מנועי דיזל של רלקו
טכנולוגיית מנועים מתקדמת זמינה כעת גם בתחום המנועים הקומפקטיים. חברת רֶלקו (Rehlko) טוענת כי היא מובילה את התחום ושואפת להרחיב את חלקה בשוק. השם רלקו אולי לא מוכר לכולם, אך החברה מציעה סדרת מנועים מוכחת. פלָטינום אקווייטי (Platinum Equity) רכשה את החברה הגרמנית ומיתגה מחדש את קולר (Kohler Engines) בשם רלקו, אך מחויבותה לפיתוח טכנולוגיות חדשות נשארה באותה רמה גבוהה.
החברה השיקה את סדרת מנועי KSD (ראשי תיבות של Kohler Small Diesel) בשנת 2022, וזה היה תקדים מבחינת הטכנולוגיה. מנוע ה־19 קילו־ואט מוגדר על ידי החברה כיעיל במיוחד וככזה שאינו מצריך מערכת טיפול לאחר פליטה. לפי רלקו, למנועי KSD עלות הפעלה ובעלות כוללת נמוכות יותר מיחידות מתחרות הודות לתדירות טיפולים מצומצמת, מרווחים ארוכים של החלפת שמן וצריכת דלק נמוכה.
למנועים האלו מפרט טכני אחיד המתאים לשווקים לפי התקן הטכני Stage V באירופה, Tier 4 Final בצפון אמריקה. רלקו מודעת לצמיחה של הביקוש למכונות בנייה חשמליות, אך סבורה כי יש עדיין פוטנציאל למנועי בעירה פנימית, בייחוד כאלה שמסוגלים לפעול על דלק חלופי.
שילוב המנועים בתעשייה
יחידות ה־KDI (דיזל) האחרונות של החברה מניעות דור חדש של מכונות בנייה מבית פיורי (Fiori) ווואקר נויסון (Wacker Neuson). דגם KDI 2504 TCR נבחר על ידי שני יצרני רכיבים מקוריים בכירים (OEM). פיורי משתמשת בו בשלדת המערבל המפרקי לשטח קשה, ואילו וואקר נויסון משלבת את המנוע במעמיס הגלגלי WL 950 (ובדגם המקביל של חברת הבית וויידמן (Weidemann). שתי החברות עברו ממנועים אחרים למנוע של רלקו.
מקס ויימן (Max Weymann), מנהל טכני בוואקר נויסון, אמר: "המנוע הוא בסיס מצוין להנעת מגוון רחב של מכונות." לדבריו, העיצוב הקומפקטי של מנוע רלקו החדש איפשר התאמה קלה בהרבה לשלדת המעמיס לעומת המנוע הקודם. הוא הדגיש כי הדבר איפשר גישה טובה יותר לפעולות תחזוקה בתא המנוע באמצעות ריכוז נקודות השירות. מנוע רלקו משתמש ברדיאטור קטן יותר ובמאוורר קירור קטן יותר, מה שמפחית רעשי עבודה ומפשט את ההתקנה אף יותר. יתרונות אלה מצטרפים לחיסכון בדלק לעומת המנוע הקודם שוואקר נויסון השתמשה בו.
הוא הוסיף: "יש לנו אחידות גבוהה של חלקים בין מנועי 1.9 ליטר ל־2.5 ליטר. המומנט וההספק מותאמים באופן מיטבי." מנוע רלקו תורם לחיסכון של 4% בדלק לעומת המנוע הקודם של וואקר נויסון, וזה רק אחד מיתרונותיו.
המנוע מותקן לרוחב במעמיס של וואקר נויסון, מה שמפחית את בליטת החלק האחורי של הכלי ומשפר את יכולת התמרון בשטח קשה, את שדה הראייה האחורי ואת היכולת לנסוע אחורנית במקומות צרים. מבנה הזרימה הצולבת מפחית את פליטת החום מהמנוע. "אפשר להקטין את מערכת הקירור", הוא מסביר. "זה מאפשר לצמצם את גודל הרדיאטור והמאוורר הנדרשים, מפשט אף יותר את ההתקנה וגם מפחית רעשי עבודה הנגרמים מהמאוורר."
