-Booking.com מאמינים שצריך לאפשר לכולם ולכולן לחוות את העולם ולהיות מי שהם באמת – תמיד", אומר אריין דייק, סמנכ"ל בכיר ב-Booking.com, הממונה גם על תחום השיווק: "התיירות והתיירים מהקהילה הגאה רוצים ממש כמו כל אחד אחר ליהנות מהאפשרויות לקחת את הזמן כדי להירגע, לחוות תרבויות שונות ועוד, והתעשייה צריכה להפוך לנורמה את המציאות שבה כולם נהנים מקבלת פנים חמה – לא משנה את מי הם אוהבים, איך הן מזדהות או מאיפה הן והם מגיעים ומגיעות. כהומוסקסואל, כשטיילתי בעולם נתקלתי במחסומים ובאפליה, אבל במרוצת השנים גם ראיתי שיש התקדמות ושינוי. בכך שאנחנו סוללים את הדרך לתעשייה שבה לכל אחד ואחת יש מקום, אנחנו מקווים להכשיר את הקרקע לשינוי נרחב יותר שיעלה את הסטנדרט בענף התיירות לטובת כולם."

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן