מגה בולדוזר
חדשות
חדשות משאיות
לעמוד קודם

לרנו מערבל בטון חשמלי מתקדם

06/11/2025
זמן קריאה: 1 דק'

מחלקת המשאיות של רנו (Renault Trucks) ויצרנית ציוד הבנייה הגרמנית שווינג־שטטר (Schwing-Stetter) חשפו שיתוף פעולה יוצא דופן: משאית בטון חשמלית מדגם E-Tech C 10×4, המסוגלת לשנע עד עשרה מטר קוב של בטון בלי לפלוט אפילו גרם של פחמן. מדובר בפריצת דרך טכנולוגית בתחום שבו המעבר להנעה חשמלית היה עד כה מאתגר במיוחד בשל משקל הסוללות הגבוה.

בענף ההובלה התעשייתית, מערבלי בטון מצריכים כושר נשיאה גבוה כדי לשמור על יעילות תפעולית וכלכלית. משאית דיזל רגילה יכולה לשאת עד שמונה מ"ק בטון, אך במשאית דומה בעלת הנעה חשמלית הקיבולת פוחתת עקב משקל הסוללות. כדי להתמודד עם האתגר, רנו פיתחה גרסה ייחודית בתצורת 10×4 - חמישה סרנים - המאפשרת לשאת מטען גדול יותר בלי לפגוע ביציבות או בכושר התמרון.

למרות הסרן הנוסף, לדגם החדש יכולת תמרון גבוהה הודות לעיצוב מחודש של השלדה. הסוללות מוקמו מאחורי הקבינה במבנה אנכי, מה שפינה מקום בשאסי ואיפשר בסיס גלגלים קצר יותר ורדיוס סיבוב קטן - יתרון מובהק באתרים צפופים.

הנעה חשמלית מלאה עם מערבל ייעודי

שווינג־שטטר פיתחה בשביל המשאית מערבל חשמלי מלא המוזן ישירות ממערך הסוללות של הרכב. שילוב זה מבטל את הצורך במנוע עזר נפרד ומאפשר פעולה שקטה, נקייה וללא פליטות מזהמות.

למשאית טווח נסיעה של כ־140 ק"מ עם טעינת ביניים של 45 דקות, או כ־110 ק"מ בטעינה אחת - טווח המספיק לארבעה סבבים יומיים רגילים בערך בין מפעל בטון לאתרי בנייה עירוניים. רנו מספקת תמיכה ללקוחותיה בבחירת מספר הסוללות האופטימלי ובאסטרטגיית טעינה חכמה, כדי שכושר ההובלה לא ייפגע וכדי לחסוך עלויות תפעול.

הודות לשקלול של גודל סוללה, משקל, עלויות אנרגיה ותחזוקה נמוכה, המשאית צפויה לספק עלות תפעול תחרותית למטר מעוקב בטון יחסית לדגמי הדיזל הקיימים, תוך עמידה בתקני איכות הסביבה המחמירים ביותר.

הדגם הושק רשמית בתערוכת באומה 2025 (Bauma 2025) במינכן. הוא זמין להזמנה ורכישה במדינות שבהן החוק מאפשר פעילות של משאיות חמישה סרנים במשקל כולל של עד 42 טונות: שווייץ, אירלנד, הולנד, לוקסמבורג, פינלנד וסלובקיה.

מחלקת המשאיות של רנו פועלת לעידוד אחידות רגולטורית באירופה כדי לאפשר שימוש רחב יותר במשאיות חשמליות כבדות גם במדינות שבהן מגבלות הציר הנוכחיות מצמצמות את האפשרויות. לפי החברה, רק שינוי אחיד של התקנות יאפשר לענף הבנייה לעבור באמת לתחבורה דלת פליטות.

המיזם המשותף של רנו ושווינג־שטטר מדגיש את המחויבות של שתי החברות לדה־קרבוניזציה של ענף ההובלה התעשייתית, תוך שמירה על תפוקה, אמינות וכושר תחרות. בעבור יצרני בטון וקבלנים, מדובר בדור הבא של מערבלי בטון: נקיים, שקטים ויעילים יותר מתמיד.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
סרטונים
Renault Trucks x Schwing-Stetter: innovative solution for decarbonised concrete transport
בטעינה...
כותרת
תוכן