מגה בולדוזר
ניוזלטר מגה בולדוזר
מגה בולדוזר גיליון 33
לעמוד קודם

פרויקט לשדרוג מכונות כבדות למימן

25/12/2024
זמן קריאה: 1 דק'

בלפור בטי (Balfour Beatty), חברת בנייה בריטית, הודיעה כי פרויקט M77 שנועד להמרה של משאיות ומכונות כבדות לעבודה על מקורות מימן, יוצא לדרך. אנג'לה פליו (Angela Pliu), מנהלת בכירה בבלפור בטי, האחראית על ניהול מערכות ומשימות סביבתיות, הודיעה לתקשורת, כי טכנולוגיית ההמרה החדשה פותחה מתוך מחשבה על תעשיית הבנייה במובן הרחב.

הפרויקט החדש נועד לקדם דה-קרבוניזציה (הורדת רמות פחמן) בתעשיית הבנייה. בין העבודות החשובות ביותר שהושלמו הודות לפרויקט החדש - הקמה של המרכז המימני הראשון מסוגו בסקוטלנד. פילו הסבירה, כי פרויקט M77 שיתף פעולה עם שלושה ארגונים וחברות, וכן עם הממשלה הסקוטית שהשקיעה כ-250 אלף פאונד (326 אלף דולרים) בפרויקט. הדבר עזר לפתח אבטיפוס למערכת מימנית שמותאמת להתקנה רטרואקטיבית במכונות ובמשאיות קיימות.

נכון להיום, שלושה רכבים עברו את תהליך ההתאמה המימנית: שתי משאיות כבדות שמשמשות בעיקר לעבודות כביש ולפיזור מלח בכבישים בחודשי החורף (HGV) ומשאית לעבודות כביש, עם מערכות הגנה מפני תאונות ופגיעות עוצמתיות (IPV). חלק נוסף חשוב של הפרויקט הוא הקמה של תשתיות הספקת מימן באתרי עבודה והקמה של תשתית לתדלוק במימן.

המשאיות המשודרגות יפעלו על שני סוגים עיקריים של דלק: דיזל ומימן. המימן נכנס לתמונה רק כשמנוע המשאית מגיע לטמפרטורת הפעילות המתאימה ובמצב שבו המנוע אינו מפעיל תהליכים רגנרטיביים (חיסכון אנרגיה). מטעמי בטיחות, הרכבים יוכלו לפעול במצב צריכה של דיזל בלבד. בבלפור בטי מסבירים, כי הדבר עוזר להוריד את הסיכונים הקשורים לזמינות המימן ולמעבר לטכנולוגיה החדשה באופן כללי.

בלפור בטי מתכננת להפעיל ולהרחיב את הפרויקט. נכון להיום, לפרויקט M77 יש שלושה שותפים ומשקיעים ישירים. השותפים הם חברת פתרונות בתחום המימן, אולמקו (ULEMCo), חברת האנרגיה לוגן (Logan Energy) ומיזם פלוס זירו Plus Zero)). בלפור בטי מתכננת לקיים נסיעות מבחן למכונות HGV בחורף הקרוב.

 

לפרטים נוספים

 

צילום: Balfour Beatty

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן