מגה בולדוזר
ניוזלטר מגה בולדוזר
מגה בולדוזר גיליון 45
לעמוד קודם

מערכות הנעה היברידיות

12/08/2025
זמן קריאה: 1 דק'

בעולם שבו מגבלות פליטה מחמירות והצורך ביעילות אנרגטית הולכים וגוברים, חברת האבי טק (Heavy Tech) מאינדיאנה מציגה פתרון חדשני: מערכות הנעה היברידיות מודולריות לציוד קומפקטי. את החזון מוביל המהנדס הוותיק מייקל טרזו (Michael Terzo),המאמין שהיברידיזציה היא העתיד של ציוד כבד.

עיצוב מאפס

בניגוד לגישה הרווחת של "שדרוג" מכונה קיימת עיצבה האבי טק את HT-2, מיני־מחפר עם זרוע אחת סביב מערכת הנעה היברידית ייחודית המכונה E-Engine. "אף אחד לא נקט גישה נקייה של 'בואו נבנה סביב ההיברידי'", אומר טרזו. "זה לא פשוט, אבל היתרונות עצומים: יעילות דלק, הרבה כוח, רעש נמוך ועלויות תפעול מופחתות."

המערכת של המנוע ההיברידי כוללת גנרטור דיזל עם אפשרות החלפה בסוללות נוספות, לפיכך אפשר להפוך את המחפר ממכונה היברידית למכונה חשמלית מלאה. מהלך זה מכוון לשווקים עם דרישות אפס פליטות כגון קליפורניה.

החברה תציע שלוש גרסאות מנוע, בעוצמות של 120, 177 או 201 כ"ס. הביצועים מרשימים: 155 ליטרים לדקה בזרימה הידראולית ו־3,300PSI בלחץ הידראולי. הנתונים ממקמים את המחפר ההיברידי ברמה גבוהה בנישה הקומפקטית.

יתרון תחרותי: מחיר ובעלות כוללת

האבי טק מתכוונת למכור את המודל ההיברידי במחיר של 85,000 דולר עם עלות בעלות (תחזוקה) כוללת לשבע שנים של 97,250 דולר (בהנחת 500 שעות עבודה בשנה). לשם השוואה, טרזו מציינת כי מכונות חשמליות מלאות עולות כיום פי שניים עד פי ארבעה ממכונת דיזל סטנדרטית - פער שמונע ביקוש רחב בשוק. קהל היעד הוא קבלנים, חברות השכרה, גינון ושוק חובבי הציוד הכבד. בד בבד החברה מתכננת למכור את הטכנולוגיה ברישוי ליצרנים אחרים - צעד שיבטיח תזרים מזומנים ויחזק את אחיזתה בשוק.

בעתיד הקרוב האבי טק צפויה להציג מיני־מחפר ושופל קומפקטי. לפני שהחברה התמקדה בציוד קטן נבחנו גם רעיונות לפלטפורמות גדולות יותר, כולל מחפר 50 טונות.

תשתית ייצור עצמאית

החברה כבר השלימה את עיצוב מערכות ההנעה, הבקרה והחומרה הממוחשבת והקימה מודל ייצור משתלם וממוקד מבחינה טכנית. היא תייצר רכיבים קריטיים בעצמה ותיעזר בקבלני משנה מארה"ב להרכבות משנה, עם הרכבת קו סופית בפורט ויין שבאינדיאנה כדי להיות קרובה לספקים.

עד כה גייסה החברה 272 אלף דולר במימון המונים ומשקיעים פרטיים, והסכום מושקע בפיתוח אבטיפוס ראשון. לפי תחזית כלכלית, מדובר ברווחיות עד שנת 2028 ובנתח שוק של 5%-10% בתחום הציוד הקומפקטי בצפון אמריקה.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
בטעינה...
כותרת
תוכן