מגה בולדוזר
ניוזלטר מגה בולדוזר
מגה בולדוזר גיליון 27
לעמוד קודם

החלפת גשר על ידי ליבהר

08/10/2024
זמן קריאה: 1 דק'

החלפת גשר ראדר (Rader Bridge) שעובר במחוז הולשטיין (Holstein) הגרמני היא חלק מפרויקט בנייה מסיבי, אחד הגדולים שמתקיימים כרגע באירופה. הגשר המקורי נבנה ב-1972, אורכו 1.5 קילומטרים והוא פועל כמעבר הכביש העיקרי בין שני חלקי היבשה. הוא עובר מעל תעלת קיל (Kiel Canal). תעלת קיל היא מסלול לוגיסטי וטכנולוגי חשוב שמחבר בין גרמניה למדינות הסקנדינביות (דנמרק ושוודיה).

לחברת ליבהר תפקיד מרכזי בבנייה של הגשר החדש. החברה מספקת 18 מנופים חדשים משלושה דגמים: שישה מנופי 125 EC-B, שבעה מנופים מסוג 150 EC-B וחמישה מנופים עם אופציה לפריסה מהירה, 65K1 ו-81K1.

המנוף הראשון שהגיע לאתר הבנייה, מסוג 125, הורכב ונבנה על ידי ליבהר בסוף שנת 2023. המנוף הורכב על פלטפורמה צפה ממש על אגם בורגסטד (Borgstedt). רוב המנופים החדשים של ליבהר שמעורבים בבנייה של האתר החדש הורכבו בעזרת מנוף נע מסוג LR 1250. המנוף הכבד (250 טונות) שימש להרכבה של פלטפורמה וחלקים של המנופים החדשים. המנופים הורכבו בגובה של 30 מטרים, ואז הועלו לגובה המרבי שלהם, 50 מטרים, באמצעות ציוד הרמה הידראולי. המנופים החדשים התחילו לעבוד על בניית הגשר החדש מצד אחד של היבשה בסוף שנת 2023. בחודש יוני האחרון הם הועברו לצד השני והורכבו מחדש בתוך המים.

תהליך הבנייה החדש מתקיים בשני שלבים, כשמכוניות ממשיכות לנוע בחלק הקיים של הגשר, מעל תעלת קיל. הגשר החדש נבנה לצד הגשר הישן. תהליך הבנייה התחיל בחלקו המזרחי של הגשר. הגשר החדש בצורתו השלמה אמור להיפתח לציבור בשנת 2031. ברגע שהגשר החדש ייפתח, הגשר הישן שעדיין קיים ופועל ייהרס, וחלק המערבי של הגשר החדש ייבנה במקומו.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן