לקראנק אפליקציה לבדיקת ציוד
חברת הטכנולוגיה הבריטית קראנק (Krank), המתמחה בפלטפורמות מכירה פומבית מקוונות ליצרני ציוד, לבעלי ציי רכב וציוד תפעולי ולמפעיליהם, הציגה את אינספק (Inspeq), כלי בדיקות חדשני המשלב טכנולוגיית בינה מלאכותית ומיועד לחברות השכרה ומכירת ציוד. על פי החברה, האפליקציה מקצרת את זמן הבדיקות השוטפות של ציוד מושכר עד 50% ומייצרת תהליך יעיל ושקוף בהרבה לעומת השיטות הידניות שהיו מקובלות עד כה.
האפליקציה מאפשרת לצוותי השכרה לבצע בדיקות קבלה והחזרה באמצעות טלפון חכם או טאבלט. לאפליקציה תכונות של צילום וידאו ותמונות, הקלטת הערות קוליות ושילוב חתימת זמן לדוחות מצב. הנתונים נשמרים מייד וניתנים לשיתוף עם אנשי המוסך או מנהלי הצי. במרכז הפיתוח עומדת טכנולוגיית בינה מלאכותית המתרגמת בזמן אמת את ההערות הקוליות לדוחות מצב מלאים, ולמעשה מחליפה את ההערות הידניות שעלולות להיות חלקיות או בלתי קריאות.
מנכ"ל קראנק, מארק טרנר (Mark Turner), ציין כי ענף ההשכרה נמצא בלחץ מתמיד לספק ציוד במהירות, תוך שמירה על נכסים יקרי ערך והימנעות משיבושים. לדבריו, הבדיקות במתכונת הסטנדרטית יצרו חוסר עקביות ועמימות סביב נזקים, ולעיתים גררו מחלוקות בין לקוחות לספקים. לדבריו, אינספק פותחה "כדי להביא בהירות מלאה לתהליך מבולגן שאינו אחיד", ולאפשר ניהול שקוף ויעיל יותר של הצי.
טרנר הדגיש, כי אף שהמערכת עדיין בשלבי השקה, כבר נרשמו חיסכון של עד מחצית מזמן הבדיקה וחיסכון רב אף יותר בשלב הדוחות שלאחר הבדיקה. "דוחות מפורטים שהוכנו במשך שעות נבנים כעת מייד באפליקציה, מה שמאפשר סבבי תחזוקה מהירים, זמני השבתה קצרים יותר ופחות ציוד שאינו פעיל", אמר.
סמנכ"ל הטכנולוגיות של קראנק, ח'וראם מומטאז (Khurram Mumtaz), הסביר כי הדוח המלא מוכן ברגע שהבודק מסיים את פעולתו, לפיכך אפשר לשתף אותו מיד עם צדדים נוספים. לטענתו, הכלי עשוי לשנות את כללי המשחק לחברות הפועלות במספר אתרים או מדינות, משום שהוא מאפשר אחידות בנהלים, שקיפות גבוהה ויכולת מעקב רציפה.
החברה מדגישה כי היתרון המרכזי של אינספק נמצא בשילוב בינה מלאכותית לאוטומציה של משימות אדמיניסטרטיביות. בכך היא מחזירה לצוותים זמן יקר לפעילות תפעולית ותחזוקתית ומסייעת לבנות מערכים עסקיים גמישים ועמידים יותר.
ענף השכרת הציוד נמצא בשנים האחרונות בתנופה טכנולוגית, עם מעבר הולך וגובר לכלים חכמים שמבוססים על נתונים בזמן אמת, בקרה מרחוק ואוטומציה. הוספת כלי כגון אינספק מתיישבת עם מגמה זו ומאפשרת לחברות לא רק לחסוך עלויות אלא גם לשפר את שביעות רצון הלקוחות באמצעות שירות מהיר, מדויק ושקוף יותר.