דבלון מציגה טכנולוגיית בטיחות
חברת דבלון (Develon) קיימה הדגמה מוצלחת בשטח לדגם החדש DX230LC-9 במשקל 23 טונות, המצויד בטכנולוגיות בטיחות מתקדמות. האירוע התקיים באתר פרויקט תעלת סן־צפון אירופה (Seine-Nord Europe Canal) בהובלת בויגז (Bouygues), ביוזמת ארגון OPPBTP, הארגון הצרפתי לשיפור הבטיחות והבריאות בענף הבנייה והתשתיות.
במרכז ההדגמה עמדה מערכת E-STOP, הראשונה מסוגה של יצרן מחפרים זחליים, המפסיקה את תנועת הכלי כאשר אדם מזוהה במרחק של עד ארבעה מטרים מהמכונה. המערכת דומה במהותה לבלימת החירום האוטונומית המוכרת מתעשיית הרכב ונתפסת כפריצת דרך בתחום הציוד המכני ההנדסי.
מנהל המוצר של מחפרי דבלון באירופה הסביר: "המחפר החדש צויד במגוון טכנולוגיות בטיחות חכמות, בהן התראות סיכון להתנגשות ומערכת צפייה היקפית. מערכת E-STOP, בדומה למערכות רכב מתקדמות, זכתה לתשומת לב מיוחדת מצד מפעילים ומשתתפי ההדגמה."
במחפר שולבו מערכות נוספות. למשל, SAVM היא טכנולוגיה מבוססת בינה מלאכותית לזיהוי אנשים בסביבת הכלי, בתנועה או בעמידה. המערכת מתריעה למפעיל באמצעות צלילים ואינדיקציות ויזואליות על הצג.
פותחו פונקציות "חומה וירטואלית" (virtual wall) המגדירות אזורי סיכון סביב הכלי: אזור אזהרה צהוב (אזור 2) ואזור סכנה אדום (אזור 1). ברגע שאדם נכנס לאזורים אלה, מופעלות התראות, ובמקרים קריטיים - עצירה אוטומטית.
למערכות SAVM ו־E-STOP שש מצלמות ושלושה חיישני רדאר עם טווח גילוי של עד שישה מטרים וכיסוי זוויתי של 330°. המערכת פועלת בשלושה שלבים, וייחודיותה בזיהוי של אנשים בלבד וביכולתה להבחין בינם לבין עצמים בסביבה.
לפי הצהרת החברה באירופה, היא מתכוונת לשלב את מערכת E-STOP בדגמים נוספים בסדרת המחפרים 9 (Series 9). הכוונה היא להתחיל בהשקה בשוק האירופי כבר בינואר הקרוב. E-STOP תגיע כציוד מותקן מהמפעל, כלומר המערכת לא תישאר ייחודית לדגם DX230LC-9 אלא תיהפך בהדרגה לסטנדרט בטיחות חדש בכלים נוספים של דבלון.
לסדרת המחפרים 9 של דבלון, שאליה משתייך DX230LC-9, הוצב יעד שאפתני: להגדיר סטנדרט חדש לציוד מכני חכם בתחום הבנייה. השילוב של מערכות בינה מלאכותית, בטיחות חכמה ואוטומציה, צפוי לשנות את אופן העבודה בשטח ולצמצם מאוד את מספר תאונות העבודה בענף.