מגה אקסקלוסיב
ניוזלטר מגה אקסקלוסיב
מגה אקסקלוסיב 37
לעמוד קודם

הימנעות מטעויות קשות מול ביטוח לאומי

מדריך מלא: כל הטעויות בדרך למיצוי זכויות מול הביטוח הלאומי וחברות הביטוח, איך להימנע מהן ולמצות את הזכויות שלנו

08/12/2024
זמן קריאה: 3 דק'

אם חליתם או נפצעתם, אתם יודעים שבהמשך הדרך תצטרכו להתמודד עם הביטוח הלאומי או עם חברות הביטוח הפרטיות - אירועים שמהם כולנו מעדיפים להתחמק, מה גם שלא תמיד אנחנו יודעים מה כדאי לעשות ומה עדיף שלא.

אני לא פוסל את האפשרות שבמקומות אחרים בעולם ייתכן שההתנהלות מול גופים אלה קלה ונעימה יותר, אבל בישראל כמו בישראל, צפוי לכם מסע ארוך, לעיתים מורכב ומפרך, והכי חשוב - אתם עלולים לעשות בו טעויות קריטיות בלי שבכלל להיות מודעים לכך.

חלק מהטעויות עלולות להביא לדחיית התביעה על הסף, לא פחות. טעויות קלות יותר עלולות להביא רק לעיכוב בטיפול בתביעה, ויש טעויות שבגללן תקבלו פיצוי נמוך יותר מהמגיע לכם.

עו"ד רונן אבניאל, מעורכי הדין המובילים בארץ בתחום הביטוח הלאומי, ריכז את כל הטעויות הנפוצות ואת הדרכים להימנע מהן, והן מוצגות במדריך שלפניכם.

טעות ראשונה: לוקחים מה שחברת הביטוח תיתן

במקרה של תאונה או פציעה, נרצה לקבל פיצויים כמה שיותר מהר. חברות הביטוח מודעות לכך, ולכן ימהרו להציע סכום מסוים בשלב מוקדם יחסית, וידרשו שנתחייב שזה יהיה הפיצוי האחרון שנקבל בגין התביעה.

נכון, לעיתים ההצעה נראית אטרקטיבית מאוד, אבל כאן אמליץ לעצור לרגע ולנסות להיכנס לנעליה של חברת הביטוח. נסו להבין, מדוע חברת הביטוח מבקשת לשלם פיצויים בשלב מוקדם כל כך?

התשובה היא שבמקרים רבים, היקף הפציעה או מידת הפגיעה בתפקוד היומיומי יתגלו רק בשלב מאוחר יחסית, ואז חברת הביטוח תידרש לפיצוי גבוה בהרבה. לכן מומלץ לדחות בנימוס את הצעתה הראשונה של חברת הביטוח, ולהמתין עד שיתברר לחלוטין המצב הרפואי. או אז אפשר להתחיל לנהל מו"מ רציני ומקיף על היקף הפיצוי.

טעות שנייה: אין תיעוד

אם החלטתם להגיש תביעה, יש לצרף אליה ולהגיש את כל התיעודים והאסמכתאות, בהם דו"חות רפואיים, צילומים ממקום התאונה, עדויות כתובות, קבלות על טיפולים רפואיים וכל מסמך רלוונטי אחר.

אין להגיש התביעה ללא המסמכים התומכים בטענות והמאששים את המצב, ויש להקפיד לתעד ולשמור כל תיעוד רלוונטי. ללא תיעודים אלה, אתם עלולים למצוא עצמכם מתקשים להוכיח את הנזק שנגרם, ובהתאם, הפיצויים יהיו נמוכים יחסית. במקרים הקשים יותר אף קשה להוכיח שמקרה הביטוח אכן קרה.

 

טעות שלישית: ד"ר גוגל או להסתדר לבד

מעולמות הרפואה בעיקר אנחנו יודעים שרופאים מבקשים לא להתאבחן באמצעות "ד"ר גוגל". הכלל הזה נכון ותקף גם במקרה של תביעה מול ביטוח לאומי או חברת ביטוח פרטית.

הישענות על מידע מהרשתות החברתיות והאינטרנט, עלולה להביא אתכם להסתמך על מקורות מידע שאינם אמינים, והטעות הזו עלולה לעלות ביוקר. גם אם מישהו בקרבתכם עבר את אותו אירוע בדיוק, אל תסתמכו על הניסיון והתובנות שלו, כי כל אחד מאיתנו הוא עולם בפני עצמו בתחום הביטוח, ואין להסיק ממקרה אחד לאחר.

לכן הימנעו מחלקה השני של הטעות, שעלול להביא אתכם להסתמך רק על עצמכם. ככל הנראה, אינכם מכירים את כל רזי עולמות הביטוח, ולא תוכלו לעשות עבודה מקצועית ויעילה כמו מומחה בתחום, שילווה אתכם לאורך הדרך. מומחה כזה, עם דגש בעו"ד המתמחה בתחום, יכיר אתכם לעומק, יבין את כל המקרה הביטוחי ויזהה כיצד להביא לתוצאה המרבית מבחינתכם באופן המהיר והמקצועי ביותר.

טעות רביעית: הביטוח בכל מקרה ישלם

מדובר בטעות נפוצה במיוחד. במקרים רבים הנפגע יעדיף ליהנות מטיפולים יקרים באופן פרטי במקום לעבור אותם דרך קופת החולים, מתוך מחשבה שהביטוח יכסה אותם בכל מקרה בסופו של דבר. זו טעות. חובת המבוטח היא להקטין ככל האפשר את עלות הטיפולים שהוא עובר. לכן אם חברת הביטוח תגלה שבחרתם טיפול יקר למרות שיש אופציה זולה, היא עלולה לסרב לשפות אתכם. אם בחרתם לגשת לרופא פרטי, הקפידו לקבל ממנו מכתב שיסביר מדוע הטיפול שקיבלתם עדיף על טיפול שיכולתם לקבל במסגרת הציבורית.

הדבר נכון גם להיפך. במקרים של תאונת דרכים, נעדיף לפעמים לטפל ברכב במוסך קטן כדי לא לייקר את עלות הטיפול ולא לערב את חברת הביטוח. בחירה זו עלולה לעלות ביוקר, אם בשלב מאוחר יתברר שיש גם חלילה נזקי גוף, ואז צריך להביא הוכחות בגין הפגיעה שנגרמה לרכב.

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן