וייב משיקה רכב שירות חשמלי
חברת וייב (Waev) השיקה את GEM eX, רכב שירות חשמלי (UTV) חדש שמיועד לשימוש תעשייתי בסביבה עירונית ולעבודות ציבוריות. לפי החברה, לדגם יש יותר יכולת ועמידות מדגמים מתחרים, אך מחירו נמוך בהרבה מכלי שטח ייעודיים לפנאי.
GEM eX תוכנן במיוחד לעבודה בתנאי שטח מגוונים ובסביבה עירונית, והוא עומד בתקני התנועה של DOT לנסיעה בכבישים עירוניים במהירות של עד 35 מייל לשעה. לכלי תא נוסעים נוח לכל עונה, יכולת גבוהה לנשיאה וגרירה ותכונות בטיחות חכמות המיועדות לניהול צי רכב. הרכב מופעל באמצעות מערכת סוללות ליתיום־יון וטכנולוגיית הנעה שתוכננה במיוחד בשבילו. לפי וייב, המערכת מספקת ביצועים בכל מזג אוויר ובעלת טעינה גמישה ותחזוקה אפסית, ללא צורך בטיפולי הנעה קדמית או בתחזוקת סוללה.
הסוללה מבודדת ומחוממת, ולפיכך מסוגלת לפעול בטווח טמפרטורות רחב - מ־-20 עד 60 מעלות צלזיוס. היא מבוססת על כימיית LiFePO₄, הנחשבת בטוחה ועמידה יותר בהשוואה לטכנולוגיות NMC או NCA.
טעינת הסוללה אפשרית ממקורות של 120V או 240V, בעמדות טעינה ציבוריות או באמצעות כבל תקני מסוג J1772. מערכת ההנעה האחורית יעילה ב־20% יותר מגרסאות ההנעה הכפולה ואינה מצריכה תחזוקה, ועם זה מספקת אחיזה חזקה בגרירה ובנשיאה של משאות כבדים.
נוחות ובטיחות לשימוש עירוני ותעשייתי
עם מהירות מרבית של 40 קמ"ש ואישור תנועה בכבישים עירוניים, GEM eX מותאם לעבודה באתרים, בקמפוסים, במיתקנים ובקהילות סגורות. אפשר לבחור בין שלושה סוגי צמיגים - רחוב, חורף או שטח - שכולם מאושרים על ידי גורמים רלוונטיים. דיפרנציאל שעוזר לשמור על איזון ומונע החלקות מופעל אוטומטית לפי הצורך, לשיפור האחיזה ולהפחתת שחיקת צמיגים.
בצד הבטיחות, לכלי מיגון גג, חגורות בטיחות כתומות תלת־נקודתיות, שמשות קדמית ואחורית מחוזקות עם מגב קדמי, פגוש קדמי חזק, פגוש אחורי עם תאורה שקועה, אותות פנייה, מצלמת רוורס ותושבת לוחית רישוי. מערכות נוספות הן מראות צד ומרכז, אזהרה קולית בזמן נסיעה לאחור, פולט רעש להולכי רגל ומערכת מצלמות לשיפור שדה הראייה.
תא הנהג מרווח במיוחד ומותאם למפעילים בגובה של עד שני מטרים. יש בו מושבים מתכווננים, רצפה נגד החלקה והיגוי מתכוונן אופציונלי. דלתות קשיחות נשלפות עם חלונות נגללים ומערכת מיזוג אוויר מוצעות כאופציה.
GEM eX תוכנן לעבודה במאמץ גבוה: ארגז ההעמסה האחורי עשוי מחומר עמיד ומסוגל לשאת משקלים עד 570 ק"ג. הוא גדול מספיק בשביל להכיל משטח סטנדרטי וכולל מנגנון הרמה בגז או חשמלי. מסילות צד מאפשרות קשירה נוחה של מטען.
למיתקן גרירה סטנדרטי בגודל חמישה ס"מ יש כושר גרירה של 500 ק"ג. עם מרווח גחון של 12 ס"מ, מתלה אחורי עצמאי ומהלך של 8 ס"מ, הרכב תוכנן בשביל לעבור בקלות על מדרכות, בולי עץ, סלעים ובוץ. מערכת סיוע בעליות מונעת גלישה לאחור בעליות, ובלימה באמצעות דוושה אחת משמשת גם לבקרת ירידה במורדות.
GEM eX מגיע עם אחריות מלאה לארבע שנים ואחריות חלקית לסוללה לשבע שנים, בשיתוף סוכנויות וייב המורשות. ההזמנות פתוחות כבר עתה, ומשלוחים ראשונים צפויים להתחיל עוד השנה.



