מגה בנג
חדשות
מטוסים ומסוקים
לעמוד קודם

דאסו פלקון 50 EX

09/06/2024
זמן קריאה: 1 דק'

חברת המטוסים דאסו (Dassault) השיקה את המטוס האזרחי הקומפקטי שלה פלקון 50EX עוד בשנת 1997. באותו הזמן המטוס נחשב לאחד המתקדמים מבחינה טכנולוגית. יש לו מהירות מרבית של 548 קשרים (1014 קמ"ש) - ניכר משמעותי לעומת פלקון 50 הסטנדרטי (מהירות מרבית של 890 קמ"ש). פלקון 50EX הושק כגרסה מחודשת, מהירה, עוצמתית ואפקטיבית יותר של מטוס 50 הסטנדרטי. בקוקפיט של המטוס מערכות טכנולוגיות משודרגות, בכלל זה מחשב לקריאת מידע באוויר מסוג ADC 80.

המטוס המקורי השלים את הטיסה הראשונה שלו בשנת 1976. הרווה לפרינס-רינגה (Herve Leprince-Ringuet) וג'ראר ז'ויה (Gerard Joyeuse) היו הטייסים הראשונים שהמריאו על המטוס הצרפתי החדש. ההיסטוריה של סדרת הדגמים פלקון 50 הולכת אחורה 50 שנים כמעט.

המטוס העסקי של דאסו היה הראשון שהשלים טיסה טרנס-אטלנטית. פלקון 50 המקורי נהפך לבסיס טכני למגוון גרסאות. למשל, פלקון 50 סוסנה (Falcon 50 Susanna) תוכנן לטיסות במזרח התיכון ובפרט בעירק.

בשנת 1996 הכריז סרג' דאסו, המייסד של החברה, על השקה מתקרבת של מטוס פלקון מחודש. האספקה הראשונה של פלקון 50 EX תוכננה לחודשים ראשונים של השנה הבאה. בדאסו השוו את המטוס המחודש לגרסה הרגילה כשאמרו שהמטוס החדש יטוס "גבוה יותר ומהר יותר". המערכות האוויריות שלו שודרגו בהתאם לרוח הטכנולוגית של התקופה. טיסת המבחן הראשונה של פלקון 50EX התקיימה בעשרה באפריל 1996. הטייסים האחראים על טיסת המבחן היו ז'אן בונז'ירו (Jean Bongiraud) ואטיין פורדסאס (Etienne Faurdessus).

בשנת 2023 הודיעה דאסו על רווחים של חמישה מיליארד דולרים. כמובן, לא כל ההכנסות של החברה היו בזכות המטוס הקטן, אך הצלחתו בתחום התעופה האזרחית תרמה רבות בפן הכלכלי. פלקון 50EX עצמו נהפך לבסיס לדגמים מוצלחים, בהם פלקון 900 ופלקון 2000.

 

לפרטים נוספים

 

תגובות
הוספת תגובה
הוספת תגובה
 
כותרת
תוכן